![]() |
Ford Europe stapt er uit....
Volgens berichten stapt Ford Europe nu snel uit de ICE.....
In Europa zal het merk vanaf 2025 geen pure ICE-wagens meer aanbieden,enkele hybrides en EV's. Vanaf 2030 gaan ook de hybrides er uit en wordt het uitsluitend een EV-gamma. De Ford divisies op de andere continenten zullen nog wel hun eigen uitstapplan aankondigen... Maar als een nog steeds kolossale groep dergelijke aankondigingen doet(dus een UITSTAP schema) weet de ganse ketting van toeleveranciers een deadline voor een aantal procent van hun omzet. Tenzij Tesla plots zou aankondigen modellen mét ICE modellen te gaan maken (ideetje voor Elon....1 april 2023 ? 8-) )is de trend gezet natuurlijk....Andere autogroepen zullen uiteindelijk ook een UITSTAPscenario zetten.....(niet enkel een uitrol van EV's maar een harde stop voor de ICE's...!) |
Anders scheurt Ford zijn broek aan Europese CO2-boetes.
|
Gaat nog leuk worden als de mensen geen hybride/ev's willen kopen, met hun oude wagen blijven rijden en de constructeurs met hun brol gaan blijven zitten.
|
Citaat:
Ford heeft nog in 2020 een pool gevormd met Volvo (Geely Gp) om CO2-boetes te vermijden of te verminderen en een deel aan Volvo geeft. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als privé-gebruiker is een auto,vanuit financieel oogpunt gezien,zo ongeveer de stomste "investering" die men maar kan doen.Duidelijk spelen andere- dan puur economische-, overwegingen een rol... De beslissingen aangaande (on)toegankelijkheid van steeds meer plaatsen waar mensen wonen voor steeds meer klasses van ICE's,samen met allerlei fiscale en wetgevende maatregelen nopen de industrie tot maatregelen.Investeringen en O&O aangaande ICE's liggen feitelijk ongeveer stil....Het heeft geen zin gezien er geen "volgende generatie" ICE aandrijflijnen meer zal zijn. De komende jaren zullen wij,ICE-rijders,gaan merken dat het aantal plaatsen waar we onze brandstof kunnen bekomen,tegen gelijk welke prijs,schaarser zal worden ook...... |
Maw: ford ziet de pesterijen van europa niet meer zitten en gaat zich richten op die delen van de wereldmarkt waar wel nog rendabel auto's kunnen verkocht worden.
Ze zijn niet de eersten en ze zullen ook niet de laatsten zijn. Lada en mitsubishi zijn al weg, nissan en subaru zijn ook niet meer geïnteresseerd in europa. Nu dus ook ford. Triest om te zien hoe europa steeds verder zichzelf kapot maakt in een dwaze zinloze poging om de wereld te redden. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ford gaat gewoon veel meer electrische wagens maken, maak je maar geen zorgen. ;-) Citaat:
|
Citaat:
De CEO van VW Gp liet iets waaien van minstens 5€ de liter. Kan goed zijn dat die in de Formule 1 als eerste gebruikt zullen worden op kleine schaal. Ze willen een houvast. Daarmee kunnen hun verbrandingsmotoren verder met een groen tintje. Citaat:
Citaat:
|
De Ford Mustang Mach E wordt getest in Lommel.
https://www.autowereld.com/autotests...ustang-is-leuk Voor de nostalgische fans het V8-geluid krijg je er gratis bij op knopdruk. lol. |
Ford gaat zijn plofwagenfabriek in Köln volledig aanpassen voor electrische wagens te maken.
Investering van $ 1 miljard. Ford gaat die EVs maken met hulp van VW, namelijk met hun MEB platform. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tenzij je als een communist natuurlijk alles gaat verbieden. Niet dat het niet kan want vele partijen in het politieke spectrum neigen naar communisme/dictorialisme. Ik ga nog 15 jaar gerust zijn met mijn diesel. Ondertussen mogen jullie de R&D voor de constructeurs en de EU doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Loodhoudende benzine kun je ook niet meer zomaar tanken, ttz met de nodige additieven. Mijn oldie bolt zelfs op 91 oktaan loodvrij. ;-) En de wereldvreemde Belgische politici schieten de oldtimers af in de LEZ. Zou niet mogen. Of andere discussie. |
Citaat:
https://www.peterspagina.nl/site/tag...andstof-maken/ |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be