Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Muiterij bij Vivaldi;Ecolo kopstuk veegt zijn voeten aan eigen lockdown (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257840)

edwinp 24 februari 2021 10:15

Stop met de betutteling

https://www.hln.be/binnenland/ecolo-...baar~aa29e858/

regels die door iedereen overtreden worden zijn lachwekkend, het debat van 4 of 8 man buiten is derhalve allang achterhaald

morte-vivante 24 februari 2021 10:29

natuurlijk. das zoals diene van ecolo die tenminste durft toegeven dat em meer dan 1 knuffelcontact heeft. enkel de diehard angsthazen houden zich daar nog aan

edwinp 24 februari 2021 11:30

Een beetje grappig dat net de zoon van één van de prominenste experten in dit land een 'bevrijdingsfeestje' met duizenden wil organiseren...

Va mij mag hij dat , vanaf het moment dat +65'ers hun dubbel vaccin hebben gehad....

patrickve 24 februari 2021 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwinp (Bericht 9612483)
Een beetje grappig dat net de zoon van één van de prominenste experten in dit land een 'bevrijdingsfeestje' met duizenden wil organiseren...
.

Met lantaarnpalen ? :lol:

Oma 24 februari 2021 11:40

Citaat:

Va mij mag hij dat , vanaf het moment dat +65'ers hun dubbel vaccin hebben gehad...

Mogen wij dat misschien zelf eens beslissen? :evil:
Hetzelfde recht als gij.

quercus 24 februari 2021 11:47

Citaat:

Va mij mag hij dat , vanaf het moment dat +65'ers hun dubbel vaccin hebben gehad....

Wie vraagt dat “bevrijdingsfeestje” ? Kan die kerel niet iedereen gerust laten? Dat hij in zijn eentje een fles champagne kraakt, ik gun hem dat.

patrickve 24 februari 2021 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9612507)
Wie vraagt dat “bevrijdingsfeestje” ? Kan die kerel niet iedereen gerust laten? Dat hij in zijn eentje een fles champagne kraakt, ik gun hem dat.

:lol:

Ik wil er lantaarnpalen en koorden bij !

En een sneltribunaal.

gertc 24 februari 2021 13:01

Citaat:

Ik vind dat helemaal niet grappig. Pierre Van Damme heeft er nu dus via zijn zoon financieel belang bij om op het voor hem juiste moment te versoepelen. Niet nu al, want dan is het feestje van zijn zoon vijgen na Pasen. En uiteraard ook niet te laat. Belangenvermenging heet dat.

edwinp 24 februari 2021 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9612553)
Ik vind dat helemaal niet grappig. Pierre Van Damme heeft er nu dus via zijn zoon financieel belang bij om op het voor hem juiste moment te versoepelen. Niet nu al, want dan is het feestje van zijn zoon vijgen na Pasen. En uiteraard ook niet te laat. Belangenvermenging heet dat.

ik denk dat het ten huize Van Damme dikke boel is nu...:-o

ter info, het feestje was niet direct voor morgen gepland maar ergens ver in de zomer

gertc 24 februari 2021 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwinp (Bericht 9612618)
ik denk dat het ten huize Van Damme dikke boel is nu...:-o

ter info, het feestje was niet direct voor morgen gepland maar ergens ver in de zomer

Die "boel " valt nogal mee blijkbaar:
Citaat:

Of vader Van Damme op de hoogte is van het evenement? “Natuurlijk. We bellen dagelijks. Zonder zijn medeweten hadden we dit niet gelanceerd.”

Witte Kaproen 24 februari 2021 21:04

Muiterij bij Vivaldi;Ecolo kopstuk veegt zijn voeten aan eigen lockdown

Ecolo kopstuk Nollet verkondigt openlijk in de media dat hij een mens is ,

en dus de lockdown maatregelen niet moet volgen.:roll:

"Ecolo-covoorzitter Jean-Marc Nollet geeft toe dat hij de regel over één knuffelcontact al weken niet meer respecteert. Bij de Franstalige omroep RTBF gaf de politicus toe dat hij sinds enkele weken twee mensen bij hem thuis ontvangt. "

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02...nuffelcontact/

Kan Ecolo nu nog deel blijven uitmaken van deze regering,

of speelt dat allemaal geen rol omdat de Franstaligen

in dit land de wet alleen maar moeten volgen als het hen goed uit komt?

Hoofdstraat 24 februari 2021 21:06

Eindelijk begint het duidelijk te worden voor de linker kant dat lockdowns inherent extreem rechtse nazifuckerij is.

Witte Kaproen 24 februari 2021 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9612904)
Eindelijk begint het duidelijk te worden voor de linker kant dat lockdowns inherent extreem rechtse nazifuckerij is.

Waarom heeft Ecolo die lockdown maatregelen dan goed gekeurd als hun eigen voorzitter ze zelf niet volgt.
Het is dus toch waar dat bij Ecolo enkel geldt;"Om de poen is het te doen",voor iets anders zitten wij niet in een regering

Witte Kaproen 24 februari 2021 21:16

"Jean-Marc Nollet heeft al een aantal weken contact met een ander koppel en schendt daarmee dus de coronaregels. De Ecolo-covoorzitter kreeg een storm van kritiek over zich heen, maar houdt voet bij stuk. “Erover liegen was geen optie.”

Eigenaardige logica van dit Groen kopstuk.

Als je een overtreding toegeeft ,mag je ze straffeloos doen.:roll:

Jan Janssen 24 februari 2021 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9612913)
"Jean-Marc Nollet heeft al een aantal weken contact met een ander koppel en schendt daarmee dus de coronaregels. De Ecolo-covoorzitter kreeg een storm van kritiek over zich heen, maar houdt voet bij stuk. “Erover liegen was geen optie.”

Eigenaardige logica van dit Groen kopstuk.

Als je een overtreding toegeeft ,mag je ze straffeloos doen.:roll:

En ondertussen worden er kinderen in de cel gestopt.

Witte Kaproen 24 februari 2021 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9612939)
En ondertussen worden er kinderen in de cel gestopt.

Maar dat waren Vlaamse kinderen en geen Waals kopstuk.

Twee maten en twee gewichten is een wezenlijk onderdeel van dit niet functionerende land.

dalibor 24 februari 2021 22:26

Zo buitensporig is dat niet.

Hetzelfde werd vanmiddag in het Vlaams parlement gezegd. Ik citeer Chris Janssens

De uitbreiding van het aantal toegelaten contacten, zowel met betrekking tot de knuffelcontacten als tot de buitenbubbel van vier, is eigenlijk in overeenstemming met de realiteit. Is er hier werkelijk iemand die denkt dat een grote meerderheid van de mensen zich nog aan een enkel knuffelcontact houdt?

En dat klopt nog ook.

Ik versta dus niet zo goed wat je hier tracht op te kloppen. Het is een evidentie die iedereen vaststelt. Mijn ouders, die een eind in de 8 zijn, houden zich ook niet aan 1 knuffelcontact.

Travis Bickle 24 februari 2021 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9612944)

Hetzelfde werd vanmiddag in het Vlaams parlement gezegd. Ik citeer Chris Janssens

De uitbreiding van het aantal toegelaten contacten, zowel met betrekking tot de knuffelcontacten als tot de buitenbubbel van vier, is eigenlijk in overeenstemming met de realiteit. Is er hier werkelijk iemand die denkt dat een grote meerderheid van de mensen zich nog aan een enkel knuffelcontact houdt?

En dat klopt nog ook.

Ik versta dus niet zo goed wat je hier tracht op te kloppen. Het is een evidentie die iedereen vaststelt. Mijn ouders, die een eind in de 8 zijn, houden zich ook niet aan 1 knuffelcontact.

Het gaat erom, dat een overheid wel nog steeds in staat is om uw ouders te beboeten; terwijl gelederen uit diezelfde overheid openlijk zeggen zich zelf niet aan die maatregelen te houden. Het maakt zelfs niet uit of dit gaat om één lid van die overheid of om tientallen.

Nollet had beter moeten weten. Door dit openlijk te zeggen, fnuik je de geloofwaardigheid (voor zover die nog echt bestond) van je eigen overheid. Als hij niet wordt beboet, dan schep je een precedent en bestaat de beperking met betrekking op knuffelcontacten alleen maar op papier.

fox 24 februari 2021 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9612944)

En dat klopt nog ook.

Ik veeg uiteraard mijn kloten aan hun disproportionele regels. Ik ben er dan ook vierkant tegen. Meneer Nollet echter is een groot voorstander van deze fascistische dictatuur. Het lijkt me dan ook logisch dat hij het principe "leading by example" toepast.

fox 24 februari 2021 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9612955)
Het gaat erom, dat een overheid wel nog steeds in staat is om uw ouders te beboeten; terwijl gelederen uit diezelfde overheid openlijk zeggen zich zelf niet aan die maatregelen te houden. Het maakt zelfs niet uit of dit gaat om één lid van die overheid of om tientallen.

Nollet had beter moeten weten. Door dit openlijk te zeggen, fnuik je de geloofwaardigheid (voor zover die nog echt bestond) van je eigen overheid. Als hij niet wordt beboet, dan schep je een precedent en bestaat de beperking met betrekking op knuffelcontacten alleen maar op papier.

Soms stelt het parket zelfs onderzoeksdaden als iemand een coronaregeltje overtreedt. Benieuwd of het parket dit nu ook zal doen bij Nollet

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be