Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Ecolo is ingewerkt, eigen 'trein'regio eerst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257464)

edwinp 4 februari 2021 20:04

Ecolo is ingewerkt, eigen 'trein'regio eerst
 
De trein-tram-bus meute uit Wallonië heeft zich al kunnen profileren, rendement is niet zo belangrijk als het pamperen van de 'dure' treinreizigers

Dit wordt nog het ministerie van de immobiliteit

De Rode Willem 4 februari 2021 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwinp (Bericht 9596529)
De trein-tram-bus meute uit Wallonië heeft zich al kunnen profileren, rendement is niet zo belangrijk als het pamperen van de 'dure' treinreizigers

Dit wordt nog het ministerie van de immobiliteit

Zomaar uit de nek gekletst ?
Of is daar ook nog een fundering voor ?

Dadeemelee 4 februari 2021 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwinp (Bericht 9596529)
De trein-tram-bus meute uit Wallonië heeft zich al kunnen profileren, rendement is niet zo belangrijk als het pamperen van de 'dure' treinreizigers

Dit wordt nog het ministerie van de immobiliteit

Waar gaat dit over? Heb je een link of zo?

edwinp 4 februari 2021 20:30

alle journaals ? alle kranten ? een beetje actueel blijven hé jongens

Witte Kaproen 4 februari 2021 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwinp (Bericht 9596529)
De trein-tram-bus meute uit Wallonië heeft zich al kunnen profileren, rendement is niet zo belangrijk als het pamperen van de 'dure' treinreizigers

Dit wordt nog het ministerie van de immobiliteit

Splits de NMBS in een NMVS en een NMWS,dan kunnen de Walen zelf betalen voor zoveel Waalse stationnetjes als ze zelf willen .

Alweer een bijkomende reden voor de Vlaamse onafhankelijkheid.

Glennos1 4 februari 2021 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9596621)
Splits de NMBS in een NMVS en een NMWS,dan kunnen de Walen zelf betalen voor zoveel Waalse stationnetjes als ze zelf willen .

Alweer een bijkomende reden voor de Vlaamse onafhankelijkheid.

Splits de NMBS? Belachelijk !!!

Dan geen trein meer of meer frictie om van Antwerpen naar Brussel te gaan omdat Brussel een ander gewest is zeker? :-P

Ik zal je corrigeren:
Verkoop de NMBS
De vakbonden hebben de NMBS toch zo fel kapot gemaakt dat het enkel en alleen een niet opvulbare put is met te veel privileges voor de hoge mannen.
Er is geen enkel nut om een nationale spoorlijn te hebben. Een connectie Antwerpen - Amsterdam is belangrijker dan Antwerpen - Charleroi bijvoorbeeld.

Het lijkt mij onnozeler om nationale treinmaatschappijen te hebben in een klein land als België dan nationale energiemaatschappijen die destijds voor een prikje aan een Frans bedrijf zijn verkocht.

Ik kom bv nooit in Brussel maar maandelijks in Nederland.

Rahowa 5 februari 2021 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 (Bericht 9596626)
Splits de NMBS? Belachelijk !!!

Dan geen trein meer of meer frictie om van Antwerpen naar Brussel te gaan omdat Brussel een ander gewest is zeker? :-P



Ik kom bv nooit in Brussel maar maandelijks in Nederland.

Case made.

Xenophon 5 februari 2021 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 (Bericht 9596626)
Splits de NMBS? Belachelijk !!!

Dan geen trein meer of meer frictie om van Antwerpen naar Brussel te gaan omdat Brussel een ander gewest is zeker? :-P

Ik zal je corrigeren:
Verkoop de NMBS
De vakbonden hebben de NMBS toch zo fel kapot gemaakt dat het enkel en alleen een niet opvulbare put is met te veel privileges voor de hoge mannen.
Er is geen enkel nut om een nationale spoorlijn te hebben. Een connectie Antwerpen - Amsterdam is belangrijker dan Antwerpen - Charleroi bijvoorbeeld.

Het lijkt mij onnozeler om nationale treinmaatschappijen te hebben in een klein land als België dan nationale energiemaatschappijen die destijds voor een prikje aan een Frans bedrijf zijn verkocht.

Ik kom bv nooit in Brussel maar maandelijks in Nederland.

Verkopen?

Nog los van het gegeven dat diegene die het koopt direct 20.000 man- of meer - moet ontslaan, want in de privé doen ze niet aan sociale tewerkstelling. Er is geen enkele politieker die zoiets durft.

Pandareus 5 februari 2021 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9596531)
Zomaar uit de nek gekletst ?
Of is daar ook nog een fundering voor ?

De CEO heeft een besparingsplan (sluiting onrendabele loketten) met een hoop flankerende maatregelen ter compensatie besproken met de minister, die blijkbaar geen objectie daartegen had.

Tot het in de pers kwam.

En dan eist die nu aanpassing. CEO Sophie Dutordoir is duidelijk not amused, en smeet het ook in de pers. Nu mag dat ecolo ministertje plat op de buik.

Witte Kaproen 5 februari 2021 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 (Bericht 9596626)
Splits de NMBS? Belachelijk !!!

Dan geen trein meer of meer frictie om van Antwerpen naar Brussel te gaan omdat Brussel een ander gewest is zeker? :-P

Ik zal je corrigeren:
Verkoop de NMBS
De vakbonden hebben de NMBS toch zo fel kapot gemaakt dat het enkel en alleen een niet opvulbare put is met te veel privileges voor de hoge mannen.
Er is geen enkel nut om een nationale spoorlijn te hebben. Een connectie Antwerpen - Amsterdam is belangrijker dan Antwerpen - Charleroi bijvoorbeeld.

Het lijkt mij onnozeler om nationale treinmaatschappijen te hebben in een klein land als België dan nationale energiemaatschappijen die destijds voor een prikje aan een Frans bedrijf zijn verkocht.

Ik kom bv nooit in Brussel maar maandelijks in Nederland.

Er rijden nu ook reeds Duitse treinen op de Belgische sporen van Oostende naar Keulen ,zonder één probleem.

Waarom zouden er dan geen Vlaamse treinen op Brusselse of Waalse sporen kunnen rijden ?

edwinp 5 februari 2021 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9597079)
Er rijden nu ook reeds Duitse treinen op de Belgische sporen van Oostende naar Keulen ,zonder één probleem.

Waarom zouden er dan geen Vlaamse treinen op Brusselse of Waalse sporen kunnen rijden ?

Eurostar met zijn eigen bedding nota bene

reservespeler 7 februari 2021 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9596621)
Splits de NMBS in een NMVS en een NMWS,dan kunnen de Walen zelf betalen voor zoveel Waalse stationnetjes als ze zelf willen .

Alweer een bijkomende reden voor de Vlaamse onafhankelijkheid.

Privatiseer die nest gewoon.
Dat de nieuwe uitbaters ervoor zorgen dat hun spoor winstgevend is.

pajoske 8 februari 2021 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 (Bericht 9596626)
Splits de NMBS? Belachelijk !!!

Dan geen trein meer of meer frictie om van Antwerpen naar Brussel te gaan omdat Brussel een ander gewest is zeker? :-P

Ik zal je corrigeren:
Verkoop de NMBS
De vakbonden hebben de NMBS toch zo fel kapot gemaakt dat het enkel en alleen een niet opvulbare put is met te veel privileges voor de hoge mannen.
Er is geen enkel nut om een nationale spoorlijn te hebben. Een connectie Antwerpen - Amsterdam is belangrijker dan Antwerpen - Charleroi bijvoorbeeld.

Het lijkt mij onnozeler om nationale treinmaatschappijen te hebben in een klein land als België dan nationale energiemaatschappijen die destijds voor een prikje aan een Frans bedrijf zijn verkocht.

Ik kom bv nooit in Brussel maar maandelijks in Nederland.

Gij pleit voor het Nederlandse systeem? Waarbij provincies bv een belangrijke rol hebben bij het bepalen van de treinverbindingen. Waar de privatisering voor een merkelijke verhoging van de ticketprijs gezorgd hebben?

Dat heeft zijn voordelen. Dan hoef ik als Maaslander niet mee te betalen aan het personenvervoer per spoor in de rest van het land. En zou er meer mogelijkheid zijn om grensoverschrijdend vervoer te regelen richting Nederland en Duitsland.
Wanneer komt er trouwens een heropening van de spoorlijn 20? Wanneer een verbinding (Antwerpen) Hasselt-Maastricht-Aken?

TREBRON 8 februari 2021 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9596621)
Splits de NMBS in een NMVS en een NMWS,dan kunnen de Walen zelf betalen voor zoveel Waalse stationnetjes als ze zelf willen .

Alweer een bijkomende reden voor de Vlaamse onafhankelijkheid.



Ik lees juist op een andere draad dat de overgrote meerderheid van de Vlamingen daar zelf tegen is............Raar hé?????
.
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Uit de waarneembare feiten (= het kiesresultaat per partij) blijkt duidelijk dat confederalisme de dada is van een minderheid. Slechts één partij leurt daarmee, en dan nog enkel tijdens de maanden die voorafgaan aan verkiezingen.

Uit diezelfde resultaten valt duidelijk de conclusie te maken dat het gros van de Vlaamse kiezers geen interesse heeft in confederalistische fratsen & avonturen.

Boduo 11 februari 2021 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9596904)
De CEO heeft een besparingsplan (sluiting onrendabele loketten) met een hoop flankerende maatregelen ter compensatie besproken met de minister, die blijkbaar geen objectie daartegen had.

Tot het in de pers kwam.

En dan eist die nu aanpassing. CEO Sophie Dutordoir is duidelijk not amused, en smeet het ook in de pers. Nu mag dat ecolo ministertje plat op de buik.

De NMBS zal telefonische hulp bieden aan wie moeite heeft met een ticketautomaat.
Je kent dat: voor Nederlands: druk 1
Voor een seniorenticket: druk 3
Even geduld: al onze medewerkers zijn in gesprek.
Na de 7de symfonie van Beethoven, is je trein al lang weg

:roll:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be