![]() |
Vrouwelijke paus
In het kader van de internationale vrouwendag vandaag, zou dat iets zijn wat we deze eeuw nog zouden kunnen beleven, een vrouwelijke paus ?
In de 9de eeuw zou er al eentje geweest zijn (paus Johanna), maar meer dan een legende is dat niet. |
?
Het is omdat dat christelijke zo verweven is met de Europese geschiedenis. Afrekenen met de geschiedenis. Waren er geen leerstellingen of doctrines in het verleden die waardevol waren? Neen, absoluut niets. Hehe. Mja.... Ja en Neen zeker... Tussen een rots en een harde plek. Wikken en wegen. Volgende dossier... Obscure praatjes vullen geen gaatjes. |
Citaat:
Dat zou al een stap vooruit zijn. |
Te laat voor een vrouwelijke paus. Nu zal het een LGBTQA+ er moeten zijn.
Wacht even.... zijn de huidige pausen dat al niet ? |
Citaat:
|
Geachte heren
Goede Vlamingen zijn ongelovig en hemelen het kleine/zwakke/domme/vette (= wijvelijke) geslacht niet op. De achtste der lentemaand dient voor iets anders voorbehouden te worden. Met mannelijke groeten |
|
Citaat:
|
Is het niet zo dat er een speciale stoel in het Vaticaan is, waar een vers verkozen paus op moet gaan zitten zodat de Kardinaal van dienst even (of langer...:lol::lol:) moet voelen of het een man is? (en daarbij een symbolische Latijnse zin moet broebelen)
|
Citaat:
De fantastische scenarist Froideval heeft daar zelfs al een reeks over gemaakt : 6666, Habemus Papam. ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Dus heel het Christelijke geloof omdraai. Want binnen het Christendom is de vrouw ondergeschikt aan de man. |
Citaat:
Religieus geïnspireerde twitteraars worden blijkbaar snel kwaad. |
Citaat:
Ben gestopt om nog strips bij te kopen, tenzij ik ze in hardcover kan vinden. In het nederlands is dat niet altijd evident. Ook de basisreeks (Kronieken van de Zwarte maan) heb ik nog niet volledig, omdat de hardcover uitverkocht is. |
Citaat:
Maar het is al een tijdje geleden dat ik nog in Gent was dus ik weet niet of die zaak nog bestaat. |
Citaat:
Jammer, goede stripzaken worden zeldzaam... (ik kende de zaak niet, in Gent ga ik altijd naar stripwinkel De Poort) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo vraag ik ook al wel een graag waar de vrouw van Cain vandaan kwam. Dan blijkt dat er reeds andere volkeren bestonden op aarde terwijl Adam en Eva toch de eerste mensen waren... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be