![]() |
Welke recente leenwoorden uit het Engels vind je goed?
We gaan toch geen ander woord verzinnen voor computer zeker?
De Fransen en Spanjolen durven al eens zeggen ordinateur en ordenador. En t-shirt. We gaan toch niet beginnen met t-truitje zeker? |
Citaat:
|
Geachte heren
Engelse woorden in het Nederlands zijn nooit goed. Er dient zo snel mogelijk een vernieuwd taalbeleid gevoerd te worden waarbij alle vreemde woorden en invloeden uit het Nederlands verwijderd worden. Met reinigende groeten |
Citaat:
|
Ik zou het wel grappig vinden mochten Harde Rots, Zware Metaal, Zwarte Metaal, Doodsmetaal, Blauwen en Ritme & Blauwen gekende muziekstijlen zijn in het Nederlands.
|
Welke leenwoorden vind ik goed?
Ik ga daar morgen na de meeting van 10 uur over het marketingbeleid en voor de lunch met een aantal key players over brainstormen. |
Citaat:
Bovendien gaat deze draad enkel om die leenwoorden die jij vindt die ingang mogen (blijven) vinden. In jouw geval zou dat dus nihil zijn. Of nope. |
Citaat:
|
Citaat:
De Nederlandse taal dient van alle vreemde smetten gevrijwaard te worden. Met aanvullende groeten |
Citaat:
De woorden rots (rocca), metaal (metallum) en ritme (rhythmus) zijn oudere ontleningen. Rein Nederlandstalige tegenhangers zijn bv. klip, eer en maatslag. Het eer (jawel onzijdig) werd tijdens de middeleeuwen ook in die betekenis gebezigd. Met zonnige groeten |
De aftershow is een agreement met de backup add-blocker in de app-store.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
lockdown
|
Citaat:
Het beste is uiteraard de Harde Kern. Met welluidende groeten |
Citaat:
|
Citaat:
|
De rekenaar is weer neergestort en de gebeurtenissenkijker toonde een toegangsverkrachting.
|
To drink oneself broken, geef toe dat klinkt niet zo goed als kapotzuipen hé
|
Citaat:
Dergelijk 5-sigma event ligt buiten de scope van onze support-infrastructure.... :? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be