Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hoe Lam of Schaap klaarmaken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258190)

Henri1 18 maart 2021 18:19

Hoe Lam of Schaap klaarmaken

Lamsvlees is van het lekkerste vlees dat je kan eten.

Op welke manier maken jullie het klaar ?

IJsboer 18 maart 2021 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9633165)

Ik met behulp van een hittebron.

Henri1 18 maart 2021 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9633173)
Ik met behulp van een hittebron.

Dat is alvast een goed begin.
Kan u wat specifieker zijn ?

Vrijheideerst 18 maart 2021 18:36

https://koken.vtm.be/recept/stoofpot...r-en-speculoos

Elio di Supo 18 maart 2021 18:40

Eerst snijd ik het ritueel de keel over. Zonder verdoving he.

Eduard Khil 18 maart 2021 18:42

Citaat:

Henri1 18 maart 2021 18:45

Au préalable

- Faites entièrement dégeler les filets d’agneau et épongez-les. Enduisez-les de moutarde.
- Émincez les échalotes et les feuilles d’estragon.

Préparation
Mettez les échalotes émincées dans une casserole et couvrez-les de bière. Faites cuire jusqu’a évaporation de tout le liquide.
Versez le bouillon de poule dans la casserole et prolongez la cuisson de 5 a 10 min.
Faites chauffer l’huile d’olive dans une poêle et dorez-y les filets d’agneau de tous les côtés. Salez et poivrez. Poursuivez la cuisson a couvert pendant 5 min.
Retirez la viande de la poêle et versez la crème. Détachez les sucs de cuisson et ajoutez ce mélange dans la sauce aux échalotes. Intégrez les feuilles d’estragon et réchauffez durant quelques instants.
Présentation

Coupez la viande en tranches obliques. Répartissez-les sur les assiettes avec un peu de sauce. Servez avec des haricots et des croquettes.

Suggestions boisson

Bière (Orval)

Henri1 18 maart 2021 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9633184)
Eerst snijd ik het ritueel de keel over. Zonder verdoving he.

Sadist !

Elio di Supo 18 maart 2021 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9633190)
Sadist !

Maar Rikkie, uw vrienden doen dat ook.

Libro 18 maart 2021 18:48

Ik lust geen kiezers van Groen.

Weyland 18 maart 2021 18:53

Ik ben geen Bourgondiër helaas, maar zou het graag geweest zijn. Het eerste wat ik dus deed, na het lezen van die eerdere discussie over lamsvlees, was gigot d'agneau ofte lamsbout opzoeken. Simpel gerecht, maar ik ben een man van de beeldekens wat koken betreft.

De eerste video.
https://www.youtube.com/watch?v=K7OflFKVGxo

Goed kanaal wel qua recepten.

patrickve 18 maart 2021 19:08

Citaat:

Met stukskes spek.

Rudy 18 maart 2021 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9633208)
Met stukskes spek.

Gerookt of gepekeld ?

Tavek 18 maart 2021 19:17

Rosé.

Het Verzet 18 maart 2021 19:24

Lam voor braden e.d, schaap voor stoofpotjes.

Een lamsbout ingestoken met look en rozemarijn op de BBQ, of zo'n lamskroontje met een kruidenkorstje, njam njam.
Meestal serveer ik dat met ratatouille.

Griekse stoofpotjes met schapenvlees, dat meer 'naar de stal' smaakt, gaan ze ook altijd in.

patrickve 18 maart 2021 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9633221)
Gerookt of gepekeld ?

De twee, maar liefst gerookt.

Lam is niet slecht, maar heeft weinig smaak.

Tavek 18 maart 2021 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9633237)
De twee, maar liefst gerookt.

Lam is niet slecht, maar heeft weinig smaak.

lol ?

Paaslam is heerlijk.

IJsboer 18 maart 2021 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9633178)
Dat is alvast een goed begin.
Kan u wat specifieker zijn ?

Ok, alle gekheid even opzij: Gewoon in een pan met boter, kruiden met peper en zout en wat extra kruiden met tijm en rosé bakken. Als het klaar is kan je er een blokje kruidenboter op laten smelten.

N-VA 18 maart 2021 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9633191)
Maar Rikkie, uw vrienden doen dat ook.

Dat doet mij denken aan die keer dat mijn Marokkaanse buurman zelf slachter aan het spelen was in zijn garage naar aanleiding van het offerfeest. Een overbuur vond het nodig om hem te verklikken bij de flikken en het feestje kwam vroegtijdig ten einde. Eerst dachten de Marokkanen dat ik hen had verklikt, dat waren enkel zenuwachtige uren. Tot de overbuur vertelde dat hij het was geweest en de rust weerkeerde. Als ze me iets beter zouden kennen hadden ze geweten dat ik mij nooit met zoiets zou bezig houden, 1) ik ben geen verklikker en 2) ik weet maar al te goed dat als ze dat beest niet thuis afmaken, dat het dan ergens anders in het verborgene gebeurt.

Wel jammer voor dat arme schaap om zo bruut de keel overgesneden te worden om daarna rustig dood te bloeden maar ik ben nu ook niet verantwoordelijk voor al het leed in deze wereld. Het zij zo... :-(

Tavek 18 maart 2021 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA (Bericht 9633247)
Dat doet mij denken aan die keer dat mijn Marokkaanse buurman zelf slachter aan het spelen was in zijn garage naar aanleiding van het offerfeest. Een overbuur vond het nodig om hem te verklikken bij de flikken en het feestje kwam vroegtijdig ten einde. Eerst dachten de Marokkanen dat ik hen had verklikt, dat waren enkel zenuwachtige uren. Tot de overbuur vertelde dat hij het was geweest en de rust weerkeerde. Als ze me iets beter zouden kennen hadden ze geweten dat ik mij nooit met zoiets zou bezig houden, 1) ik ben geen verklikker en 2) ik weet maar al te goed dat als ze dat beest niet thuis afmaken, dat het dan ergens anders in het verborgene gebeurt.

Wel jammer voor dat arme schaap om zo bruut de keel overgesneden te worden om daarna rustig dood te bloeden maar ik ben nu ook niet verantwoordelijk voor al het leed in deze wereld. Het zij zo... :-(

Ooit eens een slachthuis gezien waar ze runderen in slachten ?

Er zijn volgens mij wel youtube filmkes te vinden. Daar wordt je meteen vegetarier van.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be