![]() |
De besmettingscijfers zijn al terug aan het zakken!
Maandag waren het er nog ongeveer 5500
Dinsdag 4500 Vandaag 3500. Ik hoop dat de regering zich niet laat opjagen door de zelfverklaarde heilige virologen in de geneeskunde. Die kijken alleen naar hun eigen en de ziekenhuizen. Oké, men mag gerust een trapje hoger. Maar dan moet je naar de clusters kijken en niet weeral heel de klas gaan straffen. Hierdoor maak je de goede maatregelen kapot. Zoals: waarom dagen wij steeds dat mondmasker, houden we afstand, en wassen we onze handen. |
Alles dicht tot het einde van 't jaar ! Op zijn minst. Met Kerstmis evalueren we of het succesvol was, om te zien of we hetzelfde doen in 2022.
|
Ik bereken de positiviteitsgraad en het gemiddelde aantal gevallen de voorbije 7 dagen, en ik zie die curves ook afvlakken. Het is nog vroeg, maar de kans bestaat dat we aan de piek zitten.
|
Citaat:
Cijfers blijven fors stijgen, meer dan 600 patiënten op intensieve zorg ![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03...24-maart-2021/ |
Dubbel sorry
|
Citaat:
|
Citaat:
Die stijging is het gevolg van de vaccinaties, de extra verplaatsing en aangepast gedrag zorgen daarvoor. |
Citaat:
|
Citaat:
In Hasselt waren er dit weekend heel veel opnames. Vannacht was er geen één meer!! Week cijfers vergelijken is goed, maar dag cijfers zijn even belangrijk. |
Citaat:
|
Huichelaar Molenberghs begint nu al te orakelen dat we binnen een week al resultaten kunnen zien als er nu een lockdown komt. Hij heeft dus gewoon ook gezien dat de afvlakking zich al aan het inzetten is.
|
Citaat:
Vorige week - deze week: 14/3: 3598 - 21/3: 4810 15/3: 2962 - 22/3: 4255 16/3: 1578 - 23/3: 2232 17/3: 3165 - 24/3: 3537 |
Citaat:
|
Jaa ! Heerlijk toch die rechtlijnigheid. Maar dan alles dicht he dus ook de supermarkten. Laat het leger dan voedsel aan huis brengen. Zoals in Gidsland China. We kunnen zoveel van hen leren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gisteren was de stijging tov 7 dagen geleden veel groter dan die van de week daarvoor. Vandaag is die kleiner dan de week daarvoor. Maar is dit een trend? Dat kan je niet zeggen na 1 dag. Het zevendaags gemiddelde is nog steeds (fors) stijgende. |
Citaat:
Ik zou zeggen, als 10% van de bevolking op intensieve ligt, mag je mij wakker maken. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be