Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Gaat het blad daar met in de problemen komen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258154)

Universalia 15 maart 2021 17:01

Gaat het blad daar met in de problemen komen?

Charlie Hebdo onder vuur na cartoon over Meghan Markle

Zou die editie van het blad snel uit de 'rekken' verdwijnen?

Foutje of recht op het doel af???

maddox 15 maart 2021 17:05

Ik stel voor dat de redactie van CH voorlopig Parijse tunnels vermijd.

Waar ze niet bang voor moeten zijn is voor een bezoekje van kogelsproeiers in de redactie.

dalibor 15 maart 2021 17:10

Toch weer wel grenzen aan de humor? Is iedereen die discussie van enkele jaren geleden alweer vergeten?

Ik vind het goed gevonden. Beetje harde humor, maar dat hoort tot het scala aan humorvormen die mogelijk moeten zijn. Als je liever andere redactionele insteken bij royalty hebt moet je Charlie Hebdo niet kopen en is Paris Match een betere keuze

maddox 15 maart 2021 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9629329)
Toch weer wel grenzen aan de humor? Is iedereen die discussie van enkele jaren geleden alweer vergeten?

Ik vind het goed gevonden. Beetje harde humor, maar dat hoort tot het scala aan humorvormen die mogelijk moeten zijn. Als je liever andere redactionele insteken bij royalty hebt moet je Charlie Hebdo niet kopen en is Paris Match een betere keuze

Humor is een kwestie van persoonlijke smaak.

Haatbaarden staan niet bekend voor hun gevoel voor humor.
Britten (de originele witneuzen) daarentegenover hebben een zeer uitgespreid gevoel voor dit. Van Monty Python tot Benny Hill. Of zelfs de zeer onderkoelde "stiff upper lip" variante.

N-VA 15 maart 2021 17:22

Citaat:

100% akkoord, ik vind het ook goed gevonden en er mogen nooit grenzen aan humor zijn.

en nee, daar komen ze (CL) niet mee in de problemen.

Weyland 15 maart 2021 17:34

In Frankrijk zitten ze veilig wat dat betreft. Boze Britten kunnen enkele stampevoeten op hun eigen eiland. Die editie ga je waarschijnlijk niet vinden in Britse kiosks.

Zucht 15 maart 2021 17:38

Koningsgezinde Britten zouden beter kwaad zijn op die Opra en haar programma dan op dit satirisch weekblad.
Ik vind het trouwens een prachtig dubbelzinnige cartoon.
Steekt het de draak met de verstikkende atmosfeer aan het Britse hof ?
Of met Markle die met veel comedie zich voordoet als slachtoffer ?

N-VA 15 maart 2021 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9629365)
In Frankrijk zitten ze veilig wat dat betreft. Boze Britten kunnen enkele stampevoeten op hun eigen eiland. Die editie ga je waarschijnlijk niet vinden in Britse kiosks.

Ik denk niet dat er veel Britten CL lezen.

N-VA 15 maart 2021 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9629371)
Koningsgezinde Britten zouden beter kwaad zijn op die Opra en haar programma dan op dit satirisch weekblad.

en op Markle en in mindere mate Harry.

Weyland 15 maart 2021 17:42

Citaat:

Inderdaad. Veel Britten willen moedwillig de humor niet begrijpen terwijl die nuances overduidelijk zijn voor anderen. Ze noemen dit 'domme satire' terwijl het eerder 'spitsvondige satire' is. Je moet het alleen niet zo letterlijk nemen.

Typisch gevalletje Angelsaksische cultuur die de Franse niet begrijpt. Of ik durf zelfs zeggen het Eiland versus het Continent.

Angelsaksen zien dit als een veroordeling van het racisme van het Britse Koningshuis. Dat is uiteraard niet wat de artiest bedoelde. Maar ja, leg dat eens uit aan een samenleving dat van raciale identiteitspolitiek verweven is.

Weyland 15 maart 2021 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA (Bericht 9629372)

Toch, in onze kiosks kan je Franse, Britse, Nederlandse, Duitse, Spaanse, enz... kranten en tijdschriften kopen. Zal in het VK niet veel anders zijn. En er bestaan internationale burgers en expats en Britten die vreemde talen spreken.

Jan Janssen 15 maart 2021 17:46

Citaat:

Inderdaad, je zou dit makkelijk dubbelzinnig kunnen zien, maar het mijn eerste inzicht was dat het de draak steekt met Markle.

Zucht 15 maart 2021 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA (Bericht 9629372)

Dat hoeven ze ook niet. De Britse tabloids laten zo'n kans niet liggen.

https://www.thesun.co.uk/news/143280...en-and-meghan/

Jan Janssen 15 maart 2021 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9629385)
Dat hoeven ze ook niet. De Britse tabloids laten zo'n kans niet liggen.

https://www.thesun.co.uk/news/143280...en-and-meghan/

Die hadden dat pas gesnapt als Markle op de queen haar nek zou zitten.

dalibor 15 maart 2021 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9629348)
Humor is een kwestie van persoonlijke smaak.

Haatbaarden staan niet bekend voor hun gevoel voor humor.
Britten (de originele witneuzen) daarentegenover hebben een zeer uitgespreid gevoel voor dit. Van Monty Python tot Benny Hill. Of zelfs de zeer onderkoelde "stiff upper lip" variante.

Heeft de Queen baardgroei?

kelt 15 maart 2021 19:21

Het zou kunnen gebeuren dat CH ,mogelijk voor de eerste keer in de geschiedenis van een Franse courant,massaal exemplaren gaat afzetten in het VK.

Dat meiske heeft het zo verknald in het VK met haar GELEUTER dat deze "grap" er Boenk op zit ongetwijfeld....

maddox 15 maart 2021 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9629395)
Heeft de Queen baardgroei?

Heeft de Queen al een aanslag gepleegd op de redactie van Charlie Hebdo?

DewareJakob 15 maart 2021 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9629529)
Heeft de Queen al een aanslag gepleegd op de redactie van Charlie Hebdo?

Ze stuurt 007 ;-)

maddox 15 maart 2021 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9629534)
Ze stuurt 007 ;-)

Heeft die dan een baard?

Universalia 15 maart 2021 19:33

Citaat:

Toen was het nog ... Hara-Kiri was een maandelijkse tijdschrift in 1960 opgericht door François Cavanna en Georges Bernier, alias Professor Choron.

In 1961 werd het tijdschrift verboden, en nogmaals in 1966. Vanaf 1969 werd Hara-Kiri voortgezet als Charlie, dat een jaar later wekelijks verscheen: Charlie Hebdo, onder leiding van Cavanna. 8O

Ik las dat in mijn jeugdige jaren toen wij in Zuid-Frankrijk (Menton) waren altijd die Hari-kiri.

Naar alle waarschijnlijkheid is dat de reden dat het zo fout gelopen is met mij en ik zelfs mijn alter ego die Sarcasmus in leven heb moeten roepen om het toch een beetje met op te vangen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be