Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   1984 in wording ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257657)

Gun 13 februari 2021 22:31

1984 in wording ...

1 Bijlage(n)
For the record, ik volg de maatregelen, ik hang niet de rebel uit.

Mijn mening over de vaccins en zeker over de politieke druk om die door te pushen: Verscheidene gerenommeerde artsen en wetenschappers raden aan om niemand onder de 20 te vaccineren en zolang er geen verschijnselen of gevoeligheden zijn, ook iedereen onder de 50 jaar uit te sluiten. Maar ja, dan snijden we enorme in de enorme winstmarges van big pharma, dus die krijgen geen media-aandacht. De families die de media controleren, doen dat ook met de big pharma, big tech, ...

Bij de huidige maatregelen, die eigenlijk richtlijnen zouden moeten zijn, heb ik een aantal serieuze vraagtekens. Hoeveel is het leven waard is een ietwat groteske, maar belangrijke vraag. Moet men bijna de ganse economie schaden, 1000-den faillissementen riskeren, om het aantal doden maximaal te beperken. Elk sterfgeval moet men trachten te vermijden, mits het doenbaar blijft en je niet 1000-den burgers schaadt in hun inkomen, in hun overleving, in hun psychisch comfort.

In bijlage een grafiekje met de sterftecijfers over de laatste 20 jaar in % van de totale bevolking ouder dan 65 jaar. De cijfers zijn van Nederland, want in België communiceren ze veel minder transparant. Maar aangezien de maatregelen en de cijfers gelijkaardig verlopen is dit zeker relevant. Daarin zie je dat 2020 een verhoging betekent tegenover de laatste pakweg 7 jaar, maar lager of veel lager licht dan de periode ervoor. Wetende dat de bevolking steeds grijzer wordt en dus de kans op sterfte bij +65 ook toeneemt, lijkt 2020 me uitzonderlijk, maar geen reden om een drama uit te schrijven. Het aantal influenza-doden staat intussen op bijna 0 ... en hoe komt dit? Juist, Influensa wordt vandaag de dag gewoon meegrekend met C-19, wat de cijfers compleet vertekent.

Het sluiten van de kappers, de horeca, … gaat volgens mij (veel) te ver, zeker wanneer je ziet hoe er werd geïnvesteerd in de horeca. Dat (grote) feesten worden verboden, dat voetbal geen toeschouwers mag ontvangen, kan ik me nog in vinden. Maar onder strikte controle en eventuele tijdelijke sluiting in geval van overtreding, moet een restaurant, een café, een kapper, een schoonheidssalon, … perfect kunnen opengaan.

Op de lijnbus, de metro in Brussel, … is de kans op contaminatie 100 keer, wat zeg ik, 100.000 keer groter dan in een restaurant of café dat de juiste maatregelen heeft genomen en die ook respecteert.

We gaan een tsunami aan faillissementen tegemoet met als één resultaat: “The rich get richer”. Een wetenschappelijke term uit de koolstofchemie die voor deze pseudo-pandemie 100% van toepassing is. En we bewegen ons als maatschappij meer en mee naar “1984”.

Weyland 13 februari 2021 22:53

Ik zie het liever in een absurdistische zin, zoals Camus. Wat kapot is kan terug hersteld worden, vanaf nul desnoods, net als Sisyphos die de steen terug naar boven duwt. Bij de eerste coronabesmettingen in ons land had ik al enorme dergelijke schade verwacht, maar toen werd het virus ook veel dodelijker geacht, toegegeven.

Erw 21 februari 2021 06:21

Het woord "maatregel" wordt door de overheidsbende misbruikt.
Net als het woord "richtlijn".
Juist woorden zijn dwang en wet.

"Big pharma" en "big tech" -zijn- overheid.
Overheid bestaat uit deserteurs die weigeren de door de andere mensen gevraagde tegenprestatie te leveren en daarbij aan bendevorming doen om met dat asociaal gedrag toch ongestraft andermans prestatie te bemachtigen.

De bende deserteurs is minderheid omdat velen van weinigen, ook weinig te stelen hebben. De roof is een eigendomsverschuiving van meerderheid naar minderheid. Rijk wordt rijker, arm wordt armer, impliciet hetgeen ertussen verdwijnende.
Dat gegeven maakt dat op vlak van geweld / dwang, het lastig is om de beroofden onder de knoet te houden.

En daarom hun propaganda / indoctrinatie. Doel is de beroofden te doen geloven dat ze goede motieven hebben met hun dwingelandij, om ze de roof te doen accepteren en zich niet te verzetten.
En twee, dat ze niet deserteerden maar dat ze wèl tegenprestatie leveren voor het geroofde.

Een tegenprestatie die de deserteurs zèlf definieren als dusdanig.
In plaats van de basis van economie te respecteren - een ruil van aangeboden prestatie met een ervoor gevraagde tegenprestatie, definieert de bende deserteurs beide, en poogt dat geaccepteerd te krijgen via een reeks excuses die steevast uitgebuite, en vaak zelfs zelf in de hand gewerkte problemen zijn.
Zoals sommige migratie, zoals weer, zoals klimaat, zoals conflict;
Zoals een zoveelste virus incluis een zoveelste mutatie ervan.

Terwijl hun motivatie die ze ermee pogen te verbergen dat hele ordinaire is: te lui om te helpen aan de welvaartscreatie die samenleving tot primaire doel heeft.

Hun propaganda heeft het de hele tijd over "door corona", maar ALLE huidige maatschappelijke problemen werden veroorzaakt door de bende deserteurs, door overheid en aanhang.
Dit het virus hanteren als excuus, om hun zakken met andermans geld gevuld te krijgen.

Denk de dwingelandij eens weg.
De wereld die er terug uit ziet als voor 2020.
Mensen in winkels en op straat, maar mèt gezichten.
Mensen die ongehinderd samenkomen om te werken, te feesten, en alles daartussen.

Het zijn niet de pakketjes eiwitten die hun lichamen daartoe hinderde.
Het zijn de deserteurs die hen gewelddadig tegen hielden.

Wat is het netto resultaat: de deserteurs die grotere zakken voor hun buit bestelden.
Meer "loon", meer gemakkelijke bezigheids "jobs", De zoveelste klasse in hun echelon "beambten" wachten.

Maar het doel van de deserteurs is niet economie ten gronde richten. Uiteraard niet. Ze zouden daarmee zichzelf treffen.
Hun doel is een dwangeconomie.
Een "planeconomie",
Waarin het grote bevolkingsdeel tot dwangarbeiders wordt gereduceerd, in de vorm van de paleizen en andere luxe van de deserteurs bouwen, met een symbolisch "basis" loon als vergoeding.

Een villa bouwen en, met het ervoor gekregene, een klein appartementje te kunnen terugkopen.

Dat grote bevolkingsdeel zou zich eigenlijk moeten verenigen tot een Atlas Shrugged.
Om het "Westen" opnieuw "Vrije" te maken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be