![]() |
Door corona mogen de Fransen binnenkort terug op kantoor eten
Ik vraag mij af waar die tot nu toe moesten of mochten eten. Buiten ?
Volgens de wet mogen Franse bedrijven hun personeel niet toestaan om hun lunch te nemen in ruimten waar gewerkt wordt. Maar ook deze wet sneuvelt door corona. Frankrijk zal ze een dezer dagen aanpassen, kondigde minister van Arbeid Élisabeth Borne onlangs aan na een gesprek met de sociale partners. Het is de minister namelijk duidelijk geworden dat al die verplaatsingen tussen werkruimten en kantines of restaurants het risico op extra besmettingen fors verhoogt. Gezellig samen lunchen was er bovendien toch al een tijdje niet meer bij. De meeste kantines in Frankrijk zijn gesloten, net als de bars en de restaurants. ![]() Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20210212_93359257 |
Corona zorgt dus ook voor méér vrijheid. De medaille (of beter: gedenkpenning, ik zie dat KDP aan de lijn is) heeft alweer twee kanten.
|
Citaat:
|
In de bedrijfskantine natuurlijk, ik denk dat in België op veel plaatsen ook wel zo moet ...
|
Citaat:
Maar op kantoor, voor zover ik weet is het niet verboden een boterham te eten terwijl je je computer gebruikt. |
Citaat:
Ik ben al blij dat onze Franstaligen die zichzelf anaal vingeren voor een Franse vlag niet TE veel van de Franse regels doorduwen. |
Citaat:
|
Paris bat la mesure. En la Belgique holt hijgend achterop bij alles wat Frankrijk doet. Met een komisch deuntje eronder.
https://www.youtube.com/watch?v=0jIqE0LNFo4 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Verbod om te eten op je werkstoel/plaats: misschien wel bevorderlijk voor je gezondheid op lange termijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Thuis werken biedt de mogelijkheid alcohol te nuttigen onder de werkuren. Dat dan weer wel. Cognac in je koffie ?* volenté. Leve corona!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alleen wat flirten met de meisjes van het secretariaat zit er niet in. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be