Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Mag een gast naar de WC ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258016)

fred vanhove 6 maart 2021 15:37

Mag een bezoeker naar de WC ?

Ik vraag me soms af als ik zulke dingen lees met wat die mensen eigenlijk nog bezig zijn ? Ik vind dat allemaal niet erg normaal meer.:?

Ofwel nodige je mensen uit en dan mogen die volgens mij toch naar de WC gaan ofwel nodig je gewoon niemand (meer) uit en daarmee basta. Het tweede lijkt me eigenlijk stilaan het simpelste te worden.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210306_94495989

Skobelev 6 maart 2021 15:40

1 Gast per toilet, de rest moet maar in de tuin zijn/haar/het gevoeg doen.

Rudy 6 maart 2021 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9621119)
Ik vraag me soms af als ik zulke dingen lees met wat die mensen eigenlijk nog bezig zijn ? Ik vind dat allemaal niet erg normaal meer.:?

Ofwel nodige je mensen uit en dan mogen die volgens mij toch naar de WC gaan ofwel nodig je gewoon niemand (meer) uit en daarmee basta. Het tweede lijkt me eigenlijk stilaan het simpelste te worden.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210306_94495989

Bezoekers mogen toch door het huis om naar de tuin of het terras te gaan. Dat heeft minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (SP.A) gezegd.
Ook wie in een rijhuis woont, mag dus mensen ontvangen en dat mag ook als ze daarvoor door het huis moeten." Ook naar het toilet gaan, kan.

Bron: VRT NWS

Mijn WC in de tuin was dus een investering voor niets.

Skobelev 6 maart 2021 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9621129)
Bezoekers mogen toch door het huis om naar de tuin of het terras te gaan. Dat heeft minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (SP.A) gezegd.
Ook wie in een rijhuis woont, mag dus mensen ontvangen en dat mag ook als ze daarvoor door het huis moeten." Ook naar het toilet gaan, kan.

Wat struiken aanplanten telt niet mee Rudy. ;-)

fred vanhove 6 maart 2021 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9621129)

Ok dan kom ik af Rudy. Bedankt.
Want de laatste keer iedere keer tegen uw haag moeten gaan pissen was ook niet erg vriendelijk:lol:

dalibor 6 maart 2021 15:55

Het moet toch iets met de volksaard zijn dat mensen zich dat bij ons afvragen. Elders bestaan er ook van die regels en wordt dat soort absurdistische vragen niet gesteld.

fred vanhove 6 maart 2021 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9621139)
Het moet toch iets met de volksaard zijn dat mensen zich dat bij ons afvragen. Elders bestaan er ook van die regels en wordt dat soort absurdistische vragen niet gesteld.

Inderdaad. Niet te geloven. :roll:

Boduo 6 maart 2021 16:03

Citaat:

Daarom: naar K&K met dit onderwerp.

fox 6 maart 2021 16:03

Citaat:

Mij lijkt het vooral dat die regels absurd zijn en de vragen die daarover gesteld worden zijn enkel om het absurde van die regels aan te duiden. Frank wordt nogmaals in zijn hemd gezet, maar er zijn maar weinig mensen die dat begrijpen. Dat is het tragische van de zaak

Boduo 6 maart 2021 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9621149)
Mij lijkt het vooral dat die regels absurd zijn en de vragen die daarover gesteld worden zijn enkel om het absurde van die regels aan te duiden. Frank wordt nogmaals in zijn hemd gezet, maar er zijn maar weinig mensen die dat begrijpen. Dat is het tragische van de zaak

Foxje, neem dat niet zo ernstig !

dalibor 6 maart 2021 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9621149)

Mogen Fransen door het huis om naar de WC te gaan? Mogen Nederlanders dat? Spanjaarden?

fox 6 maart 2021 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9621156)
Mogen Fransen door het huis om naar de WC te gaan? Mogen Nederlanders dat? Spanjaarden?

Ik weet niet of ze dat gespecifieerd hebben in hun ongrondwettelijke regels. Ik weet alleen dat Frank zich wel bezighoudt met dergelijke regels te gaan opleggen vanuit een tv studio. Zou die trouwens werkelijk denken dat er 1 iemand rekening houdt met dergelijke kolder?

Vlad 6 maart 2021 16:17

Imam Vandenbroecke zal ons eens tot in de puntjes verkondigen wat de virogoden hebben besloten dat we mogen en niet mogen.

dalibor 6 maart 2021 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9621161)
Ik weet niet of ze dat gespecifieerd hebben in hun ongrondwettelijke regels. Ik weet alleen dat Frank zich wel bezighoudt met dergelijke regels te gaan opleggen vanuit een tv studio. Zou die trouwens werkelijk denken dat er 1 iemand rekening houdt met dergelijke kolder?

Omdat zo'n debiel nieuwsanker de vraag stelt, of de één of andere op HLN. Ik ben geen groot fan van veel van die maatregelen, maar bij dat soort wijsneuzerige vragen zou Frank de reporter een kopstoot moeten geven.

Der Wanderer 6 maart 2021 16:18

Wie had 1,5 jaar geleden gedacht dat dit nu de kop zou zijn bij De Standaard:

"Buitenbubbel mag door huis passeren naar tuin of terras" :-)

Zucht 6 maart 2021 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9621163)
Omdat zo'n debiel nieuwsanker de vraag stelt, of de één of andere op HLN. Ik ben geen groot fan van veel van die maatregelen, maar bij dat soort wijsneuzerige vragen zou Frank de reporter een kopstoot moeten geven.

Dat heeft die reporter niet zelf bdcacht. Het was Lydia Peeters die een tijd geleden aanhaalde dat slechts 1 buitenstander in het huis mocht komen, en dus ook als enige naar het toilet mocht.
Het is dan toch niet abnormaal dat men vraagt of het nu wel mag ?
Heeft de regering alleen aan zichzelf te danken.

De Prof 6 maart 2021 16:31

Citaat:

Ik denk niet zozeer dat genodigden zich de vraag stellen 'wat als ik naar het wc moet.

Het is vooral een bepaalde media die dergelijk 'pis en kak' gehalte aanhaalt.
Dat is kolder, waar velen mee lachen, en een gemakkelijk gespreksonderwerp .

En daar leeft die media van.

Rudy 6 maart 2021 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9621148)
Daarom: naar K&K met dit onderwerp.

Eigenlijk niet.
Het toont aan over welke absurde onderwerpen op minister niveau wordt gesproken: het gebruik van WC's.
Kakafonie in de vaderlandse geschiedenis.

dalibor 6 maart 2021 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9621170)
Ik denk niet zozeer dat genodigden zich de vraag stellen 'wat als ik naar het wc moet.

Het is vooral bepaalde de media die dergelijk 'pis en kak' gehalte aanhaalt.
Dat is kolder, waar velen mee lachen, en een gemakkelijk gespreksonderwerp is.

En daar leeft die media van.

Inderdaad. Ofschoon men zich in andere landen die vraag ook kan stellen zal The Times of Le Monde niet uitpakken met deze kwestie. We zijn een hoop zotskappen. Beleidsmensen, media en burgers samen.

De Prof 6 maart 2021 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9621163)

Vwalla! dat is er boenk op!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be