![]() |
Conference Cup
De UEFA heeft in haar wijsheid besloten om naast de CL en de EL een nieuwe competitie te creeren, nl de Conference Cup. Als de EL al bitter winig voorstelt naast de CL dan valt te vrezen dat deze Conference Cup echt de vuilbak gaat zijn vd internationale competities en dat Belgische clubs het gaan mogen opnemen tegen ploegen genre Slovan Bratislava, Dudelange, Norma Tallinn, Ludogorets, Apollon Limassol e.d.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Binnenkort is de Champions League enkel nog voor Engelse, Spaanse, Italiaanse en Duitse ploegen + PSG.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die willen de vetpot enkel onderling verdelen.... En absoluut vermijden dat clubs zoals Ajax die competitie zouden winnen... |
Citaat:
|
Wat nu gebeurd ,heb ik van bij de eerste keer dat die champions league werd ingericht voorspeld dat de clubs uit de kleinere competities langzaamaan zouden worden doodgeknepen op sportief/financieel vlak...
Destijds stonden ze bij Anderlecht op de banken te dansen om mee aan tafel te kunnen schuiven,en mochten ze enkel wat kruimeltjes meepikken van een voor de grote Clubs gereserveerde rijkelijke tafel.... Het verschil is er met de jaren enkel maar groter op geworden... En binnen een tiental jaren komt er nog een world champions league bovenop die enkel voor de allergrootste clubs op elk continent zal weggelegd zijn.... |
Ik herinner me nog de eerste editie van de CL. Ploegen als Anderlecht, Sampdoria, Panathinaikos, Rode Ster, Sparta Praag en Benfica namen toen deel. Kijk eens waar die ploegen nu staan stuk voor stuk.
|
Dat was juist het leuke aan die Europese bekers. Dat een outsider ook kon winnen. Zoals Aberdeen dat deed in de finale tegen Real Madrid. Waterschei dat PSG uitschakelde. IFK Goteborg dat de UEFA-cup tweemaal won.
Nu zullen er hooguit 8 verschillende clubs zijn die de prijzen gaan pakken. De winnaar vd conference cup zal de winnaar zijn ve Mickey Mouse-competitie. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk het niet aangezien de mindere ploegen van de grote competities daaraan zullen mogen deelnemen... |
Citaat:
|
Citaat:
Het doel was 20 miljoen euro inzamelen..... Gestart op 9 april 2020 ,en bij de tussenstand op 30 april bedroeg het gestorte bedrag volgens hem al 1300 euro....:lol: Citaat:
Ze kunnen het daar anders goed gebruiken...:lol: https://www.hln.be/anderlecht/superf...echt~aa1b03f5/ |
Hoelang nog kunnen de echt grote clubs al die waanzinnige bedragen en lonen voor spelers blijven ophoesten?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be