Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Virologen ,een naam dat zou moeten verboden worden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257888)

duveltje382 27 februari 2021 09:43

Virologen ,een naam dat zou moeten verboden worden

Welkom ,na lange tijd weg geweest te zijn

Ik had graag jullie mening gekend rond de naam viroloog

Is dat iemand die per definitie liegt zoals nu het geval is ?

Pas op ,het is een gewone vraag hé

Koenaard Depuydt 27 februari 2021 09:49

Geachte Antwerpenaar

Het betreffend woord dient uiteraard wegens zijn vreemde afkomst verboden te worden. Men zegt in echt Nederlands: "smetstofkundige".
Het nieuwswezen, waartoe enkele smetstofkundigen zich verlenen, is uiteraard een broeihaard van leugenaars en misleiders.

Met rein Nederlandstalige groeten

duveltje382 27 februari 2021 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt (Bericht 9614764)
Geachte Antwerpenaar

Het betreffend woord dient uiteraard wegens zijn vreemde afkomst verboden te worden. Men zegt in echt Nederlands: "smetstofkundige".
Het nieuwswezen, waartoe enkele smetstofkundigen zich verlenen, is uiteraard een broeihaard van leugenaars en misleiders.

Met rein Nederlandstalige groeten

Dank U voor U verhelderende uitleg hieromtrent

Moet eerlijk zijn ,was hier al meer dan 1 jaar niet meer geweest ,en was een beetje verwonderd dat er rond top viroloog Marc Van Ranst niets stond ,ik ben een beetje ontgoocheld :roll::roll::roll:

Elio di Supo 27 februari 2021 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 9614784)
Dank U voor U verhelderende uitleg hieromtrent

Moet eerlijk zijn ,was hier al meer dan 1 jaar niet meer geweest ,en was een beetje verwonderd dat er rond top viroloog Marc Van Ranst niets stond ,ik ben een beetje ontgoocheld :roll::roll::roll:

Er is nu een nieuw subforum rond covid-19. De naam Van Ranst circuleert daar veelvuldig in de verschillende draden.

duveltje382 27 februari 2021 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9614791)
Er is nu een nieuw subforum rond covid-19. De naam Van Ranst circuleert daar veelvuldig in de verschillende draden.

Maar na 16 jaar op dit forum weet ik dat de grapjes ,en de koetjes en kalfjes, meestal beter geschikte plaatsen zijn om eerlijke meningen van mensen te vergaren

patrickve 27 februari 2021 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt (Bericht 9614764)
Geachte Antwerpenaar

Het betreffend woord dient uiteraard wegens zijn vreemde afkomst verboden te worden.

Ah, ik dacht dat het deel "loog" gewoon kwam van de verleden tijd van liegen. Is dat geen goed Nederlands woord ? Iemand die minstens vier leugens verteld heeft of zo ? Viroloog ? Men dient eerst viroloog te zijn alvorens kunnen te pretenderen aanspraak te maken op de nieuwe titel vijvoloog ?

Nu, uw kennis ter zake is veel uitgebreider dan de mijne, ik ga mij niet verder op een grondgebied wagen waar ik veel minder van ken dan U.

duveltje382 27 februari 2021 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9614808)
Ah, ik dacht dat het deel "loog" gewoon kwam van de verleden tijd van liegen. Is dat geen goed Nederlands woord ? Iemand die minstens vier leugens verteld heeft of zo ? Viroloog ? Men dient eerst viroloog te zijn alvorens kunnen te pretenderen aanspraak te maken op de nieuwe titel vijvoloog ?

Nu, uw kennis ter zake is veel uitgebreider dan de mijne, ik ga mij niet verder op een grondgebied wagen waar ik veel minder van ken dan U.

:lol::lol::lol::lol:

Dadeemelee 27 februari 2021 10:57

Citaat:

Ja, zoals complotoloog, alu-hoedoloog, Sorosoloog en genocidoloog. ;-)

Henri1 27 februari 2021 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9614842)
Ja, zoals complotoloog, alu-hoedoloog, Sorosoloog en genocidoloog. ;-)

Zo kan je er nog meer verzinnen.

Doe een poging !

Elio di Supo 27 februari 2021 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9614850)

Doe een poging !

Hollandoloog, Hitleroloog.

Dadeemelee 27 februari 2021 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9614850)

Doe een poging !

Ivermectoloog, javeloloog, vaccintekortoloog, Vanranstoloog,...

Eyjafjallajökull 27 februari 2021 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 9614757)
Welkom ,na lange tijd weg geweest te zijn

Ik had graag jullie mening gekend rond de naam viroloog

Is dat iemand die per definitie liegt zoals nu het geval is ?

Pas op ,het is een gewone vraag hé

Kunnen we het woord "viroloog" wel als naam bestempelen om te beginnen ?

Dadeemelee 27 februari 2021 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9614852)
Hollandoloog, Hitleroloog.

Trololololoog

Koenaard Depuydt 27 februari 2021 11:27

Citaat:

Ah, ik dacht dat het deel "loog" gewoon kwam van de verleden tijd van liegen. Is dat geen goed Nederlands woord ?

Geachte heer

Het bestanddeel "loog" (oplossing, reinigend vocht, wasmiddel) is bv. in de verbinding "loogdag" een zeer goed Nederlands woord. Loogdag (d.i. "wasdag") is naast zonneavond (Sonnabend, sneon) een rein Germaanse benaming voor de geleende vertaling "zaterdag" (Saturnus dies) vgl. ook in alle Schadenouwse (Scandinaafse, Scandinavische) talen: lördag, lørdag, laugardag.

Citaat:

Iemand die minstens vier leugens verteld heeft of zo ? Viroloog ? Men dient eerst viroloog te zijn alvorens kunnen te pretenderen aanspraak te maken op de nieuwe titel vijvoloog ?

De doorluchtige heer Koenaard Depuydt heeft het vreemd woord "virussen", smetstoffen dus, ooit aan een Rus als "vier Russen" (tsjetyre rossijanina) uitgelegd. De betreffende Rus kon zijn "lach" niet inhouden...
Het is niet toegestaan om op deze woordspeling aanspraak te maken. Hij bezit hierop immers het alleenrecht.

Citaat:

Nu, uw kennis ter zake is veel uitgebreider dan de mijne,

Inderdaad

Citaat:

ik ga mij niet verder op een grondgebied wagen waar ik veel minder van ken dan U.

U wordt voor deze eerbiedvolle houding hartelijk bedankt.

Met reinigende groeten

Henri1 27 februari 2021 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9614856)
Trololololoog

Vlaamsnationalistoloog.

Koenaard Depuydt 27 februari 2021 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9614884)
Vlaamsnationalistoloog.

Geachte Hendrik de Eerste

De oud-Nederlandstalige gemeente Steenbrugge (Stambruges) kent een "Rue Géologue Maurice Robert", in het Nederlands: (Aardrijkskundige) Maurits Robrechtsstraat. Dergelijke bepalingen maken de wegennaam nodeloos lang.

Moge Luik Vlaams worden

Elio di Supo 27 februari 2021 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9614856)
Trololololoog

Blablablaoloog

Travis Bickle 27 februari 2021 11:40

Wat dachten jullie van een blauw oog, als de zever niet meteen stopt?

duveltje382 27 februari 2021 11:40

affei ,ik denk dat iedereen hier LOOOOOOG

N-VA 27 februari 2021 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9614884)
Vlaamsnationalistoloog.

Belgicistoloog

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be