Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Flietjes van de chinees (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257953)

BigF 3 maart 2021 07:38

Flietjes van de chinees

Blijkbaar is dat op tv zeggen tegenwoordig al genoeg om bepaalde figuren over de kook te doen gaan.

Ik lees iets over een mop in "Thuis" die volgens sommigen "er zwaar over was".
Ik lees even verder om te kijken waar de scenaristen dan wel de mist in gegaan zijn.
Blijkt dat echt niet meer te zijn dan iemand die op de vraag "Frietjes of afhaalchinees?" antwoord met "flietjes van de chinees"...

Zijn er echt mensen die zich hier druk over maken??
Degene die de aan het woord kwam gebruikte de zinsnede "Mijn bloed kookte."

Echt?

Hoe zot moet het nog worden?

De Rode Willem 3 maart 2021 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 9617643)
B

U blijkbaar.

BigF 3 maart 2021 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9617647)
U blijkbaar.

Waar maak ik me druk over?

TheFourHorsemen 3 maart 2021 08:38

Citaat:

U blijkbaar.

'Flietjes van de Chinees' is niets om je druk over te maken.

Meer en meer censuur is wel iets om je druk over te maken.

Cruciaal verschil.

Degenen die doorheen de geschiedenis boeken verbrandden en meningen verboden, waren nooit de "good guys" hoor.

Xenophon 3 maart 2021 10:31

Citaat:

Blijkbaar is dat op tv zeggen tegenwoordig al genoeg om bepaalde figuren over de kook te doen gaan.

Ik lees even verder om te kijken waar de scenaristen dan wel de mist in gegaan zijn.
Blijkt dat echt niet meer te zijn dan iemand die op de vraag "Frietjes of afhaalchinees?" antwoord met "flietjes van de chinees"...

Echt?

Toen Mozes met zijn stenen platen afkwam waar de wetten op stonden, was er eigenlijk één plaat al kapot gevallen (ja, Mozes was een soort bediende). Op die plaat stond o.a. "gij zult niet lachen".

Xenophon 3 maart 2021 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9617671)

Cruciaal verschil.

Degenen die doorheen de geschiedenis boeken verbrandden en meningen verboden, waren nooit de "good guys" hoor.

Toch doet de BRT-Gestapo dat.

Zouden ze een achterliggende agenda hebben?

Hoomer 3 maart 2021 11:58

Citaat:

Echt?

Woke zo woke. ;-)
Ik meen mij te herinneren dat Peter zijn zoontje van 2 of zo nadeed toen hij 'Flietjes van de Chinees' uitspraak en dus eerder doelde op het spraakgebrek bij zijn zoontje dan bij onze Aziatische medemens.
Het gaat echt heel ver bij onze linkse medemens met een mankement in hun hersenen die overal zaken zien die er niet echt zijn.

Bach 3 maart 2021 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9617813)
Woke zo woke. ;-)
Ik meen mij te herinneren dat Peter zijn zoontje van 2 of zo nadeed toen hij 'Flietjes van de Chinees' uitspraak en dus eerder doelde op het spraakgebrek bij zijn zoontje dan bij onze Aziatische medemens.
Het gaat echt heel ver bij onze linkse medemens met een mankement in hun hersenen die overal zaken zien die er niet echt zijn.

Als 'links' zijn een medisch probleem zou zijn zoals u hier suggereert, hoe dient dat dan aangepakt te worden?

Libro 3 maart 2021 12:26

Citaat:

U blijkbaar.

Wij maken ons druk over de heisa erover, niet over het flauwe grapje zelf.

Bach 3 maart 2021 12:30

Media die over 'flietjes' vallen is zo hypocriet als je ziet wat voor antichinese propaganda de media tegenwoordig op het publiek afvuren waardoor in de VS bijvoorbeeld ook op straat Aziatisch uitziende mensen meer en meer het mikpunt van geweld worden. De VRT valt volledig binnen de NATO getrouwe media die bezig zijn ons een nieuwe koude oorlog voor te schotelen, waarbij bijvoorbeeld kritiekloos de Uyghuren genocide propaganda voorgesteld wordt als bewezen waarheid. Om dan te vallen over het voorbijgestreefde tongval grapje van inspiratieloze scenarioschrijvers is zo....wereldvreemd om het zacht te zeggen.

Hoomer 3 maart 2021 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9617830)
Als 'links' zijn een medisch probleem zou zijn zoals u hier suggereert, hoe dient dat dan aangepakt te worden?

Het is bewezen dat je door een hersenscan kan zien of iemand links of rechts stemt. Bij links zijn er bepaalde hersenverbindingen die niet kunnen gelegd worden, vooral lange termijn denken in verband met gevaarvoorspellingen en het halsstarrige vasthouden aan hun mislopende idealen.
Als politieker een baby kussen slaat in bij linkse mensen, rechtse mensen zullen eerder zich afvragen of dat nodig is.

Hoomer 3 maart 2021 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9617843)
Media die over 'flietjes' vallen is zo hypocriet als je ziet wat voor antichinese propaganda de media tegenwoordig op het publiek afvuren waardoor in de VS bijvoorbeeld ook op straat Aziatisch uitziende mensen meer en meer het mikpunt van geweld worden. De VRT valt volledig binnen de NATO getrouwe media die bezig zijn ons een nieuwe koude oorlog voor te schotelen, waarbij bijvoorbeeld kritiekloos de Uyghuren genocide propaganda voorgesteld wordt als bewezen waarheid. Om dan te vallen over het voorbijgestreefde tongval grapje van inspiratieloze scenarioschrijvers is zo....wereldvreemd om het zacht te zeggen.

Door welke bevolkingsgroep worden die lastiggevallen? Enig idee. ;-)

Bach 3 maart 2021 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9617845)
Het is bewezen dat je door een hersenscan kan zien of iemand links of rechts stemt. Bij links zijn er bepaalde hersenverbindingen die niet kunnen gelegd worden, vooral lange termijn denken in verband met gevaarvoorspellingen en het halsstarrige vasthouden aan hun mislopende idealen.
Als politieker een baby kussen slaat in bij linkse mensen, rechtse mensen zullen eerder zich afvragen of dat nodig is.

Dat bewijs wil ik wel eens zien.

Bach 3 maart 2021 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9617848)
Door welke bevolkingsgroep worden die lastiggevallen? Enig idee. ;-)

Door koude oorlogsslachtoffers. Ik schat dat u liever een kleur zou gezien hebben als antwoord?

Vlad 3 maart 2021 12:40

Thuis moet van de buis. Naar het schijnt is diegene die de Marokkaan speelt geen Marokkaan en diegene die de homo speelt geen homo. Het programma loopt over van de culturele toe-eigening. De extreem rechtse makers horen thuis in de cel. :silly:

Bach 3 maart 2021 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9617853)
Thuis moet van de buis. Naar het schijnt is diegene die de Marokkaan speelt geen Marokkaan en diegene die de homo speelt geen homo. Het programma loopt over van de culturele toe-eigening. De extreem rechtse makers horen thuis in de cel. :silly:

Ik denk zelfs dat ze niet eens thuis gefilmd worden!

IJsboer 3 maart 2021 13:13

Citaat:

Echt?

"Flietjes van de Chinees" - ha-ha-ha-wat-grappig-toch-op-alle officiele-media
"Pitta van de Turrrk" - RACIST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Elio di Supo 3 maart 2021 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9617671)

Cruciaal verschil.

Ik denk dat je het nu een beetje te ingewikkeld maakt voor hem.

Elio di Supo 3 maart 2021 13:15

Uit barre, politiek incorrecte tijden.

https://www.youtube.com/watch?v=hY7U-uvBoM8

Elio di Supo 3 maart 2021 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9617851)
Door koude oorlogsslachtoffers. Ik schat dat u liever een kleur zou gezien hebben als antwoord?

Het Rode Gevaar. Daar heb je een kleurtje.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be