![]() |
Betaalt u binnenkort hogere taks bij aankop van een wagen?
Betaalt u 'binnenkort' hogere taks bij aankoop van een wagen?
Wijzigingen verkeersbelastingen vanaf 1 januari 2021 Begrijpe wie begrijpe kan of is het gewoon kassa/kassa? :| |
Citaat:
1. CO2 staat in de formule, bovendien is de meetnorm nu WLTP die in de regel tot 20% hoger kan zijn dan de oude NEDC (waar meer gesjoemeld kon worden). 2. q-factor in de formule : elk jaar duurder... + Jaarlijkse verkeersbelasting zal voor de zuinige wagens zeker niet veranderen, de grenswaarde voor mogelijke aanpassing is navenant verhoogd naar 149 g CO2-uitstoot/km, wegens nieuwe meetnorm WLTP. Onder 149 g CO2/km is maximaal tot 6,3 l/100 km benzine of tot 5,6 l/100 km diesel. Die erboven zitten zullen navenant meer betalen, gis ik. Die eronder zitten evenveel of wat minder. * Natuurlijk alles voor nieuwe - voor de eerste keer - ingeschreven wagens vanaf 1/1/2021. ff plakken: Citaat:
Constructeurs rekenen die kosten door aan de consument. |
Gewoon kassa kassa. De gemiddelde wegentaks was al 30% gestegen de afgelopen jaren.
Ze moeten het geld halen waar het zit, bij de werkende mens die nu eenmaal zijn auto nodig heeft. |
Citaat:
|
Ja hoor, zo'n Tesla S is een wagen voor de gewone werkmens.
|
Citaat:
zoals er enkele in ons dorp rondrijden.... Als je de dikke nek wilt uithangen moet je het ook maar betalen.... |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb de simulatie gebruikt en die betaalt geen cent meer, zelfs enkele Euros minder (want 10 g CO2/km zuiniger geworden) Naja janken is populair tegenwoordig. En toch zijn 12,2 % van de EV-rijders die modaal en minder verdienen, toch in Nederland: Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Eentje is wel oldtimertarief geworden 7 jaar geleden. Betreft "werkende mens" kan men de autokosten woon-werk dan niet inbrengen zoals vroeger? |
Citaat:
|
Mijn wagen is van den hof, momenteel doen we het met 1.
Geen zin om terug een andere te kopen feitelijk. |
Citaat:
Bron: Febiac: https://www.febiac.be/public/statist...FID=23&lang=NL scroll naar D.Fiscaliteit en download de excel file "1. Fiscale opbrengst van motorvoertuigen". Totale opbrengst in 2019 was 21,4 miljard Euro. De verkeersbelasting bracht 1,7 miljard Euro op. 8%. De belangrijkste bronnen van inkomsten voor onze overheid zijn: - accijnzen op de verkoop van brandstoffen - BTW op de verkoop van onderdelen en wisselstukken - BTW op de verkoop van brandstoffen Samen twee derde van het totaal aan inkomsten. Je ziet daar twee keer "brandstoffen" staan. Die twee samen vertegenwoordigen 40% van de inkomsten. Je kan je voorstellen dat onze overheid zich afvraagt hoe ze de minderinkomsten kan compenseren als er straks nog enkel elektrische wagens zouden rondrijden. De oplossing is al gevonden: kilometerheffing. Of dacht je dat die kilometerheffing iets met verkeersbeleid te maken had? |
Citaat:
|
Citaat:
Wagens opladen bij het bedrijf!!! Wagens opladen met zonnepanelen!!! |
Citaat:
Witte diesel (die, buiten de kleur, exact gelijk is aan de mazout extra) kost +/- 120 ct / liter. Het verschil van 50 ct (20 ct voor distributie), is volledig voor de regeringk, dit terwijl op de rode mazout ook al taksen en BTW geheven zijn. |
Citaat:
CREG: Electriciteit huishoudens Vlaanderen, maart 2018 https://www.creg.be/sites/default/fi...es/Z1749NL.pdf 1.2 Relatief belang VAN DE COMPONENTEN Het relatief belang van de verschillende componenten varieert sterk volgens het type klant (verbruiksprofiel en spanningsniveau van de aansluiting), de distributiezone, het gewest en de leverancier. Onderstaande figuren geven het belang weer van de diverse componenten, voor elk gewest binnen België en op basis van gemiddelde prijzen: - het aandeel “energie” in de eindprijs voor aardgas is significant groter dan bij elektriciteit; - de eindprijs voor elektriciteit wordt gekenmerkt door een belangrijker aandeel “heffingen”2 ; - gewestelijke verschillen zijn vooral significant voor wat betreft de “heffingen" Vlaanderen - huishoudelijke afnemer (maart 2018) Energie: 23,81% Netkosten: 28,40% Heffingen: 30,72% BTW: 17,07% Citaat:
Citaat:
Maar die zonnepalen en omvormer enz... en best 2 powerwalls (dus 28 kWh), zal je eerst moeten ophoesten. Daar kasseert moeder overheid netjes overal aan mee. En ook aan de vettere BTW van een in de regel 10k duurdere BEV. |
Citaat:
|
Citaat:
Enkel die BTW belandt in de schatkist. Maak de vergelijking tussen een standaard elektrische wagen met een verbruik van 15kWh/100km en een standaard dieselwagen die 5,5l/100km diesel verbruikt. Dan int de overheid uit die dieselwagen minstens 5 keer zoveel inkomsten, enkel al aan de brandstof. Dat is een flinke slok op een borrel. |
Citaat:
![]() Bovendien was dat een berekening toen de particulier voor de electrische wagen nog € 2500 tot € 5000 milieubonus** kon krijgen. Dus die persoonlijke van bijdrage van 72% is navenant nog hoger geworden. Bovendien wordt de gezondheidsschade van ultrafijnstof en NOx nog onderschat (recentere studies) ** ![]() Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be