Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   de koers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258169)

Pol Dolf 17 maart 2021 14:36

de koers

daar zijn de Slovenen weer : Pogacar wint de UAE-tour

Pol Dolf 17 maart 2021 14:36

Pogacar wint de Tirenno adriatico

Rahowa 17 maart 2021 14:57

Roglic verliest Parijs -Nice door onsportief gedrag.

Pol Dolf 14 april 2021 14:28

en de sloveen Roglic wint de Ronde van het Baskenland

Pol Dolf 6 september 2021 15:34

de sloveen Roglic wint de Vuelta21 , zn derde vuelta op rij

Pol Dolf 13 oktober 2021 13:25

Pogacar wint Lombardije21

Rahowa 13 oktober 2021 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 9792524)
Pogacar wint Lombardije21

Die gast was top van Tirreno-Adriatico tot Lombardije,chapeau zeg.

Pol Dolf 27 februari 2022 17:58

Pogacar wint UAE tour22

Henri1 27 februari 2022 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 9906053)
Pogacar wint UAE tour22

Wat is dat toch met Pogacar?

Huur een kamer hé.

Pol Dolf 13 maart 2022 16:56

de sloveen Roglic wint Parijs-Nice22

koe de poing 13 maart 2022 17:23

Evenepoel weer op zijn doos gekregen

die jongen zijn carriëre is - na die val - gewoon voorbij

jammer

Anselmo 13 maart 2022 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 9918441)

jammer

Inderdaad! Gelukkig nog hersteld voor de gewone dingen des levens, maar voor topprestaties te weinig. Jammer!

fox 15 maart 2022 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 9918441)

jammer

Niet overdrijven hé. Heeft sinds die val al meer zeges behaald dan de meeste renners in een hele carriere. Ja, hij heeft deze week een patat gekregen, maar het moet ook niet erger gemaakt worden dan het is. Die jongen zal nog wel mooie dingen laten zien in zijn carriere. Het is alleen geen Pogacar en het is nu net met die gast dat ze Evenepoel trachten te vergelijken.

Pol Dolf 15 maart 2022 15:42

Pogacar is de nieuwe Merckx en niet Evenpoel

Vrijheideerst 15 maart 2022 15:50

Wie gelooft dat gans die Jumbo Visma ploeg proper rijdt is gek.

Nee, ook heilige Van Aert niet.

koe de poing 15 maart 2022 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9920093)
Wie gelooft dat gans die Jumbo Visma ploeg proper rijdt is gek.

Nee, ook heilige Van Aert niet.

Niet enkel Jumbo Visma
Ze rijden nu sneller dan in het EPO-tijdperk :roll:

fox 15 maart 2022 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 9920117)
Niet enkel Jumbo Visma

Renners worden veel beter opgevolgd dan in die tijd. Er is veel meer data waardoor het logisch is dat ze ook beter trainen en bijgevolg ook beter rijden. Het materiaal is ook weer een stuk beter dan in het EPO tijdperk. Dus wat mij betreft is het normaal dat ze nu zonder doping beter zouden rijden dan toen met. Die trainingsschemas waarmee Van Aert nu rijdt en de fiets waarmee hij nu rijdt, dat is niet te vergelijken met de manier waarop een gedopeerde Museeuw het deed.

Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat het er nu allemaal zuiver aan toe gaat. Maar goed, op zich lig ik daar eigenlijk niet zo wakker van. De gasten die nu top rijden, zijn gewoon steengoede coureurs, net zoals Lance Armstrong dat ook was.

koe de poing 15 maart 2022 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9920181)
Renners worden veel beter opgevolgd dan in die tijd. Er is veel meer data waardoor het logisch is dat ze ook beter trainen en bijgevolg ook beter rijden. Het materiaal is ook weer een stuk beter dan in het EPO tijdperk. Dus wat mij betreft is het normaal dat ze nu zonder doping beter zouden rijden dan toen met. Die trainingsschemas waarmee Van Aert nu rijdt en de fiets waarmee hij nu rijdt, dat is niet te vergelijken met de manier waarop een gedopeerde Museeuw het deed.

daar zou ik me nog kunnen bij aansluiten ware het niet dat :
- EPO zorgde voor een prestatieverbetering van 10-15% (dat is véél)
-Maar bon, zelfs dan nog zou door de verbetertde methodes ùogelijk kunnen zijn dat de absolute topeers evt. beter doen dan het EPO-tijdperk.
-maar een héél peloton dat opeens sneller rijdt dan de EPO-bommen, ook de knechten: no way

daarenboven was wierennen altijd een sport waarin de toppers minstens midden de 20 waren, omdat je voldoende kracht moet hebben gekweekt. Opeens vliegen de prille twintigers voorop. Erg erg erg vreemd.

Citaat:

Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat het er nu allemaal zuiver aan toe gaat. Maar goed, op zich lig ik daar eigenlijk niet zo wakker van. De gasten die nu top rijden, zijn gewoon steengoede coureurs, net zoals Lance Armstrong dat ook was.
Denk niet dat Edwig Van Hooydonck hier zo blij mee was.
Hij liet weten dat hij op het eind van zijn carrière sneller reed dan in de periode dat hij de Ronde van Vlaanderen won. Met dat verschil dat hij op het einde van zijn carrière lachend wwerd voorbijgefietst door derderangsrenners... Leuk voor zo'n Van Hooydonck...

Vrijheideerst 16 maart 2022 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 9920117)
Niet enkel Jumbo Visma

Dat is absoluut zo. :?

Vrijheideerst 16 maart 2022 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9920181)

Had Armstrong nu meteen toegegeven dat hij de grootste bedrieger in de geschiedenis van de wielersport was, zonder al die processen, afdreidingen en verwijten, ik had er ergens nog respect voor kunnen opbrengen.

En ik weet ook wel dat iedereen toen nam: ik was een fan van Boogerd en Pantani.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be