![]() |
Leopold Lippens: volksmens of janmijnkloten ?
Voor de ingezetenen van Knokke leek hij wel een halve heilige, voor de rest van het land leek hij meer de woordvoerder van een bekakt elitair kuststadje.
Overleden op 79 jarige leeftijd, nog zo jong (dacht dat die al 92 was) En ook de broer van meesteroplichter Maurice |
Citaat:
De " kapitaalkrachtige high society" en zij die daar bij wilden horen kwamen naar Knokke voor de relaties van Lippens en de relaties van Lippens kwamen voor Lippens. Nu die weggevallen is zal die aantrok fel verminderen . De " kapitaalkrachtige high society" zal nu eerder naar Nieuwpoort of Cadzand trekken ,waar ze hun jacht kunnen aanmeren in de onmiddellijke buurt van hun optrekje. |
Citaat:
Als ik naar zee ga, is het meestal wel naar Knokke of De Haan. Een beetje rust, peis en vree mag iets meer kosten.;-) |
Citaat:
|
|
Als u het mij vraagt een janmijnkloten van het ergste soort.
|
Politiekers vertrouw ik niet, adel vertrouw ik niet, rijkeluizen vertrouw ik niet. Ik moet zeker niet vertellen dat ik die Leopold Lippens niet vertrouwde?
Zonder twijfel een janmijnkloten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vader; Léon Lippens burgemeester van Knokke, beheerder van de Congolese plantage van de familie Lippens. Moeder; Suzanne Lippens Grootvader; Maurice Auguste Eugène Charles Marie Ghislain graaf Lippens gouverneur-generaal van Belgisch Congo, burgemeester van Knokke, minister, minister van Staat, lid van de Deutsch-Belgische Gesellschaft. Respect voor het gewone volk kende hij niet. De democratie wou hij volledig opzij zetten en laten vervangen door een technocratie.Hij was lid van de partij die het VB liet vervolgen wegens racisme, maar was zelf de grootste racist. Het enige dat men kan hopen is de de Lippens dynastie in Knokke nu eindelijk voorbij is. |
Citaat:
Deze klassedame? :-) |
Citaat:
(*) Ik zeg dat met enige spijt in het hart, want ik heb er vele zomers gesleten en Blankenberge had in een ver verleden beduidend meer klasse en stijl dan vandaag. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik dacht dat Knokke mondain was maar het is vooral door Lippens dat het daar "redelijk" leefbaar was. In Oostende wonen de gangsters, in Knokke hun bazen ...... zoiets zeker? |
Zijn grafzerk zou getooid moeten worden met een sculptuur van een frigobox.
|
Citaat:
|
Over de doden niets anders dan goed? :?
|
Een janmijnkloten, passend bij de bevolking van de gemeente in kwestie.
|
Citaat:
Wat betreft zijn broer, geen medelijden voor de 'slager' van ABN AMRO... Gezien hoe recent de val van ABN AMRO was, was een andere reactie van Nederland ook moeilijk voor te stellen... Iets van boontje komt om zijn loontje... Hoewel voor de nuance, voor zowel ABN AMRO als Fortis, kan je zeggen hoogmoed komt voor de val. Daarbij vroegere BeNeLux filialen van multinationals zijn vaak al gesplitst in een NL en BeLux filiaal. Blijkbaar vinden Belgische en Nederlandse zakenlieden het lastig om tweede viool te spelen onder de ander, verder is Nederland zeker qua zakencultuur meer 'Angel-Saksisch' en die van België is toch meer 'Romaans'. In zekere zin zijn ze allebei wel Rijnlands, maar het gaat juist om het verschil... |
.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be