| Koenaard Depuydt |
27 februari 2021 11:27 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
(Bericht 9614808)
Ah, ik dacht dat het deel "loog" gewoon kwam van de verleden tijd van liegen. Is dat geen goed Nederlands woord ?
|
Geachte heer
Het bestanddeel "loog" (oplossing, reinigend vocht, wasmiddel) is bv. in de verbinding "loogdag" een zeer goed Nederlands woord. Loogdag (d.i. "wasdag") is naast zonneavond (Sonnabend, sneon) een rein Germaanse benaming voor de geleende vertaling "zaterdag" ( Saturnus dies) vgl. ook in alle Schadenouwse (Scandinaafse, Scandinavische) talen: lördag, lørdag, laugardag.
Citaat:
(Bericht 9614808)
Iemand die minstens vier leugens verteld heeft of zo ? Viroloog ? Men dient eerst viroloog te zijn alvorens kunnen te pretenderen aanspraak te maken op de nieuwe titel vijvoloog ?
|
De doorluchtige heer Koenaard Depuydt heeft het vreemd woord "virussen", smetstoffen dus, ooit aan een Rus als "vier Russen" (tsjetyre rossijanina) uitgelegd. De betreffende Rus kon zijn "lach" niet inhouden...
Het is niet toegestaan om op deze woordspeling aanspraak te maken. Hij bezit hierop immers het alleenrecht.
Citaat:
(Bericht 9614808)
Nu, uw kennis ter zake is veel uitgebreider dan de mijne,
|
Inderdaad
Citaat:
(Bericht 9614808)
ik ga mij niet verder op een grondgebied wagen waar ik veel minder van ken dan U.
|
U wordt voor deze eerbiedvolle houding hartelijk bedankt.
Met reinigende groeten
|