Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Camera's ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258286)

Mambo 26 maart 2021 01:31

Camera's ?

Camera's overal.
Op canvas loopt een serie over wat camera's u ganse dagen loopt te filmen.
Veel meer dan je denkt.
Duizenden en binnenkort ook de privé caméra die je volgt.
Honderden duizenden.

Privacy?
Vergeet het maar.

Het excuus "wie niks verkeerd doet blabla"
Je kan evengoed zeggen "wie schoon is loopt beter in zijne blote" blabla.

Not done in privacy rights.

Weg met de camera's!

Rudy 26 maart 2021 06:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9639492)
Camera's overal.
Veel meer dan je denkt.
Honderden duizenden.

Privacy?
Vergeet het maar.

Weg met de camera's!

De uitzending heb ik gisteren gezien. Wel boeiend.
Ik pleit niet voor het verdwijnen van de camera's, wel voor een duidelijke wetgeving omtrent het gebruik ervan.
Die camera's werden aanvankelijk geplaatst in de strijd tegen criminaliteit. Geen probleem. Als ik zie wat momenteel technisch mogelijk is met zo'n camera - de technische termen ontsnappen mij - dan wordt het tijd dat de wet wordt aangepast omtrent het gebruik, en dat de naleving ook effectief wordt gecontroleerd.
Het mantra dat wie niets te verbergen heeft ook niets te vrezen heeft is al lang achterhaald en voorbijgestreefd.

fred vanhove 26 maart 2021 07:12

Citaat:

Camera's overal.
Veel meer dan je denkt.
Honderden duizenden.

Privacy?
Vergeet het maar.

Weg met de camera's!

Het idee alleen al geeft mij een eng gevoel . Maar ik kom misschien ook nog uit de tijd dat hoe minder mensen over je wisten hoe beter je overkwam. Hoe mysterieuzer hoe liever.
Nu is de trend precies omgekeerd . Gans de wereld moet op ieder moment weten waar je bent wat je aan het doen bent tot zelfs wat je aan het eten bent.

Met of zonder die camera's maakt uiteindelijk niet zoveel verschil uit er is overal en altijd wel iemand die je al dan niet gewild aan het filmen is.

Van mij zou gans die digitale wereld terug naar af mogen. Sinds dat alles heeft overgenomen is er veel van de lol verdwenen en lijkt alles me grotendeels om zeep.

1207 26 maart 2021 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9639523)
Met of zonder die camera's maakt uiteindelijk niet zoveel verschil uit

bwoa
uw lief die u in vertrouwen ind e slaapkamer filmt
of de wetgever die met beelden en forumberichten afkomt van 10j geleden die ineens strafbaar zijn

en niemand heeft iets te verbergen?
tot ge de code van zijn bankkaart vraagt, en de moderne camera's kunnen da filmen as ge uw inlogcode vd bankapp ingeeft op uwe gsm

Xenophon 26 maart 2021 11:11

Citaat:

Camera's overal.
Veel meer dan je denkt.
Honderden duizenden.

Privacy?
Vergeet het maar.

Weg met de camera's!

Hier hangen er van voor en van achter, bij de buren, aan alle zijden, ook.

En dan zijn er twee levende camera's met tanden, die flink bijten. :D

Xenophon 26 maart 2021 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 9639611)
bwoa
uw lief die u in vertrouwen ind e slaapkamer filmt
of de wetgever die met beelden en forumberichten afkomt van 10j geleden die ineens strafbaar zijn

en niemand heeft iets te verbergen?
tot ge de code van zijn bankkaart vraagt, en de moderne camera's kunnen da filmen as ge uw inlogcode vd bankapp ingeeft op uwe gsm

Als ze daartoe in staat zijn, als ze u zo graag oppakken, dan komen ze u gewoon halen met de vrachtwagen, camera of niet.

De schoofzak 26 maart 2021 17:25

Citaat:

Camera's overal.
Veel meer dan je denkt.
Honderden duizenden.

Privacy?
Vergeet het maar.

Weg met de camera's!

De beste privacy, volgens hooggeleerden, is waar geen internet is doorgedrongen.
Kleine Vlaamse gehuchten waar iedereen iedereen kent, niemand een stap buiten zet of de helft van het dorp wist het al vijf minuten op voorhand ....

Herhaling van mijn stelling daarover sinds jaren:
mijn privacy wordt niet geschonden op het ogenblik dat ik gefilmd wordt, maar pas op het ogenblik dat er misbruik gemaakt wordt van het gefilmde.

Libro 26 maart 2021 17:31

Ik heb niets te verbergen. Ik wil dus niet permanent gecontroleerd worden.

Mambo 26 maart 2021 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9639953)
De beste privacy, volgens hooggeleerden, is waar geen internet is doorgedrongen.
Kleine Vlaamse gehuchten waar iedereen iedereen kent, niemand een stap buiten zet of de helft van het dorp wist het al vijf minuten op voorhand ....

Herhaling van mijn stelling daarover sinds jaren:
mijn privacy wordt niet geschonden op het ogenblik dat ik gefilmd wordt, maar pas op het ogenblik dat er misbruik gemaakt wordt van het gefilmde.

Het is wel meer dan dat.
Jij trekt voor alles uw schouders op maar daarom is het nog niet bon ton.

Met al die surveillance die in feite nergens nodig voor is kom je van het vermoeden van onschuld (wat de rechtspraak is) naar het vermoeden van schuld.(wat in tegenspraak is)

De schoofzak 26 maart 2021 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9639994)
Het is wel meer dan dat.
Jij trekt voor alles uw schouders op maar daarom is het nog niet bon ton.

Met al die surveillance die in feite nergens nodig voor is kom je van het vermoeden van onschuld (wat de rechtspraak is) naar het vermoeden van schuld.(wat in tegenspraak is)

Als ik voorbij een groen verkeerslicht rijd aan reglementaire snelheid, waar een roodlichtcamera en een snelheidscamera geïnstalleerd zijn, dan heb ik geen kloten last van een gevoel dat men mij op voorhand verdenkt van door rode lichten te rijden, of door groene lichten aan te hoge snelheden.

Maar wel akkoord: toen die Poolse jongen in het Centraal station van Brussel iemand dood stak en vervolgens ging lopen .... die zal dat wel gedacht hebben. Terwijl heel Brussel op zoek was naar ... volgens een brave maar bange getuige ... naar ... een Marokkaan.

Mambo 26 maart 2021 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9640262)
Als ik voorbij een groen verkeerslicht rijd aan reglementaire snelheid, waar een roodlichtcamera en een snelheidscamera geïnstalleerd zijn, dan heb ik geen kloten last van een gevoel dat men mij op voorhand verdenkt van door rode lichten te rijden, of door groene lichten aan te hoge snelheden.

Maar wel akkoord: toen die Poolse jongen in het Centraal station van Brussel iemand dood stak en vervolgens ging lopen .... die zal dat wel gedacht hebben. Terwijl heel Brussel op zoek was naar ... volgens een brave maar bange getuige ... naar ... een Marokkaan.

In London is per 15 mensen 1 camera actief.
Dat is niet voor de rode lichten he.

+ hun klote recognized software.

Zipper 26 maart 2021 23:03

Overdaad schaadt idd, maar ik denk zo dat kandidaat inbrekers twee keer zullen nadenken als ze die camera's zien hangen.

maddox 27 maart 2021 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9640280)
Overdaad schaadt idd, maar ik denk zo dat kandidaat inbrekers twee keer zullen nadenken als ze die camera's zien hangen.

Nope, net zoals de doodstraf criminelen niet afschrikt.

Trouwens, goed gekozen kledij en een bivakmuts met vulstukken zijn prima opgewassen tegen "beveiligingscameras".

jad°relen°ir 27 maart 2021 12:14

Ieder die zich een aantal jaren geleden 'zorgen' maakte over de toename van allerlei controle-technologie, werd lachend aan de kant gezet als complotnutterke.. geloof in 'big brother' enzomeer.. haha.

Nu het langzaam begint te dagen bij het gros van de bevolking wat voor een technologie er over de samenleving werd uitgerold, is het natuurlijk te laat om het tij te keren. Nu kan je enkel maar hopen dat er een wetgeving (omtrent het gebruik van deze technologie) komt die enkel maar het beste voor heeft met de bevolking. Maar waarom zou je in dat idee vertrouwen moeten hebben?

Net zoals met de covid-maatregelen, zal de wetgeving aangepast worden om wettelijk te maken wat eerder niet wettelijk was.. immers: nood breekt wet en als de omstandigheden in de samenleving de juiste aard hebben, plooien we allen voor de nieuwe wetten. Veel zal hierbij afhangen van het 'verhaaltje' dat men vertelt, en dat is waar politiek in uitblinkt: verhaaltjes vertellen..

Alles zal worden gedigitaliseerd en met artificiële intelligentie kan elk systeem worden gecontroleerd en iedere burger worden gevolgd. Er komt geen mens meer aan te pas om ervoor te zorgen dat de burger de regels volgt. Gelukkig heeft die burger niets te verbergen en gedraagt die zich gaarne conform.. In ieder geval moet je niet denken in zo een samenleving nog te kunnen gaan winkelen als je nog een openstaande boete hebt of een keer door een rood licht wandelde. Als uw medisch dossier stelt dat je niet meer teveel suiker mag eten, zal de technologie er wel voor zorgen dat je zulk voedsel niet meer kan kopen. Niemand zal u stiekem aan zoetigheden willen helpen, want big brother weet wie met wie in contact kwam..

Op dit moment wordt spontaniteit reeds onderdrukt door covid-maatregelen.. dat zal alleen maar toenemen in een samenleving waarin de burger beseft continu gevolgd te worden.. ieder die niet in de pas loopt, zal worden aangemaand dit wel te doen. Gevolg: niemand die zich in het openbaar nog wat excentriek zal gedragen of zich wil onderscheiden van een ander.. niemand die meer huppelt als de overheid stelt dat het niet mag..

Het klinkt allemaal wat extreem, maar ik ben er al jaren van overtuigd dat wij evolueren naar zo een samenleving. Het hele covid-circus sterkt enkel maar het idee, dat de visie die ik volg niet erg onrealistisch is. In tegenstelling tot velen, achtte ik in 2018 perfect mogelijk dat we in 2020 werden opgesloten.. voor ons eigen goed.

Krank in de kop..? Het zij zo. :-D

Citaat:

Er is ondertussen geen plaats meer op de wereld waar geen internet aanwezig is. Daar hebben ettelijke satellieten voor gezorgd. Overal is er een verbinding mogelijk, want de mens kan niet meer zonder zijn connectie.. zover hebben ze nagenoeg ieder gebracht.. al spelenderwijs.. Het enige wat nog nodig is, is de verplichting ten alle tijde de juiste apparatuur bij u te hebben en privacy is compleet verdwenen. Uiteraard kan je die juiste apparatuur thuis laten en de regels negeren.. vandaar het idee dat 'implantaten' de oplossing zijn, en daar wordt aan gewerkt.. maar dat zal uiteraard enkel voorbehouden blijven voor de criminelen hé.. :lol:

daiwa 27 maart 2021 14:42

Citaat:

Camera's overal.
Veel meer dan je denkt.
Honderden duizenden.

Privacy?
Vergeet het maar.

Weg met de camera's!

ANPR-camera’s mogelijk misbruikt in Kortrijk: “Van Quickenborne nam loopje met de privacy”.

https://www.vlaamsbelang.org/anpr-ca...GaJB4J2u5qeCDU

Libro 27 maart 2021 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9640755)
ANPR-camera’s mogelijk misbruikt in Kortrijk: “Van Quickenborne nam loopje met de privacy”.

https://www.vlaamsbelang.org/anpr-ca...GaJB4J2u5qeCDU

Ik heb mij korte tijd met politietucht bezig gehouden: draconische straffen en tuchtmaatregelen kunnen misbruik van DIV en Rijksregister niet verhinderen. En dan heb ik het niet over snel even de Lambo van Tom Boonen natrekken nadat die een kat heeft willen vermijden.

De schoofzak 27 maart 2021 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9640274)
In London is per 15 mensen 1 camera actief.
Dat is niet voor de rode lichten he.

+ hun klote recognized software.

Ik geef een voorbeeld over roodlicht- en snelheidscamera's en jij begint nu over andere camera's.
Dat is ook om met mijn kloten te spelen zeker?

De schoofzak 27 maart 2021 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9640328)
Nope, net zoals de doodstraf criminelen niet afschrikt.

Trouwens, goed gekozen kledij en een bivakmuts met vulstukken zijn prima opgewassen tegen "beveiligingscameras".

Toch wel.
Er is geen enkele crimineel die na de uitvoering van de doodstraf, nog een poot verkeerd uitsteekt.

De schoofzak 27 maart 2021 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir (Bericht 9640634)
...
Er is ondertussen geen plaats meer op de wereld waar geen internet aanwezig is. Daar hebben ettelijke satellieten voor gezorgd. Overal is er een verbinding mogelijk, want de mens kan niet meer zonder zijn connectie.. zover hebben ze nagenoeg ieder gebracht.. al spelenderwijs..
...

O jeetje, er is overal internet. Hoe ambetant en gevaarlijk.

De schoofzak 27 maart 2021 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9640843)
Ik heb mij korte tijd met politietucht bezig gehouden: draconische straffen en tuchtmaatregelen kunnen misbruik van DIV en Rijksregister niet verhinderen. En dan heb ik het niet over snel even de Lambo van Tom Boonen natrekken nadat die een kat heeft willen vermijden.

't Is maar wat je een draconische straf noemt.
Een maand thuis zitten (schorsing) aan 75 procent van je wedde? Lekker alle kamers eens kunnen schilderen en behangen, den hof in orde stellen ...?

't Is ook maar wat je misbruik noemt, vb. in het bevolkingsregister. Daar staat vb. je adres vermeld. Ja, een flik, een advocaat, een ambtenaar op de bevolkingsdienst, de ambtenaar van belastingen ... kan dan te weten komen waar bekende zangeres x of y precies woont. Mag niet, maar ... big deal.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be