![]() |
Spaanse rapper de cel in voor majesteitschennis en terreur sympathieën
Voor de ene opnieuw een aanslag op de burgerrechten in Spanje, voor de anderen was dit een brug te ver:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02...t-pablo-hasel/ ken het hele verhaal niet, schelden op het koningshuis moet kunnen maar 'hitlists' maken van te vermoorden mensen...:roll: |
Volg uw gedachtengang.
|
Majesteitschennis ... dat het nog bestaat.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is een dunne lijn daar tussen artistieke vrijheid en oproepen tot geweld, aanzetten tot geweld enz.
Aanzetten tot haat vind ik nog dubbelzinniger. Vb. ikzelf haat alle godsdiensten, en dan vooral nog gewelddadige godsdiensten. Dus een imam mag proberen mensen en zieltjes te winnen voor zijn winkel, maar ik mag niet het omgekeerde doen? |
De cel in gaan voor woordgebruik vind ik een stap te ver.
|
We merken het allemaal: een maatschappij waar geweld tegen bestuursleden taboe is, is een maatschappij die haar vrijheid kwijtgeraakt. Bestuursleden moeten bloot staan aan (al dan niet dodelijk) geweld van de burgers als men een gezonde maatschappij wil bekomen. Zo nu en dan eens bestuursleden opknopen leert die mensen hun plaats niet te vergeten. Wij zijn met een heel heel gevaarlijk spelletje bezig door gezond geweld uit onze maatschappijen te weren.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is dus geen aanslag op de burgerrechten. In Den Haag zijn er al heel veel veroordeeld voor dergelijke acties. Dergelijke acties hebben in het verleden dan ook tot genocides geleid. Het is dan ook onbegrijpelijk dat België die zijn compaan asiel verleent. |
Citaat:
Ik vind het wel raar, want als je de Marseillaise hoort zingen, dan is er toch niet veel verschil, he.... "aux armes, citoyens" wat moet je daar anders onder verstaan ? "formez vos bataillons" ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ga hier niet te veel over uitwijden of ik heb weer strafpunten aan mijn broek. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is enkel een bevestiging van iets waar ook ik mee akkoord ben: het is een dunne lijn. |
En ik heb ook niet gesuggereerd om verder maar te zwijgen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be