Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Van Oostende naar Botrange met een electrische auto. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257967)

Mambo 3 maart 2021 22:07

Van Oostende naar Botrange met een electrische auto.
 
Men deed de test en was 2 dagen onderweg.

https://www.hln.be/binnenland/met-ee...ress~a8888ad6/

Normale reistijd met normale wagen is : 2 u 37 min. (256,0 km)
via E40

Tavek 3 maart 2021 22:40

Citaat:

Al bij vertrek in Oostende botst hij op een eerste probleem: de batterij is na een nachtje in het stopcontact thuis maar voor 25 procent opgeladen.
Die man is ongeschoold. De lagere school misschien afgemaakt....

Aurora_Borealis 3 maart 2021 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9618545)
Die man is ongeschoold. De lagere school misschien afgemaakt....

Nope... die man is blijkbaar ingenieur. Dat belooft...

Micele 3 maart 2021 23:24

Citaat:

Expert Steve Mestdagh van Test Aankoop
Lol.

Trip Hamburg-Köln: (zeer drukke snelweg gemiddeld 87 kmh)

Citaat:

https://youtu.be/f0Wfvuna-KM?t=1101

Polestar 2 verbruikte 24,7 kWh/100 km
Model 3 verbruikte 18,3 kWh/100 km
Laden Polestar 2 ging niet aan 150 kW CCS-Ionity (communication error, gaf Ende), enkel aan tragere 50 kW van Energy.
Blijkbaar stond Polestar toen nog niet in databank van Ionity... (was nog augustus 2020)

Laden Model 3 had geen problemen...

Micele 3 maart 2021 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis (Bericht 9618594)
Nope... die man is blijkbaar ingenieur. Dat belooft...

230V aan 10A (stopcontact) dat belooft maar 2,3 kW vermogen. Dat is alvast geen Ir. die nadenkt.

Want die moet toch weten dat een Polestar 2 een 78 kWh batterijpack heeft, blijkbaar weet die dat hij amper ~19 kWh bijgeladen heeft op ~9 uren?

Citaat:

Mestdagh legde de route af met de Polestar 2, een elektrische auto van zo’n 70.000 euro. Al bij vertrek in Oostende botst hij op een eerste probleem: de batterij is na een nachtje in het stopcontact thuis maar voor 25 procent opgeladen. Daarmee kan je nog geen 50 kilometer afleggen. “Een echte laadpaal is duidelijk een must”, zegt Mestdagh.
78 kWh *25% = 19,5 kWh

En een Polestar verbruikt dan ~40 kWh/100 km? En dat wist die al zonder ermee gereden te hebben? :lol:

Mambo 4 maart 2021 00:02

Triestig.
Vooruitgang in achteruitgang.

Micele 4 maart 2021 00:05

Blijkbaar is er nog heel veel werk aan die Polestar 2.

Tavek 4 maart 2021 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis (Bericht 9618594)
Nope... die man is blijkbaar ingenieur. Dat belooft...

Een ingenieur die niet begrijpt dat als je een wagen in een normaal stopcontact steekt dat die niet volledig opgeladen geraakt ?

Tis er gene van mij hoor....

Mambo 4 maart 2021 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9618631)
Een ingenieur die niet begrijpt dat als je een wagen in een normaal stopcontact steekt dat die niet volledig opgeladen geraakt ?

Tis er gene van mij hoor....

Bij gebrek aan een supercharger in zijn garage?

Skobelev 4 maart 2021 07:40

Elektrische wagens zijn vandaag enkel goed om rond uw kerktoren wat te rijden.

Vlad 4 maart 2021 07:57

Ik ken toch iemand die met een elektrische wagen tot bijna in Rusland en later weer terug is gereden. Slechts één keer stress gehad toen een kapotte laadpaal roet in het eten strooide. Wel alles netjes op voorhand berekend en gepland.

Laatst hoorde ik wel van enorme files aan de laadpalen richting Zuid-Frankrijk in de zomer. Een halve dag wachten om te kunnen 'tanken'.

Mijn voornaamste bedenking is toch dat al die infrastructuur om te laden die nog moet of kan geplaatst worden totaal onvoldoende zal zijn om iedereen die nu met de wagen rijdt dat later ook nog te gunnen. Nu het autoverkeer eindelijk minder lawaaierig gaat worden gaat het afnemen en een luxeproduct worden (hierdoor en door geld/loonontwaarding), waardoor ik als een sardine in het openbaar vervoer (OV) zal zitten. Niet fijn. En tegen dan zullen de 'groenen' geen zak meer geven om het OV want dan zitten zij in hun groene wagens. ftw.

Jantje 4 maart 2021 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9618495)
Men deed de test en was 2 dagen onderweg.

https://www.hln.be/binnenland/met-ee...ress~a8888ad6/

Normale reistijd met normale wagen is : 2 u 37 min. (256,0 km)
via E40

Het probleem voor de EV is inderdaad het ontbreken van de nodige infrastuctuur.
Maar slechts 25% opladen thuis?
Binnen mijn familie rijden er verschillende EV's.
Als die een periode van 8 uur aan het net hangen, zijn die voor +85% opgeladen.
Daarnaast hebben de meeste wegrestaurants meerdere oplaadpalen.
En bij gebruik van een EV, is het eerste wat je doet, opzoeken waar je kan opladen.
Dat moet je ook bij een PLG en CNG voertuig.

Ik doe niets liever dan de EV's afkraken, maar dat moet op een eerlijke manier gebeuren.
Van Oostende naar Botrange en terug met een electrische auto is echt geen probleem.
En er zijn ongeveer 50 snellaadpalen in België, waarvan +/-35 langst de snelwegen.
Denk dat er zelfs 2 staan op de snelweg Oostende-Gent.

En het gaat in het verhaal om huur EV, die worden met volle accu afgeleverd.
Daarnaast krijg je een kaart en lijst met alle adressen in Europa waar je kan opladen.

Het hele verhaal hangt dus met haken en ogen in elkaar en is dikke onzin.

fred vanhove 4 maart 2021 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9618703)
Elektrische wagens zijn vandaag enkel goed om rond uw kerktoren wat te rijden.

Dat elektrisch rijden zal inderdaad nog niet voor morgen zijn.

Mambo 4 maart 2021 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9618734)
Het probleem voor de EV is inderdaad het ontbreken van de nodige infrastuctuur.
Maar slechts 25% opladen thuis?
Binnen mijn familie rijden er verschillende EV's.
Als die een periode van 8 uur aan het net hangen, zijn die voor +85% opgeladen.
Daarnaast hebben de meeste wegrestaurants meerdere oplaadpalen.
En bij gebruik van een EV, is het eerste wat je doet, opzoeken waar je kan opladen.
Dat moet je ook bij een PLG en CNG voertuig.

Ik doe niets liever dan de EV's afkraken, maar dat moet op een eerlijke manier gebeuren.
Van Oostende naar Botrange en terug met een electrische auto is echt geen probleem.
En er zijn ongeveer 50 snellaadpalen in België, waarvan +/-35 langst de snelwegen.
Denk dat er zelfs 2 staan op de snelweg Oostende-Gent.

En het gaat in het verhaal om huur EV, die worden met volle accu afgeleverd.
Daarnaast krijg je een kaart en lijst met alle adressen in Europa waar je kan opladen.

Het hele verhaal hangt dus met haken en ogen in elkaar en is dikke onzin.

Ewel ze hebben de theorie van u eens uitgevoerd en tot de conclusie gekomen dat er nul de botten van overblijft.

:-D

Jantje 4 maart 2021 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9618786)
Ewel ze hebben de theorie van u eens uitgevoerd en tot de conclusie gekomen dat er nul de botten van overblijft.

:-D

Ik rijd regelmatig met EV's.
Maar de theorie gaat over EV's in eigen bezit.
Het klopt dat je bij het huren inderdaad voor problemen komt te staan.
Ook voor mensen die geen eigen stelplaats met stroomvoorzienig hebben, zijn er heel wat problemen.
Dat klopt allemaal, want de nodige infrastructuur ontbreekt.
Het klopt dat als je zonder stroom valt, je even snel een jerrycan stroom kan laten brengen.
Het klopt dat je een EV niet zomaar even met een andere wagen kan wegslepen.
Het klopt dat een EV voor het ogenblik gewoon een hebbeding is.
Het klopt dat je een EV het beste enkel gebruikt om rond de kerk te rijden.

Micele 4 maart 2021 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9618703)
Elektrische wagens zijn vandaag enkel goed om rond uw kerktoren wat te rijden.

Met een plofwagen bedoel je, want die kan thuis niet tanken. lol.
Of hij start niet, slappe startbatterij. Zelfs aan de kerktoren geraakt die niet.

Micele 4 maart 2021 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9618636)
Bij gebrek aan een supercharger in zijn garage?

Nee, blijkbaar uit domheid.

Mambo 4 maart 2021 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9618890)
Nee, blijkbaar uit domheid.

Tis waar. Een superwagen op electriek heeft een superman nodig die supergoed kan rekenen en plannen.

En dan vaststelt dat hij feitelijk een idioot is om iets te kopen dat hem 2 dagen kost om 250 km verder te geraken.
Hij was er rapper geweest met zijn velo.

Wat doet dat met zo iemand zijn ego?

De schoofzak 4 maart 2021 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9618607)
230V aan 10A (stopcontact) dat belooft maar 2,3 kW vermogen. Dat is alvast geen Ir. die nadenkt.
...

Een ir. denkt altijd na.
Mijn besluit is: hij regelt het zo dat hij zijn eigen apriorisme wil bewijzen.

Micele 4 maart 2021 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9618785)
Dat elektrisch rijden zal inderdaad nog niet voor morgen zijn.

Hoeveel km rijdt de gemiddelde Belg dagelijks?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be