Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Thuisonderwijs zoals in Amerika (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257791)

CUFI 21 februari 2021 08:51

Thuisonderwijs zoals in Amerika

Waarom staat ons land geen “homeschooling” toe om de toenemende druk op scholen te ontlasten?
Volgens mij is het tijd te erkennen dat niet iedereen in het verhaal wilt meelopen en er te weinig rekening wordt gehouden met deze mensen.
School wordt vereenvoudigd terwijl de politieke groepsdruk begint toe te nemen. Dat ze nu al kleuters op straat in hun betogen betrekken vind ik ver gaan. Ze brainwashen een nieuwe generatie die onze normen en waarden van weleer verfoeien terwijl ze andere opdwingen. Een andere mening wordt streng afgestraft door voorbeeld.

Volgens mij zijn zowel school, ouder als kind ermee gebaat als thuisonderwijs wettelijk geregeld wordt. Deze politici verrijken enkel zichzelf en duwen alles op een hoop terwijl ze die hoop brainwashen in hun nieuwe normaal.

Travis Bickle 21 februari 2021 08:58

Thuisonderwijs 'is' toegestaan.
Thuisonderwijs bestaat.

dalibor 21 februari 2021 08:58

Huisonderwijs is toegelaten bij ons.

CUFI 21 februari 2021 09:08

Ow ik dacht dat het enkel via privéschool kon.
Maar die volgen met thuisonderwijs nog altijd de vaccinaties op via CLB.

Ik voel mij een schietroos tussen een bende irrationele bange mensen die hun beleid willen opdringen. Ik wil weg van heel die zever met coronafascisme.

Die kinderen zitten nu hele dag met raam open en jas aan. Ook toen het vroor. De hele dag maskers. Vaccinatie propaganda en onlogische maatregelen om angst aan te jagen en vals veiligheidsgevoel te geven.

Jantje 21 februari 2021 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9610026)
Ow ik dacht dat het enkel via privéschool kon.
Maar die volgen met thuisonderwijs nog altijd de vaccinaties op via CLB.

Ik voel mij een schietroos tussen een bende irrationele bange mensen die hun beleid willen opdringen. Ik wil weg van heel die zever met coronafascisme.

Die kinderen zitten nu hele dag met raam open en jas aan. Ook toen het vroor. De hele dag maskers. Vaccinatie propaganda en onlogische maatregelen om angst aan te jagen en vals veiligheidsgevoel te geven.

Thuisonderwijs is in België geen vaak gebruikte vorm van onderwijs, maar wel toegestaan.
Kinderen die thuisonderwijs volgen, worden niet opgevolgd door het CLB.
Het CLB is immers niets anders een centrum voor gezondheid en welzijn op het werk, maar dan voor leerlingen van scholen.
De enige verplichting die er bestaat bij thuisonderwijs, is het aantonen dat de leerling weldegelijk onderwijs krijgt en de eindtermen op de verplichte leeftijd behaald.

CUFI 21 februari 2021 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9610050)
Thuisonderwijs is in België geen vaak gebruikte vorm van onderwijs, maar wel toegestaan.
Kinderen die thuisonderwijs volgen, worden niet opgevolgd door het CLB.
Het CLB is immers niets anders een centrum voor gezondheid en welzijn op het werk, maar dan voor leerlingen van scholen.
De enige verplichting die er bestaat bij thuisonderwijs, is het aantonen dat de leerling weldegelijk onderwijs krijgt en de eindtermen op de verplichte leeftijd behaald.

Ze kijken toe op gezondheid zoals bv vaccinaties en kunnen zo mogelijks twijfel zaaien.

Jantje 21 februari 2021 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9610059)
Ze kijken toe op gezondheid zoals bv vaccinaties en kunnen zo mogelijks twijfel zaaien.

Dat doet de dienst welzijn en gezondheid op het werk ook.

maar

https://onderwijs.vlaanderen.be/nl/h...at-en-voor-wie

Dan weet je direct alles over thuisonderwijs.

dalibor 21 februari 2021 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9610059)

De meeste vaccinaties gebeuren op een leeftijd voor dat men naar school gaat. En wat is je punt daarmee? Ben je tegen het poliovaccin of zo?

Elio di Supo 21 februari 2021 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9610378)
De meeste vaccinaties gebeuren op een leeftijd voor dat men naar school gaat. En wat is je punt daarmee? Ben je tegen het poliovaccin of zo?

Boenk er op.

CUFI 21 februari 2021 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9610378)

Neutraal maar als ik kon kiezen werd die prik niet gezet.

Scholen organiseren ook vaccinaties zo blijkt en nu ze aan kindervaccins bezig zijn voor covid, zal daar ook nog voor uitgenodigd worden in de toekomst. Tegen dan is de propaganda er reeds in gehakt en zijt gij de slechte als ge weigert te vaccineren.

Jantje 22 februari 2021 05:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9610620)
Neutraal maar als ik kon kiezen werd die prik niet gezet.

Scholen organiseren ook vaccinaties zo blijkt en nu ze aan kindervaccins bezig zijn voor covid, zal daar ook nog voor uitgenodigd worden in de toekomst. Tegen dan is de propaganda er reeds in gehakt en zijt gij de slechte als ge weigert te vaccineren.

Als ouder moet je toelating geven aan de school en het CLB om een vaccin te mogen zetten.
En nu zijn de verpleegkundigen zelfs al aan het zeggen dat ze bepaalde vaccins niet willen.
Het poliovaccin is echter een noodzakelijk en betrouwbaar vaccin, er zijn geen reden om daar tegen te zijn.

CUFI 22 februari 2021 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9610701)
Als ouder moet je toelating geven aan de school en het CLB om een vaccin te mogen zetten.
En nu zijn de verpleegkundigen zelfs al aan het zeggen dat ze bepaalde vaccins niet willen.
Het poliovaccin is echter een noodzakelijk en betrouwbaar vaccin, er zijn geen reden om daar tegen te zijn.

Polio vaccins waren ooit besmet met SV40.
Nu regeren er opnieuw prutsers die ik niet vertrouw met onderwijs en gezondheid. Ze verkopen wel meer iets als veilig en effectief maar denken dan aan hun geld en niet aan ons welzijn.
Dat is me nu heel duidelijk geworden. CLB en dergelijke moeten zich daar niet in moeien of in brainwashen. Als een ouder niet wilt vaccineren heeft die dat aan niemand behalve de partner en kind te verantwoorden.

Het Verzet 22 februari 2021 08:55

Als gij kinderen hebt, denk ik dat er wel ergere dingen zijn waar ze aan worden blootgesteld dan aan een poliovaccin.
Smoort nog nen toeter en preekt nog wat uit den Bijbel jongen.

CUFI 22 februari 2021 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9610745)
Als gij kinderen hebt, denk ik dat er wel ergere dingen zijn waar ze aan worden blootgesteld dan aan een poliovaccin.
Smoort nog nen toeter en preekt nog wat uit den Bijbel jongen.

Ik blow niet, rook niet en drink geen alcohol. Nu gij?

Doe vooral alsof dat erger is dan de jeugd hun kop vol coronapropaganda steken en ze terwijl het vriest met open ramen les te geven, terwijl ze ganse dag een mondmasker moeten dragen.

Het gaat nog zo ver komen dat scholen gaan eisen dat de jeugd zich vaccineert alvorens ze toegang krijgen. Dat is reeds in Amerika zo.

Factcheck: In the United States they would receive 10, spread across 33 or 34 doses, up to the age of two.
https://factcheck.afp.com/false-clai...g-social-media

Ja 34 is minder erg :)

Het Verzet 22 februari 2021 10:54

Citaat:

Doe vooral alsof dat erger is dan de jeugd hun kop vol coronapropaganda steken en ze terwijl het vriest met open ramen les te geven, terwijl ze ganse dag een mondmasker moeten dragen.
't Zal nog niet. Die coronagekte duurt zijn tijd en is nog deels gebaseerd een echt bestaand virus, dat gaat weer over.
Religie echter is uzelf het excuus geven iets te mogen geloven zonder enig bewijs. Voor ge't weet zit ge aan 5G, platte aarde of chemtrails.

Citaat:

Factcheck: In the United States they would receive 10, spread across 33 or 34 doses, up to the age of two.
https://factcheck.afp.com/false-clai...g-social-media

Ja 34 is minder erg :)
Uw eigen link meldt net het niet gevaarlijk zijn van vaccins :lol:.
The claim is false. Although some of the ingredients listed do feature in children’s vaccines, the doses involved are not toxic, pass through the body and ensure the reliability of the vaccination, according to health experts.
Zelfs water is dodelijk vanaf een bepaalde hoeveelheid hé.

PS: Zijt gij het, Peche?

CUFI 22 februari 2021 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9610831)
't Zal nog niet. Die coronagekte duurt zijn tijd en is nog deels gebaseerd een echt bestaand virus, dat gaat weer over.
Religie echter is uzelf het excuus geven iets te mogen geloven zonder enig bewijs. Voor ge't weet zit ge aan 5G, platte aarde of chemtrails.

Uw eigen link meldt net het niet gevaarlijk zijn van vaccins :lol:.
The claim is false. Although some of the ingredients listed do feature in children’s vaccines, the doses involved are not toxic, pass through the body and ensure the reliability of the vaccination, according to health experts.
Zelfs water is dodelijk vanaf een bepaalde hoeveelheid hé.

PS: Zijt gij het, Peche?

Ik zei niets van die ingrediënten, of wel? Het ging mij over het aantal vaccins en dat ze daar reeds schoolverboden aan koppelen.
Context niet fabriceren maar bij de gegeven inhoud houden aub.

Het Verzet 22 februari 2021 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9610834)
Ik zei niets van die ingrediënten, of wel? Het ging mij over het aantal vaccins en dat ze daar reeds schoolverboden aan koppelen.

Ok, dan.
In België is 1 vaccin verplicht, namelijk polio.
Verder zijn er 11 aanbevolen vaccins, waarvan er een deel is gecombineerd.
Met andere woorden, ge zijt uzelf weer wat aan't wijsmaken.

dalibor 22 februari 2021 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9610834)

Daar klopt niks van. In ons land is enkel het poliovaccin verplicht en dat is op een leeftijd voordat men naar school gaat.

De CLB's staan in voor een reeks andere aanbevolen vaccinaties die je niet verplicht bent te hebben. Je probeert hier een issue te maken van iets dat er geen is.

CUFI 22 februari 2021 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9610843)
Daar klopt niks van. In ons land is enkel het poliovaccin verplicht en dat is op een leeftijd voordat men naar school gaat.

De CLB's staan in voor een reeks andere aanbevolen vaccinaties die je niet verplicht bent te hebben. Je probeert hier een issue te maken van iets dat er geen is.

Ja nu... maar wat in Amerika reeds gaande is volgt meestal wat later hier.

Het issue is propaganda en zorgen voor een komend beleid.

CUFI 22 februari 2021 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9610841)
Ok, dan.
In België is 1 vaccin verplicht, namelijk polio.
Verder zijn er 11 aanbevolen vaccins, waarvan er een deel is gecombineerd.
Met andere woorden, ge zijt uzelf weer wat aan't wijsmaken.

Maar ik zei ook niet dat het hier reeds zo is. Maar het wel zover gaat komen dat we vrijheden gaan verliezen als we ons niet tegen covid vaccineren.

In Amerika is vaccinate reeds big business, in Europa komt die trein ook op gang en waar is het einde?
Volgens mij is het beter je af te zonderen. Voor ge het weet steken ze u in heropvoedingskampen zoals in China.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be