![]() |
Nijlpaarden bedreigen ecosysteem in Colombia
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02...escobar-af-te/
Een erfenis van wijlen Pablo Escobar. In een eerste studie meende men nochtans dat deze kolossen een gunstig effect zouden hebben op het herstel vh ecosysteem. Een tweede studie heeft dit serieus bijgesteld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Exoten steriliseren. Dat is nog eens een idee. Misschien eens in 't mateke zijn oor fluisteren. Die is naar 't schijnt voor zo'n toestanden te vinden.
|
De drijvende pil geven. lol.
|
Grappige zin in het artikel: "Een onderzoek van de University of California San Diego bracht ook aan het licht dat de uitwerpselen van de dieren de waterkwaliteit van de rivieren negatief beïnvloeden."
En de uitwerpselen van al die andere rivierdieren, vissen bijvoorbeeld, die ook vrijelijk hun uitwerpselen in de rivier droppen dan niet? Lijkt me stevig bij de haren getrokken. Horen die nijlpaarden daar? Nee. Maar om het nu zo voor te stellen dat 50 dieren het hele ecosysteem gaan vernietigen? Onzin. En tussen nijlpaarden gaan zwemmen is sowieso geen goed idee. |
gewoon zeggen tegen die beesten "plomo o plata?"
|
de chinezen hadden ze allang opgegeten
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Moet ik echt mee oppassen. Mocht een Urker mijn ware identiteit achterhalen ga ik niet meer welkom zijn in restaurant De Boet met die uitspraak. ;-) |
Citaat:
|
De Americanen hebben ooit het idee gehad nijlpaarden uit te zetten in de moerassen in het zuiden om ze te kweken voor het vlees.
Voor mij 500 gram nijlpaardsteak :silly: |
Bisonburgers smaken naar't schijnt ook lekker en anders, dus een hippoburger zou in principe ook wel kunnen.
|
Citaat:
Om maar te zeggen dat ik niet graag nijlpaardboer zou zijn. Breng die beesten maar eens naar het slachthuis. |
Iemand uit mijn zus haar schoonfamilie is lange tijd oppasser geweest in de Antwerpse Zoo en hij stond in voor de nijlpaarden. Ik vond het erg dapper van hem toen ik hem stront zag opkuisen en de nijlpaarden waren ook in het areaal.
|
oud nieuws oktober 2017
Miltvuur doodt ruim honderd Nijlpaarden in Namibië Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Master in biologie ofzo? ;-) |
Gaan men nu de dieren die model staan/stonden voor de WC-vergruizer nog aanvallen ook??? :roll:
![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be