Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Jeugdkampen massaal geannuleerd -> kindjes naar oma en opa (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258211)

Hoofdstraat 20 maart 2021 07:53

Jeugdkampen massaal geannuleerd -> kindjes naar oma en opa

Jeugdkampen paasvakantie massaal geannuleerd: veel ouders met de handen in het haar
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210319_97676849

De onverwacht strengere maatregelen hebben ervoor gezorgd dat er quasi geen jeugdkampen meer georganiseerd kunnen worden, kinderen en jonge ouders zijn weeral het slachtoffer.

Als je een klein beetje nadenkt dan weet je dat het ook een omgekeerd effect zal hebben, ouders krijgen niet zomaar 2 weken extra verlof dus moeten er andere oplossingen gezocht worden. Maar er zijn geen kampen, jeugdwerk of opvang beschikbaar en dus vallen ze noodzakelijkerwijs terug op vrienden, familie en vooral de grootouders.

Prachtig denkwerk van onze experts en politiekers, echt super. :roll:

Vlad 20 maart 2021 08:00

Tegen dan zijn de 65+'ers gevaccineerd. :-P

Travis Bickle 20 maart 2021 08:02

Onverwacht?

Om heel eerlijk te zijn, woonden we nog in Belgiƫ, ik had onze kinderen nooit ingeschreven. Puur omdat ik zou weten dat deze kampen niet zullen plaatsvinden.

Verder heb je uiteraard gelijk.

Niet iedereen kan werken van thuis. Het wordt dus prettig voor die mensen die die mogelijkheid gewoon niet hebben.

Vette Pois(s)on 20 maart 2021 08:05

mein jeugdkampf

Hoofdstraat 20 maart 2021 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9634537)
Tegen dan zijn de 65+'ers gevaccineerd. :-P

Als gevaccineerden hun gedrag gaan aanpassen door meer contacten te hebben dan krijg je net een verhoging van het aantal besmettingen en IC's. Die nieuwe maatregelen moedigen dit nu zelfs aan, inplaats van bevolkingsgroepen afzonderlijk te houden mixen ze alles en iedereen net door elkaar.

Jeugdkampen, school en festivals zijn ideaal om de jonge bevolking gevaarloos immuniteit te laten kweken op een korte periode, dat zou ideaal zijn. 'Experts' doen net het omgekeerde, het is alsof ze niet willen dat de pandemie stopt.

Vlad 20 maart 2021 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9634538)
Onverwacht?

Om heel eerlijk te zijn, woonden we nog in Belgiƫ, ik had onze kinderen nooit ingeschreven. Puur omdat ik zou weten dat deze kampen niet zullen plaatsvinden.

Verder heb je uiteraard gelijk.

Niet iedereen kan werken van thuis. Het wordt dus prettig voor die mensen die die mogelijkheid gewoon niet hebben.

Voor vele thuiswerkende mensen wordt zich tijdens de arbeid nog met de kinderen bezighouden anders ook weer leuk.

Al denk ik dat er in de paasvakantie nu ook weer niet zoveel kinderen aan kampen deel nemen ...

Travis Bickle 20 maart 2021 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9634545)
Voor vele thuiswerkende mensen wordt zich tijdens de arbeid nog met de kinderen bezighouden anders ook weer leuk.

Al denk ik dat er in de paasvakantie nu ook weer niet zoveel kinderen aan kampen deel nemen ...

Dat is ook gewoon niet te doen. Toen ik van thuis uit werkte, was ik productiefst, eens in de kinderen in bed lagen ...

Erw 20 maart 2021 08:20

Denk eens al deze terreur door de overheidslieden weg, welk % van de bevolking zou de pandemie opgevallen zijn?

Henri1 20 maart 2021 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9634535)
Jeugdkampen paasvakantie massaal geannuleerd: veel ouders met de handen in het haar
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210319_97676849

De onverwacht strengere maatregelen hebben ervoor gezorgd dat er quasi geen jeugdkampen meer georganiseerd kunnen worden, kinderen en jonge ouders zijn weeral het slachtoffer.

Als je een klein beetje nadenkt dan weet je dat het ook een omgekeerd effect zal hebben, ouders krijgen niet zomaar 2 weken extra verlof dus moeten er andere oplossingen gezocht worden. Maar er zijn geen kampen, jeugdwerk of opvang beschikbaar en dus vallen ze noodzakelijkerwijs terug op vrienden, familie en vooral de grootouders.

Prachtig denkwerk van onze experts en politiekers, echt super. :roll:

Slachtoffers zijn diegenen die op intensieve zorgen liggen.

Vette Pois(s)on 20 maart 2021 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9634557)

gewoon rechtstreeks de put in

Hoofdstraat 20 maart 2021 08:23

Citaat:

Waarvan er de laatste 3 maanden minder van doodgaan dan de 5 vorige jaren, ooit ga je ermee moeten leren leven dat mensen dood kunnen gaan.

1207 20 maart 2021 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9634535)
ouders krijgen niet zomaar 2 weken extra verlof dus moeten er andere oplossingen gezocht worden.

was telewerk neit verplicht?
nu goed de media en politici houden zich daar ook neit echt aan, da klopt

Hoofdstraat 20 maart 2021 08:26

"De Croo en Vandenbroucke willen leerlingen thuishouden"
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210319_97748276

Het plan was dus om alle kinderen nog langer thuis te krijgen, of bij oma en opa. Ik weet dat ik de term 'debiel' veel gebruik maar het wordt moeilijk om een andere uitleg te vinden voor hun denken.

Hoofdstraat 20 maart 2021 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 9634562)
was telewerk neit verplicht?
nu goed de media en politici houden zich daar ook neit echt aan, da klopt

Van ranst doet ook niet aan telewerk, welk percentage doet dat wel, 10%? En dan moet je tegelijk nog steeds 2 kinderen bezig houden in je thuiskantoor.

patrickve 20 maart 2021 08:32

Citaat:

Een verwaarloosbaar aantal dus, minder dan 2000 of zo per shift.

Hoofdstraat 20 maart 2021 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9634575)
Een verwaarloosbaar aantal dus, minder dan 2000 of zo per shift.

En waarvan het overgrote deel voor iets anders in het ziekenhuis ligt, ze hebben corona maar dat is niet de reden van hun opname.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be