Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Leopold Lippens: volksmens of janmijnkloten ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257764)

edwinp 19 februari 2021 17:18

Leopold Lippens: volksmens of janmijnkloten ?

Voor de ingezetenen van Knokke leek hij wel een halve heilige, voor de rest van het land leek hij meer de woordvoerder van een bekakt elitair kuststadje.

Overleden op 79 jarige leeftijd, nog zo jong (dacht dat die al 92 was)

En ook de broer van meesteroplichter Maurice

Witte Kaproen 19 februari 2021 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwinp (Bericht 9609154)
Voor de ingezetenen van Knokke leek hij wel een halve heilige, voor de rest van het land leek hij meer de woordvoerder van een bekakt elitair kuststadje.

Knokke zonder Lippens ,zal veel van zijn prestige verliezen.

De " kapitaalkrachtige high society" en zij die daar bij wilden horen kwamen naar Knokke voor de relaties van Lippens en de relaties van Lippens kwamen voor Lippens.

Nu die weggevallen is zal die aantrok fel verminderen .

De " kapitaalkrachtige high society" zal nu eerder naar Nieuwpoort of Cadzand trekken ,waar ze hun jacht kunnen aanmeren in de onmiddellijke buurt van hun optrekje.

Zipper 19 februari 2021 18:06

Citaat:

Hij is er dan ook altijd wel in geslaagd om "la racaille" uit Bruxelles buiten te houden. Geen toestanden zoals in Blankenberge verleden jaar, dus.
Als ik naar zee ga, is het meestal wel naar Knokke of De Haan. Een beetje rust, peis en vree mag iets meer kosten.;-)

edwinp 19 februari 2021 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9609187)
Hij is er dan ook altijd wel in geslaagd om "la racaille" uit Bruxelles buiten te houden. Geen toestanden zoals in Blankenberge verleden jaar, dus.
Als ik naar zee ga, is het meestal wel naar Knokke of De Haan. Een beetje rust, peis en vree mag iets meer kosten.;-)

toegegeven, hij deed dit op een politiek correcte manier zijn discriminatie van het (allochtoon) plebs

Dadeemelee 19 februari 2021 19:36

Ik heb het al in een andere draad gezegd:

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=162

De Rode Willem 19 februari 2021 21:07

Als u het mij vraagt een janmijnkloten van het ergste soort.

N-VA 20 februari 2021 12:48

Politiekers vertrouw ik niet, adel vertrouw ik niet, rijkeluizen vertrouw ik niet. Ik moet zeker niet vertellen dat ik die Leopold Lippens niet vertrouwde?

Zonder twijfel een janmijnkloten.

Zipper 20 februari 2021 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA (Bericht 9609616)
Politiekers vertrouw ik niet, adel vertrouw ik niet, rijkeluizen vertrouw ik niet. Ik moet zeker niet vertellen dat ik die Leopold Lippens niet vertrouwde?

Zonder twijfel een janmijnkloten.

Nee, want ge had dat al eens gezegd. Woon je in Knokke, trouwens ??

N-VA 20 februari 2021 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9609622)
Nee, want ge had dat al eens gezegd. Woon je in Knokke, trouwens ??

Bijlange niet, zou er trouwens iemand uit Knokke actief zijn op dit forum? Uit Knokke komen is trouwens geen vereiste om een menig over Leopold Lippens te hebben, hij genoot nationale bekendheid door zijn aparte uitspraken.

Jantje 20 februari 2021 13:19

Citaat:

't ja, wat moet je van zo iemand denken.
Vader; Léon Lippens burgemeester van Knokke, beheerder van de Congolese plantage van de familie Lippens.
Moeder; Suzanne Lippens

Grootvader; Maurice Auguste Eugène Charles Marie Ghislain graaf Lippens gouverneur-generaal van Belgisch Congo, burgemeester van Knokke, minister, minister van Staat, lid van de Deutsch-Belgische Gesellschaft.

Respect voor het gewone volk kende hij niet.
De democratie wou hij volledig opzij zetten en laten vervangen door een technocratie.Hij was lid van de partij die het VB liet vervolgen wegens racisme, maar was zelf de grootste racist.

Het enige dat men kan hopen is de de Lippens dynastie in Knokke nu eindelijk voorbij is.

Den Duisteren Duikboot 20 februari 2021 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA (Bericht 9609632)
Bijlange niet, zou er trouwens iemand uit Knokke actief zijn op dit forum?

https://forum.politics.be/member.php?u=12746

Deze klassedame? :-)

Den Duisteren Duikboot 20 februari 2021 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9609249)
Ik heb het al in een andere draad gezegd:

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=162

Inderdaad. Voor wie het gruwelijk drukke, plebejische Blankenberge (*) wil ontvluchten, heeft dankzij Lippens een waardig alternatief. Voor elk wat wils, quoi.

(*) Ik zeg dat met enige spijt in het hart, want ik heb er vele zomers gesleten en Blankenberge had in een ver verleden beduidend meer klasse en stijl dan vandaag.

Pandareus 20 februari 2021 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 9609672)

:lol:

lamenielachen 20 februari 2021 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9609187)

Ik volg u volkomen omdat ik zelf in Oostende woon.
Ik dacht dat Knokke mondain was maar het is vooral door Lippens dat het daar "redelijk" leefbaar was.
In Oostende wonen de gangsters, in Knokke hun bazen ...... zoiets zeker?

Elio di Supo 20 februari 2021 23:02

Zijn grafzerk zou getooid moeten worden met een sculptuur van een frigobox.

Elio di Supo 20 februari 2021 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9609293)
Als u het mij vraagt een janmijnkloten van het ergste soort.

Zoals Hitler?

Universalia 20 februari 2021 23:39

Over de doden niets anders dan goed? :?

dalibor 20 februari 2021 23:58

Een janmijnkloten, passend bij de bevolking van de gemeente in kwestie.

Adam Smith 21 februari 2021 02:57

Citaat:

Soort Bloemendaal en Wassenaar (daar staat de privé-villa van onze majesteit) dus. Het kan allebei waar zijn, als hij zoals zijn inwoners was, dan kan hij best een 'halve heilige' zijn geweest...

Wat betreft zijn broer, geen medelijden voor de 'slager' van ABN AMRO... Gezien hoe recent de val van ABN AMRO was, was een andere reactie van Nederland ook moeilijk voor te stellen... Iets van boontje komt om zijn loontje...
Hoewel voor de nuance, voor zowel ABN AMRO als Fortis, kan je zeggen hoogmoed komt voor de val.
Daarbij vroegere BeNeLux filialen van multinationals zijn vaak al gesplitst in een NL en BeLux filiaal. Blijkbaar vinden Belgische en Nederlandse zakenlieden het lastig om tweede viool te spelen onder de ander, verder is Nederland zeker qua zakencultuur meer 'Angel-Saksisch' en die van België is toch meer 'Romaans'. In zekere zin zijn ze allebei wel Rijnlands, maar het gaat juist om het verschil...

De Rode Willem 21 februari 2021 06:43

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be