![]() |
Interne Vlaamse staatsher?*vor?*ming?
Dit is de grootste interne Vlaamse staatsher?*vor?*ming ooit.
Regering is het eens geraakt: Vlaanderen wordt opgedeeld in 17 regio's. Goed plan of niet, dat zal zich nog moeten uitwijzen. Met dank aan de brave belastingbetaler of zie ik dat verkeerd? |
hoe ik het zie is dit vooral een vereenvoudiging van de zeer complexe en dure samenwerkingsovereenkomsten die er nu bestaan. maw: op het eerste gezicht goed gedaan.
|
Wat is die witte vlek in het midden ? Reeds totaal gekoloniseerd gebied ?
|
"Grootste Vlaamse staatshervorming ooit"
Limburg weigert halsstarrig zich op te delen. Doelstelling staatshervorming: intercommunales hervormen yes yes...."grote" staatshervorming |
Citaat:
|
Citaat:
|
Spijtig da ge gene kommentaar bij dees filmke kan geven :-( ->
https://www.youtube.com/watch?v=kGqQ6r3g6ok&t=632s |
Limburg wordt in drie regio's opgedeeld, maar dat is 'nog niet helemaal beslist'. Die moeten toch altijd iets anders doen. Overal zijn ze er uit geraakt, behalve daar.
|
Citaat:
Ik tel er maar 15 en één grote Limburgse regio. Die zal waarschijnlijk nog opgedeeld moeten worden :roll: Het is wel eigenaardig dat dat tot nu toe nog niet gebeurd is. Er zijn toch reeds 3 arrondissementen in Limburg;Maaseik,Hasselt en Tongeren . Zou Pajoske hier voor iets tussen zitten ? |
Citaat:
In de uiteindelijke beslissing zijn er enkele regio’s in West-Vlaanderen bijgekomen en wordt Limburg in drie gedeeld, al is dat laatste nog niet helemaal beslist. De bedoeling is dat tegen de paasvakantie duidelijkheid bestaat over de verdeling. Dus ze voeren daar nog achterhoedegevechten. |
Citaat:
De machtsverhoudingen veranderen in het struikgewas van het bronsgroen eikenhout. |
In DE Limburg ( :twisted: ) wordt nog bepaald hoe het kerngebied van het toekomstige Rijk Turan er hoort uit te zien.Een medeforummer kan ons daar nadere toelichting over bezorgen.... ;-)
Ik zie dat ik straks tot de West-Vlaamse regio "Midden" zal behoren hoewel "Zuid West" nog net gekund had....het zij zo. Het was al gebleken dat die immer groter wordende samenwerkingen van allerlei diensten eigenlijk wel werken.....Mogelijk moeten er sommige gedeeltelijk weer wat opgebroken worden wegens deze "regio's"...maar het algemene plaatje wijst naar grotere gehelen...Het kan eventueel ook betekenen dat een zekere "dwang" naar verdere gemeentelijke fusies kan stoppen..... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Proficiat Jan. |
Limburgers zijn de dappersten onder de Belgae. In Groot-Holland zou die provincie ook het sterkste verzet bieden jegens de verhollandsing en calvinisering. Zolang het Oosten leeft. Echte telgen van Ambiorix daar.
https://www.youtube.com/watch?v=RArjX17JJiI Ik Ben Eens Limburger Geweest. Mijn overgrootmoeder kwam uit St-Truiden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en anderzijds van hetzelfde :roll: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be