![]() |
Een atheïst op de Egyptische TV.
En dan hebben ze geluk dat de moslimbroeders niet aan de macht zijn. 8O
https://www.youtube.com/watch?v=GUy0...ature=emb_logo |
Citaat:
|
Citaat:
Denk daar maar eens aan, voor je hier nog eens rondstrooit met termen als 'islamofoob'. |
Die heeft lef.
En het blijkt dat hij nu in Duitsland woont voor zijn eigen veiligheid. https://www.youtube.com/watch?v=PUrTiFb4LPA |
Citaat:
|
Citaat:
|
lol
doet me denken aan een corona discussie |
Citaat:
|
Citaat:
Strikte scheiding tussen Staat en Religie. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat in Egypte die fucking religie het dagelijkse leven bepaalt en beïnvloedt, kan mij geen bal schelen, zolang die Egyptenaren maar in Egypte blijven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wel problematisch is de erkenning van bepaalde godsdiensten. Hoe kan men anno 2021 nog aanvaarden dat een overheid bepaalde godsdiensten 'erkent' (en er dus een waarde aan hecht) terwijl dat niet bij andere godsdiensten gebeurt? Onze Belgische overheid bepaalt dus dat bepaalde godsdiensten meer waard zijn, meer rechten hebben dan andere godsdiensten. |
Citaat:
“Wij zullen wel doen, indien we ons toeleggen op groote behoedzaamheid waar het geldt berichten, die zóó uit de derde hand tot ons komen, over een materiaal waarin overdrijving en verwarring zooveel aanleiding is." (Op. Cit, blz. 70) En voor wat Mozes en zijn daden betreft, is een citaat van Theodor Keim zeker niet overdreven: “Es ist ein Hohn gegen alle Wahrscheinlichkeit, wenn man dies gelaublich findet." |
Citaat:
Geboren 1825 te Stuttgart, ? 1878. Als student gevoelde hij zich tijdens zijn verblijf in Tübingen het meest aangetrokken tot Baur. In 1857 diac. in Eszlingen; in 1860 professor voor het Nieuwe Testament in Zürich. In 1878 professor in de historische Theologie in Gieszen. Hij stierf in 1878. Tot zijn benoeming als professor in Zürich hield Keim zich hoofdzakelijk bezig met de bestudering van de geschiedenis der Reformatie in Schwaben. Als hoogleraar bestudeerde hij vooral de geschiedenis van het eerste Christendom. Van zijn hand is: Geschichte Jesu van Nazara, 1867—72,3 dln. Keim beleed Jezus als den Zoon, in wien de Vader zich openbaart en als de Middelaar Van het Nieuwe Testament. De opstanding van Jezus verklaarde hij voor niet-lichamelijk. Jezus leefde slechts geestelijk voort in het hart van de volgelingen. Het Evangelie van Johannes was volgens hem circa 130 n. Chr. vervaardigd tegen het gnostische Docetisme, maar heeft als bron voor de geschiedenis geen waarde. Het Evangelie van Mattheus, in het jaar 68 geschreven door een Christen uit de Joden, maar die de heidenen goed gezind was en dat circa 100 n.Chr. omgewerkt is, is een betrouwbare historische bron. Het Lucas Evangelie geschreven circa 100 n Chr. is van een leerling van Paulus, maar het is met bijzondere bedoelingen opgesteld. Het Evangelie van Marcus is afkomstig uit de jaren 115—120 n.Chr. Keim was een geleerde, die bijzonder veel aan kritiek deed en daarbij tot resultaten kwam, die later onhoudbaar bleken. Hij schreef Zur Geschichte des Urchristentums, Geschichtliche Untersuchingen, Bd. 1, 1878, Rom und das Christentum. Keim was een studax en scherpzinnig, maar soms zeer hevig tegenover hen die hem bestreden. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be