![]() |
opgelegd in de frituur (Deurne) :evil:
Dit moet toch even van m'n hart. Dateert van enkele weken geleden maar toch wil ik het alsnog aankaarten as it made me very pissed, angry and mad.
Deurne omstreeks 19u: ik heb net een bezoek aan de plaatselijke Action gebracht - tevergeefs op zoek naar een artikel dat niet bij m'n gewoonlijke vestiging(en) te verkrijgen was. Maar dat terzijde.... Op de koop toe had ik moeite de Action in kwestie te vinden, en had ik bovendien prior die van Hoboken bezocht. Needless to say dat ik moe uitgeput & hongerig rondloop op zoek naar de dichtsbijzijnde tramhalte. Dan wanneer ik eindelijk terug de weg vind i.e. betrouwde omgeving-straten zie... bemerk ik een frituur. De heerlijke geur van gebakken frietjes komt me tegemoet en al piepend door de voorruit kan ik zien dat er al aardig wat "take away" bestellingen klaarstaan ready to be eaten asap. Intussen ben ik sterk aan het watertanden; ik besluit de frituur binnen te stappen en een bestelling te plaatsen. Dus ik stap binnen en bestel: 1 grote friet met mayonnaise, 1 curryworst (dit terwijl ik eigenlijk helemaal niet zo curryworst ben maar ja ik heb zo'n goesting ineens, heb al heel de dag niets gegeten, vandaar dus....), 1 boulet, 1 potteke stoofvleessaus. En vermits ik erg dorst heb: pak ik een flesje Coka-Cola uit de koelkast. Yes ik wil me eens verwennen en ben in een goede bui, een flesje Cola heb ik wel verdiend na een hele dag tram-op-tram-af-geloop-gezweet. Ok dat is dan 13,70€. Ik betaal en wacht braaf af. Na ongeveer 1 kwartier is m'n bestelling (eindelijk) klaar. (Intussen waren er minstens 2 take aways voor mij voorbereid, maar kom, die waren wss-mss op voorhand besteld dus... ik heb geen reden tot klagen.) Vanuit m'n ooghoeken zie ik dat de 2 take aways voor mij eveneens grote frietjes bevatten aka 2 XL kartonnen bakken gevuld tot over de top met dikke vette frieten. Yummmm my mouth is watering again, I am so hungry you cannot imagine.... Wanneer het mijn beurt is spring ik enthousiast naar de toog om m'n bestelling klaar te zien maken. Het valt me niet direct op dat m'n grote friet in feite niet zo groot oogt. Ik ben zo hongerig en gepresseerd dat dit me niet opvalt; eens te meer omdat ik wel bijna onmiddellijk bemerk dat er een kwak mayonnaise op gedropt wordt maar geen zout.... (!) Frieten vd frituur zonder zout, no thx... dat is meer dan een aberratie.... Ik zeg dus snel en ietwat gepikeerd: "Wil jij er aub zout opdoen?" Waarop de jongedame in kwestie meteen haar fout rechtzet (ze was al bijna m'n frieten ah inpakken en had er zeker geen zout opgedaan als ik niets had gezegd; daarbij die 2 take aways voor mij daar werd het zout eerst op de frietjes gestrooid alvorens de mayonnaise.... dus nogmaals, had ik niets gezegd dan had ik geen zout op m'n frieten gehad (meh) but I disgress.) #waar het dus om draait is niet het zout (alhoewel...), maar dat ik -eenmaal buiten & m'n bestelling uitpak, bemerk dat het verdorie geen groot pak frieten betreft maar meer weg heeft van een medium bakje, ik durf zelf stellen een klein pakske! Het was echt geen groot zoals ik watertandend had mogen aanschouwen (bij de anderen). Nee het was even groot als wat ik meestal bij het station bestel, een kleintje dus. Het was ook bijna meteen op dus..... (En de stoofvleessaus was helemaal niet lekker :twisted:) #Echt he, was/ben nog steeds super pissed. #En dat voor een Belgische frituur..... ik denk dat ik volgende keer gewoon bij de Turk binnenstap. #Ik denk niet dat het een vergissing van hun kant was, vermits ik overduidelijk "een grote friet aub" had gezegd, de bestellingen voor mij wel grote frieten kregen, en ze me toch het tarief van een grote bak friet hebben doorgerekend. Misschien hadden ze net niet genoeg frieten meer ready to be served wanneer het mijn beurt was, kan ook. Maar toch. Ik ben helemaal niet blij. De weinige keren dat ik dan eens iets bestel, leggen ze me er op. Faut le faire :evil::evil: #Moest mij natuurlijk weer overkomen :twisted: #Pfffffffffft. #Moest er even uit, nu zijn jullie op de hoogte xD |
Idd ge hebt amateurs die niet beseffen hoe veeleisend wij op onze frieten zijn hier.
Een ambacht die liefde vereist vanuit de pure eenvoud. EERST ZOUT DAN SAUS |
Citaat:
|
De vraag is of ze een kleine friet gegeven hebben en een kleine friet aangerekend. (per vegissing)
Of een kleine friet gegeven hebben en een grote friet aangerekend. (oplichting) |
Je kan er een combo van maken.
De Sun Wah aanklagen, samen met die frituur. Je kan natuurlijk ook aan de ingang gaan staan en aan elke klant die binnengaat laten weten om zeer goed op te letten wanneer ze een groot pak bestellen. Na een tijdje zal de eigenaar jou wel komen vragen wat je doet en of je daar aub wil mee ophouden. Je kan dan vragen om hun fout recht te zetten en jou te geven waar je om hebt gevraagd. Het is maar een idee. Het vraagt wel wat volharding natuurlijk. |
#Wel het werd als grote friet aangerekend......
|
Wast aan de Stenenbrug?
|
#was niet zo ver vd tramhalte net voor het Sportpaleis....
#er staat zo'n grote puntzak voor hun deur, een broodautomaat links en iets verder een Chinees restaurant. |
Citaat:
Er zijn frituren die zich beperken tot 'klein - middelgroot - groot' en dan weer frituren die 'mini - klein - groot - super - family' in het aanbod hebben. Of aldus, iemand ziet een family-formaat, bestelt een groot, krijgt een groot en denkt dat hij/zij is opgelicht ... |
In Deurne ken ik alleen frituur 't Draakske, de frituur van de grote leider.
Ik ben er een keer geweest om uit te testen in die tijd, als het nu nog bestaat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/g2d2ru39k |
Citaat:
Zoals ik dus al vermoedde ... Mini Small Middle Large Maxi Nu moeten we alleen nog weten hoeveel de frieten zelf kostten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een Gentenaar die een Antwerpse frituur binnenstapt, dat kom je niet elke dag tegen ... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be