![]() |
Vlaamse gemeentefinanciering is onoverzichtelijk kluwen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210215_92903860
Citaat:
Bovendien zitten er ook heel wat a la tête du client subsidies bij. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210215_92903860 ![]() En ook bij landelijke gemeenten met weinig vreemdelingen: Bijna gans West -Vlaanderen: 400-600 euro per inwoner Bijna gans Vlaams-Brabant: 200 euro per inwoner |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een stad als Antwerpen ontvangt naast de eigen bewoners 10.000-den of misschien wel 100.000-den "parkingbewoners" per dag. Dat heeft waarschijnlijk ook wel een kost die ze in Kortenberg veel minder gaan zien.
Het totale bedrag gedeeld door het aantal inwoners is daarom misschien niet de beste maatstaf. |
Citaat:
|
Citaat:
En verder: waarom krijgt bijvoorbeeld Kortenberg 225 euro per inwoner en Langemark-Poelkapelle 494? Dat zijn ook transfers hé. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Jaja de burgemeester van een West-Vlaamse gemeente heeft het eens doorgerekend zie.
:thumbsup: Het heeft er ook mee te maken dat hij mogelijk ook een tegenstander is van een eventuele "verplichte" fusionering van de gemeentes... Een van de argumentaties pro-fusionering,en ik vond ze logisch,was kosten-efficiency... Alleen draagt de burgemeester,blijkbaar,wel wat "puntjes van aandacht " aan aangaande zogezegde efficientere grotere besturen.Mogelijk worden er straks nog wat heilige huisjes omgeschopt......Efficient zijn in het aantrekken van Vlaamse subsidies is eigenlijk NIET efficient zijn. noot: spreek niet meer over de kosten van de "centrumfunctie" van de Steden,die "centrumfunctie" is ondertussen bijna dood en begraven,en covids heeft zeker niet geholpen daarin....;-) |
Citaat:
Gewoon de ‘parkingfunctie’ waar Zucht het over had. Ik ben een Leuvenlievende randbewoner maar erg veel van de Leuvense infrastructuur maak ik niet gebruik. Maar 758 euro voor Leuven vind ik tegenover de 494 euro van Langemark-Poelkapelle wel ok. :lol: En onlangs zag ik in Reizen Waes den Tom stomverbaasd staan dat iemand nog niet in Antwerpen geweest was. Honi soit.... 8-) |
Ook die Augiasstal mag eens uitgemest worden.
De oude politieke cultuur heeft dat ernstig mismeesterd. |
Citaat:
Voor ne keer dat we eens iets terug zouden krijgen ...... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be