Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Wie koopt aandelen van Brugge? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258170)

daiwa 17 maart 2021 14:55

Wie koopt aandelen van Brugge?

Ik al zeker niet.
Beurskoers is té afhankelijk van niet te voorziene sportieve uitslagen.
Europees te vroeg uitgeschakeld worden kan een grote negatieve invloed hebben op de beurskoers.

Citaat:

Zo kunt u intekenen op de beursgang van Club Brugge.

https://www.tijd.be/beurs/koersen-en.../10291669.html

quercus 17 maart 2021 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9631689)
Ik al zeker niet.
Europees te vroeg uitgeschakeld worden kan een grote negatieve invloed hebben op de beurskoers.

Het is een emo-belegging die niets te maken heeft met de criteria die gelden voor een échte belegging die gericht is op het bestendigen of vermeerderen van vermogen. Ik heb volle begrip voor iemand die verknocht is aan Club Brugge en die zijn enthousiasme op die manier gestalte wil geven.

daiwa 17 maart 2021 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9631717)
Het is een emo-belegging die niets te maken heeft met de criteria die gelden voor een échte belegging die gericht is op het bestendigen of vermeerderen van vermogen. Ik heb volle begrip voor iemand die verknocht is aan Club Brugge en die zijn enthousiasme op die manier gestalte wil geven.

Ik heb daar ook begrip voor.
Moest ik een fanatieke supporter van Brugge zijn kocht ik er misschien ook een paar.

daiwa 26 maart 2021 01:12

Beursgang wordt afgang voor Club: waarom blauw-zwart plots tóch niet naar de beurs trekt.

https://www.hln.be/belgisch-voetbal/...rekt~a3b02398/

48 miljoen door Bart Verhaeghe zijn neus geboord en club Brugge 2,2 miljoen armer.

TheFourHorsemen 26 maart 2021 10:45

De tractors zullen wat overgewaardeerd zijn geweest.

Tavek 26 maart 2021 12:06

Niemand blijkbaar.

Totale afgang.

quercus 26 maart 2021 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9639713)
Niemand blijkbaar.

Totale afgang.

Blijkbaar hadden de huidige referentie-aandeelhouders gehoopt enkele andere grote investeerders te kunnen vangen. Dat is duidelijk niet gelukt. Het probleem is dat bij deze geplande beursgang er geen nieuwe bijkomende aandelen worden gecreëerd. Het gaat alleen maar om het op de markt aanbieden van een deel van het nu bestaande aandelenpakket dat tot nu toe in handen was van Verhaege, Mannaert enz. M.a.w. die willen "cashen" en dat komt bij potentiële investeerders niet goed over. Hadden ze een flink pak bijkomende nieuwe aandelen aangeboden met als argument dat ze het kapitaal wensten te verhogen met het oog op de financiering van hun nieuw stadion dat zou dit een iets grotere kans op succes gehad hebben.

kelt 26 maart 2021 18:21

Blijkbaar heeft niemand van buiten de club "onderliggende waarde "kunnen ontdekken..:oops:

Dadeemelee 26 maart 2021 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9639728)
Blijkbaar hadden de huidige referentie-aandeelhouders gehoopt enkele andere grote investeerders te kunnen vangen. Dat is duidelijk niet gelukt. Het probleem is dat bij deze geplande beursgang er geen nieuwe bijkomende aandelen worden gecreëerd. Het gaat alleen maar om het op de markt aanbieden van een deel van het nu bestaande aandelenpakket dat tot nu toe in handen was van Verhaege, Mannaert enz. M.a.w. die willen "cashen" en dat komt bij potentiële investeerders niet goed over. Hadden ze een flink pak bijkomende nieuwe aandelen aangeboden met als argument dat ze het kapitaal wensten te verhogen met het oog op de financiering van hun nieuw stadion dat zou dit een iets grotere kans op succes gehad hebben.

Idd. Het ging niet over nieuwe aandelen, dus het is geen kapitaalsverhoging.
Het waren gewoon Verhaeghe en co. die hun aandelen (voor veel teveel geld) wilden verkopen.

Boduo 26 maart 2021 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9640172)
Het waren gewoon Verhaeghe en co. die hun aandelen (voor veel teveel geld) wilden verkopen.

Eens te meer is duidelijk hoe hebzuchtig Verhaeghe is.

Tavek 27 maart 2021 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9640172)

Als ze hun aandelen niet kwijt kregen, wat zegt dat over de gepercipieerde waarde van Brugge ?

Weinig goeds vrees ik....

kelt 27 maart 2021 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9640331)
Als ze hun aandelen niet kwijt kregen, wat zegt dat over de gepercipieerde waarde van Brugge ?

Weinig goeds vrees ik....

De "coronacrisis" heeft natuurlijk de "onderliggende waarde "van zowat de ganse "evenementensector" blootgelegd.Die is ten gronde NUL want als je één enkele dingetje,de mogelijkheid van mensen om samen te komen verwijdert is het finito,afgelopen.Sport ,evenementen en toerisme zijn eigenlijk superkwetsbare sectoren van slechts "optioneel" nut.

De "verhuis" naar Mediastromen is voor micro-clubjes als "Brugge" ,dat tenslotte moet opereren in een lokaal marktje,ook geen hoogvlieger.De lokale TV stations gaan niet voort premium prijzen betalen voor de voetbalcompetitie en de wereldwijde media zijn amper geinteresseerd ....die hebben keuze genoeg elders voor een breder publiek met serieuzere sponsors.

Serieuze aandeelhandelaars denken daar ondertussen nog steeds over na......dit gaat DIEP....dit is FUNDAMENTEEL in het samenstellen van een portefeuille....

Witte Kaproen 28 maart 2021 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9631689)
Ik al zeker niet.

Een aandeel zonder dividend of gratis abonnement voor Club Brugge ,zal niet veel volk kunnen bekoren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be