Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Operatie Sky (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258078)

Travis Bickle 11 maart 2021 09:21

Operatie Sky

Operatie Sky is al een paar dagen in het nieuws. Mits ik er overheen heb gekeken zie ik hier nog geen draad over. Bij deze dus...

Op basis van wat ik lees zouden hier zelfs magistraten zijn in betrokken. Zelfs een agent, werkzaam bij het DOT, zou (samen met zijn echtgenote - die ook bij de Antwerpse politie werkzaam is) betrokken partij zijn.

1207 11 maart 2021 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9625437)
Operatie Sky is al een paar dagen in het nieuws. Mits ik er overheen heb gekeken zie ik hier nog geen draad over. Bij deze dus....

en?
Belgische it'ers diezoiets kraken? nooit gedacht dat het kon
vervolging en straf?

ik heb alle vertrouwen in onze politici en rechterlijke macht om genoeg komma's fout te zetten of om netjes over verjaringstermijnen te gaan
de agenten hebben een vaste job dus stel ik dezelfde straf voor als bij de verkrachters onlangs.

iets met voorwaardelijk

Rudy 11 maart 2021 09:40

Ondertussen werden twee Antwerpse agenten opgepakt.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03...-operatie-sky/

Dadeemelee 11 maart 2021 09:47

Citaat:

Operatie Sky is al een paar dagen in het nieuws. Mits ik er overheen heb gekeken zie ik hier nog geen draad over. Bij deze dus...

Op basis van wat ik lees zouden hier zelfs magistraten zijn in betrokken. Zelfs een agent, werkzaam bij het DOT, zou (samen met zijn echtgenote - die ook bij de Antwerpse politie werkzaam is) betrokken partij zijn.

Advocaten blijkbaar, waaronder een bekende ‘drugspleiter’.

stuyckp 11 maart 2021 09:57

Citaat:

Zit wat vervat in war on drugs denk ik.
Maar een specifieke aparte draad heb ik geen probleem mee.
In die serie over El Pacho blijkt ook dat in Mexico de drugsmaffia heel de advocatuur heeft besmet en zijn tentakels rijken tot in de regering.
In Columbia gelijkaardig.
En drugsbestrijding aldaar is meer zorgen dat er niet teveel overlast is. Een echte bestrijding zou een warzone creeeren. Ik vrees dat we daar hier ook naartoe gaan.

Universalia 11 maart 2021 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9625470)

Twee advocaten van vreemde origine ook dacht ik? (<<- niet zeker van :?)

Twee advocaten aangehouden na grote politieactie gisteren: "Hadden 12 telefoons, waaronder versleutelde exemplaren"

Boduo 11 maart 2021 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9625470)

Alle 2 met "eigenaardige" voornaam.
De achternaam werd nog niet bekend gemaakt. Waarom ?
Die wordt over enkele dagen toch bekend...

Zipper 11 maart 2021 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9625484)

Het zou gaan om advocaten Sahil M. en Jawad H., allebei uit de stal van P. Vandemeulebroucke, "de" drugs-advocaat bij uitstek.

lamenielachen 11 maart 2021 10:48

https://www.hln.be/dossier-operatie-...eten~ac26a1d4/

De grot van Ali-baba kan dan al gekraakt zijn maar wat gaat men er met aanvangen?
Of zegt men binnen 20 jaar, dom dat we daar niets met gedaan hebben terwijl het nog kon?
Het is nu of nooit om de maffia hier een gevoelige slag toe te brengen.
Het is nu of nooit om te tonen dat we in dat spelletje niet meespelen.
BDW spreekt alvast duidelijke en moedige taal dat moet men hem toegeven deze keer.

Xenophon 11 maart 2021 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9625527)
https://www.hln.be/dossier-operatie-...eten~ac26a1d4/

De grot van Ali-baba kan dan al gekraakt zijn maar wat gaat men er met aanvangen?
Of zegt men binnen 20 jaar, dom dat we daar niets met gedaan hebben terwijl het nog kon?
Het is nu of nooit om de maffia hier een gevoelige slag toe te brengen.
Het is nu of nooit om te tonen dat we in dat spelletje niet meespelen.
BDW spreekt alvast duidelijke en moedige taal dat moet men hem toegeven deze keer.

BDW moesten ze tegenhouden. Die wou in zijn onderbroek met zijn leeg luchtgeweer in de hand mee deuren gaan instampen tijdens de huiszoekingen.

Pandareus 11 maart 2021 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9625554)
BDW moesten ze tegenhouden. Die wou in zijn onderbroek met zijn leeg luchtgeweer in de hand mee deuren gaan instampen tijdens de huiszoekingen.

:lol:

morte-vivante 11 maart 2021 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 9625476)
Zit wat vervat in war on drugs denk ik.
Maar een specifieke aparte draad heb ik geen probleem mee.
In die serie over El Pacho blijkt ook dat in Mexico de drugsmaffia heel de advocatuur heeft besmet en zijn tentakels rijken tot in de regering.
In Columbia gelijkaardig.
En drugsbestrijding aldaar is meer zorgen dat er niet teveel overlast is. Een echte bestrijding zou een warzone creeeren. Ik vrees dat we daar hier ook naartoe gaan.

der is maar 1 duurzame oplossing hiervoor, en dat is legalisatie en reglementering

De schoofzak 11 maart 2021 11:27

Die cryptofoons hacken, flikken in de cel, iedereen commentaar, ... ik lees en kijk met plezier. Veel beter dan een simpele politiefeuilleton op tv.

Xenophon 11 maart 2021 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9625588)
Die cryptofoons hacken, flikken in de cel, iedereen commentaar, ... ik lees en kijk met plezier. Veel beter dan een simpele politiefeuilleton op tv.

Ik vind een aantal zaken die men nu verteld wel grappig, zo hebben ze miljarden versleutelde berichten gelezen... :D

Neem duizend flikken die duizend berichten lezen per dag, dat is niet, maar laat ons dat cijfer nemen. Hoeveel jaren hebben ze dan nodig om een miljard berichten te lezen?

En dan hebben ze daar nog geen rapporten over gemaakt of conclusies uit getrokken.

Ben ook benieuwd, als die miljarden versleutelde berichten - binnen een vijftiental jaar - uitgetypt zijn op papier en in het dossier zitten, hoeveel duizenden vrachtwagens nodig gaan zijn om "het dossier" te vervoeren naar de rechtszaal, als er ooit al een proces van komt.

Ook de onoverzienbare papierberg die gaat gecreëerd worden door alle verdachten - 100'den hoor ik - een kopie van "het dossier" te geven zodat ze hun verdediging kunnen beginnen voorbereiden.

lamenielachen 11 maart 2021 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9625554)

BDW is ook mijn favoriet niet maar dat die marokkanen ea. van Antwerpen een 2de Chicago willen maken is een brug te ver.

Xenophon 11 maart 2021 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9625626)
BDW is ook mijn favoriet niet maar dat die marokkanen ea. van Antwerpen een 2de Chicago willen maken is een brug te ver.

Maar dat hadden de Albanezen 25 jaar geleden toch al gedaan? De Marokkanen hebben het toch enkel maar overgenomen.

DucDEnghien 11 maart 2021 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9625625)
Ik vind een aantal zaken die men nu verteld wel grappig, zo hebben ze miljarden versleutelde berichten gelezen... :D

Neem duizend flikken die duizend berichten lezen per dag, dat is niet, maar laat ons dat cijfer nemen. Hoeveel jaren hebben ze dan nodig om een miljard berichten te lezen?

En dan hebben ze daar nog geen rapporten over gemaakt of conclusies uit getrokken.

Ben ook benieuwd, als die miljarden versleutelde berichten - binnen een vijftiental jaar - uitgetypt zijn op papier en in het dossier zitten, hoeveel duizenden vrachtwagens nodig gaan zijn om "het dossier" te vervoeren naar de rechtszaal, als er ooit al een proces van komt.

Ook de onoverzienbare papierberg die gaat gecreëerd worden door alle verdachten - 100'den hoor ik - een kopie van "het dossier" te geven zodat ze hun verdediging kunnen beginnen voorbereiden.

615.323.561 berichten bestonden uit "ok"

Rudy 11 maart 2021 11:55

Sky ECC beweert dat er een valse app circuleert.
Het parket beweert dat de berichten van de server(s) van Sky ECC komen.
Tja.

TheFourHorsemen 11 maart 2021 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9625625)

Eens men de inhoud van de berichten kent, is het echt niet zo moeilijk om met een programma te selecteren op relevantie hoor.

Uiteraard hebben ze geen miljard berichten gelezen.

Weyland 11 maart 2021 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 9625458)
en?
Belgische it'ers diezoiets kraken? nooit gedacht dat het kon
vervolging en straf?

Nederlandse en Franse.

https://www.brusselstimes.com/news/b...ganised-crime/

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be