![]() |
Koreanen geloven in hun lithium-zwavelbatterijen
De laatste dagen nogal veel bla bla over waterstof.
Dat lijkt mij ok te zijn voor gebruik in meer verzekerde veilige omgevingen. Maar de Koreanen: Nieuwe doorbraak voor lithium-zwavelbatterijen Koreaanse onderzoekers denken een manier te hebben gevonden om het grootste probleem van deze interessante batterij te elimineren. https://www.vroom.be/nl/nieuws/nieuw...utm_term=news3 Citaat:
|
De batterijtechnologie kampt met hetzelfde probleem als de niet-nucleaire duurzame energie: plaatstekort en esthetiek. Het wordt waterstof en kernenergie of anders worden we de lelijkste planeet met het minst overblijvende groen van het hele multiversum.
De auto op zich is al het lelijkste wat er bestaat - al beseffen we dat niet omdat de reclame ons van kinds af via associatie geconditioneerd heeft. Toen men in het Chinese straatje in Antwerpen eens ging werken stonden er geen auto's. Groot was mijn verbazing toen ik ineens een mooie aangename straat doorwandelde, want voorheen vond ik het de vieste plek van Antwerpen. Toen viel mijn frank: de auto is zo ongelooflijk lelijk (zelfs stilstaand zonder lawaai) dat het letterlijk pijn aan de ogen doet zonder dat we het beseffen. Ik dacht dat het aan de staat van het voetpad of de straat lag maar in feite waren het de auto's. En dan hebben we nog het feit dat we overal waar nog geen huizen staan windmolens gaan zetten of dat we op elke stukje gras waar verder niets groeit rekken met zonnepanelen zijn aan het zetten. Complete onduurzame keilelijke waanzin vind ik dat. En nu moeten we nog overal paaltjes gaan zetten in dit dichtbevolkte onland met zijn ruimtelijke wanordening ... om van te huilen is het. In de strak georganiseerde scandinavische landen met al hun ruimte zal het al van veel inzicht getuigen om dat klaar te spelen. In ons apenland gaan we zo'n liederlijke lelijkheid creëren dat normale mensen en mensen die er zich niet aan kunnen onttrekken zich gewoon gaan verhangen. |
Citaat:
Jij gaat minstens 3 maal zoveel windmolens en zonnepanelen zetten? :roll: |
Citaat:
|
Waterstof waar het mogelijk is; batterijen waar waterstof niet zo aangewezen is.
Ge moogt vb. niet knoeien met waterstof. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waterstofwagens, hilarisch. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En 3 maal efficiënter dan foolcelwagens. Dus veel geluk met uw 3 maal zo hoge electriciteitsproductie of whatever vuile (fossiele) methode om waterstof te maken. Geef me ook een seintje als de eerste "groene waterstoffabriek" er komt in Europa. België is alvast ongeschikt volgens Engie: https://www.standaard.be/cnt/dmf20210218_96936686 Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Nochtans was het Koreaanse Hyundai de meest succesvolle FCEV constructeur met ca. 10.000 verkochte Nexo, euh toch op 3 jaar. Toyota Mirai had daar zelfs 5 jaar voor nodig. Dat zijn waterstofwagens (FCEV) hé, iedereen mag die kopen in Europa, en sowieso wereldwijd. In Nederland rijden er nu 63 FCEV, waarvan 36 er gekocht werden de laatste 5 jaar (2016-2020). Daar tegenover meer dan 190.000 BEV. |
Citaat:
Er zijn nog vrachtwagens, treinen, oceaanschepen, vliegtuigen, productie van staal, cement en ammoniakale meststoffen... de impact van die laatste drie is meer dan alle wegtransport tesamen, en elektriciteit of batterijen brengen daar geen enkele oplossing. |
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat wel over een Europees stroomnetwerk. Die leidingen stoppen niet aan de grens. Bijna de helft van de EU-landen ligt voor op schema qua hernieuwbaar aandeel, en andere zijn goed op weg. Citaat:
Aja plaatje van alle EU-landen met hun targets aandeel aan totale energie: ![]() Die EU-20% is gehaald in 2020, maar ik vind de link niet meer. (staat nochtans al in andere draad) |
Citaat:
En ik trek me inderdaad niet veel aan van het Europese elektriciteitsnet. Dat is goed om tekorten op te vangen of overschotten over te laten maar je wil niet jaar in jaar uit moeten importeren. Dat is niet goed voor de handelsbalans of voor als er (geo)politiek serieuze veranderingen ontstaan. Afhankelijk zijn van een ander heeft zo zijn nadelen (cfr olie - islam, gas - Putin). nvm ik heb de bron gevonden: https://ec.europa.eu/eurostat/statis...cache/7177.pdf Meh bijna 7 % van de energie voor transport zou reeds hernieuwbaar zijn. Dat kan ik moeilijk geloven. Of dat hernieuwbaar 20% van Belgiës elektriciteitsverbruik zou leiden tot 13% hernieuwbaar van het totale energieverbruik (terwijl elektriciteit slechts 13% van het totale energieverbruik zou zijn) Om dan nog maar te zwijgen op het eigenlijk effect op het klimaat van de omslag. |
Citaat:
Of deze via Eurostat: Citaat:
Noorwegen (niet-EU) levert overigens ook veel groene stroom aan de EU. (daarom apart) nu die van 2020 nog vinden, wslk zijn ze die nog aan het tellen. :-) |
Citaat:
Die Noren zullen nu alvast ook boven 30% uitkomen in 2020, want ruim 50% van hun autoverkoop zijn EV. Citaat:
|
Citaat:
Biodiesel. lol |
Citaat:
100% HVO zou voor 89% minder CO2 uitstoot zorgen. Ook NL denkt aan die bepaalde treinen: Citaat:
Ook tegen 2040, dan 2050. |
Citaat:
Een CNG bestelwagen wat zwaar geladen daar geraak je ook niet ver mee .....reactie van baas je moet zelden meer dan 200 rijden .....deze week heb ik van de 3 dagen op verplaatsing één keer 256km en 225 km gedaan . -als ik alleen met onze diesel bolde 500km met een halve bak .....collega's er ook mee gereden 650 km en 65 l verbruikt.....is bakje bijna leeg |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be