Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Covid crisis; Death by overwork: pakjes leveraars Z-Korea verzuipen ih werk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258137)

bembem 14 maart 2021 15:26

Covid crisis; Death by overwork: pakjes leveraars Z-Korea verzuipen ih werk

Death by overwork: South Korea's delivery workers suffer amid pandemic boom

https://m.youtube.com/watch?v=svI4dbENG9Q

@08:56
Citaat:

"The company said: like all delivery men, everyone at the distribution centers work a 52 hour a week."
Niet zelden wordt dit overschreden zoals onderstaand fragment bericht:
Citaat:

@09:21 their son worked slightly more than 62 hours a week....
En:

Tja, wat valt er feitelijk over te zeggen.....
Alles is -zoals men in het filmpje stelt, "slechts 1 click away".
Veel mensen bestellen door de pandemie veel meer vanuit huis. Zware volumineuse pakketten zijn geen uitzondering....... Vooral in gebouwen zonder lift kan dat zwaar doorwegen op de delivery man die tijdens piekmomenten gemiddeld aan een 400 a 600 pakketten zit.

#Ik vind dat ze bij bpost nogal van geluk mogen spreken. Ok het is naar Westerse maatstaven geen ideale job, maar ze mogen verdorie gewoon de pakjes 'outside' droppen. In Korea bestaat dat niet. Daar wordt het pakket ook effectief aan de ontvanger zijn/haar voordeur-inkomhall gedeponeerd.

#Moest Korea haar quota's verminderen, zou dit alleszins veel beter zijn. As nobody wants to die from overwork.

CUFI 14 maart 2021 15:28

Dood door arbeid past perfect in deze corona narrative.

Erra555 14 maart 2021 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9628312)
Death by overwork

Ik vermoed dat die kans klein is bij u.

Der Wanderer 14 maart 2021 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 (Bericht 9628351)

Bij u wel?

patrickve 14 maart 2021 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 (Bericht 9628351)

Je moet daarmee oppassen. Er zijn er die dood gaan bij overwerk als ze 2 maanden lang 25 uur per dag werken, en er zijn er die dood gaan bij overwerk bij de gedachte alleen al dat ze morgen het koffiemachien zullen moeten inschakelen he. Niet iedereen heeft dezelfde toxiciteitsgrens voor werk...
:-D

Der Wanderer 14 maart 2021 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9628440)
Je moet daarmee oppassen. Er zijn er die dood gaan bij overwerk als ze 2 maanden lang 25 uur per dag werken, en er zijn er die dood gaan bij overwerk bij de gedachte alleen al dat ze morgen het koffiemachien zullen moeten inschakelen he. Niet iedereen heeft dezelfde toxiciteitsgrens voor werk...
:-D

Dixit nog zo'n vlijtige mens. :lol:

patrickve 14 maart 2021 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9628449)
Dixit nog zo'n vlijtige mens. :lol:

Men moet altijd een grote veiligheidsmarge rekenen ten aanzien van de gevarenzone.

Der Wanderer 14 maart 2021 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9628452)
Men moet altijd een grote veiligheidsmarge rekenen ten aanzien van de gevarenzone.

1,5 meter?

patrickve 14 maart 2021 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9628457)
1,5 meter?

Afstand om van werk af te blijven ? Ik vind 1.5 meter te kort, eerlijk gezegd. Ik zou zeggen, 50 meter of zo, op zijn minst. Maar een paar km is nog beter. Men noemt dat ook "telewerken" :-)

Der Wanderer 14 maart 2021 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9628484)
Afstand om van werk af te blijven ? Ik vind 1.5 meter te kort, eerlijk gezegd. Ik zou zeggen, 50 meter of zo, op zijn minst. Maar een paar km is nog beter. Men noemt dat ook "telewerken" :-)

Kortom, je bent toch voor de maatregelen. ;-)

patrickve 14 maart 2021 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9628504)
Kortom, je bent toch voor de maatregelen. ;-)

Zolang je ze vrij kan kiezen :-)

Maar in de praktijk doe ik geen telewerken hoor. Enkel maar tijdens de eerste lockdown toen iedereen daartoe gedwongen was. Maar tegenwoordig moet je echt werken, dus zie ik daar het nut niet van in, dan ga ik liever koffie drinken met de collega's op bureau :-) Hoewel het natuurlijk zever is, heb ik van de directie het statuut gekregen van "essentieel personeel waarvan de aanwezigheid noodzakelijk is voor de werking van het bedrijf".

fred vanhove 14 maart 2021 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9628551)
Zolang je ze vrij kan kiezen :-)

Maar in de praktijk doe ik geen telewerken hoor. Enkel maar tijdens de eerste lockdown toen iedereen daartoe gedwongen was. Maar tegenwoordig moet je echt werken, dus zie ik daar het nut niet van in, dan ga ik liever koffie drinken met de collega's op bureau :-) Hoewel het natuurlijk zever is, heb ik van de directie het statuut gekregen van "essentieel personeel waarvan de aanwezigheid noodzakelijk is voor de werking van het bedrijf".

Veel is er precies toch niet nodig om dat bedrijf lopende te houden.:-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be