Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   UK: in september 3e booster tegen varianten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258304)

Hoofdstraat 27 maart 2021 14:29

UK: in september 3e booster tegen varianten

10% van de Britten heeft momenteel al een 2de vaccin prik gekregen maar de regering denkt vooruit, nog voordat de laatste z'n 2de heeft gekregen willen ze al starten met de 3de booster tegen de varianten van vandaag. Als je het zo berekent zijn de vaccins dus 0 maanden efficiënt als je bij de laatste groepen zit en dat in een land die die zeer vlug vaccineert.

Varianten die zich tegen de vaccins hebben gericht zijn nog niet in omloop, die moeten nog komen. Ook Afrika moet z'n eerste vaccin ronde nog afwerken tijdens de volgende paar jaar.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210327_93587451

Om de bevolking te beschermen tegen nieuwe varianten van het coronavirus wil het Verenigd Koninkrijk mensen ook een derde keer inenten tegen COVID-19. Al in september zouden verschillende bevolkingsgroepen zo’n boostervaccin kunnen krijgen.
70-plussers, zorgpersoneel en bepaalde risicopatiënten komen eerst aan de beurt voor hun derde prik. De Britse regering heeft eerder aangekondigd dat alle volwassenen tegen eind juli minstens één dosis van een coronavaccin zouden krijgen.

IJsboer 27 maart 2021 14:55

Corona wordt iets waar veel geld mee verdiend zal worden, ook in de toekomst. Ik begrijp dan ook de keuze om met booster vaccins te werken en niet 1 vaccin te ontwikkelen dat ineens tegen alles beschermt. Zo kan je 2 keer factureren en blijven bestellingen laten plaatsen door overheden doorheen het jaar. Slim gezien van de pharma. Dit zal de winsten aanzienlijk verhogen.

patrickve 27 maart 2021 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9640777)
Ik begrijp dan ook de keuze om met booster vaccins te werken en niet 1 vaccin te ontwikkelen dat ineens tegen alles beschermt.

Ik moet wel zeggen dat ik totaal niet begrijp waarom men NU NOG vaccins produceert met het Chinese originele virus. De stocks die bestaan kan men inspuiten, maar ik zie totaal niet waarom men nu al niet het Z-A virus erin programmeert, in alle spuitjes die nu nog gemaakt moeten worden.

IJsboer 27 maart 2021 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9640782)
Ik moet wel zeggen dat ik totaal niet begrijp waarom men NU NOG vaccins produceert met het Chinese originele virus. De stocks die bestaan kan men inspuiten, maar ik zie totaal niet waarom men nu al niet het Z-A virus erin programmeert, in alle spuitjes die nu nog gemaakt moeten worden.

Waarom niet? De vraag is hoog en de landen kopen het toch, als we nu al Z-A erin programmeert dan hoef je minder dosissen te produceren en is je winst per dosis dus lager.

Hoofdstraat 27 maart 2021 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9640782)

Daar zijn ze vorige maand mee begonnen, die Engelse booster van september zullen de eerste zijn die beschikbaar komen. Astrazeneca kan met hun systeem vlug nieuwe versies maken maar dat is nog steeds minimaal 6 maanden, tegen dan zijn er opnieuw nieuwe varianten natuurlijk.

Pfizer and Oxford-AstraZeneca are reported to be in discussions regarding updating their vaccines to target new variants. Meanwhile, Moderna has said it is waiting on approval from regulators to start trialling a modified version of its vaccine that will target the B.1.351 variant

patrickve 27 maart 2021 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9640848)
Meanwhile, Moderna has said it is waiting on approval from regulators to start trialling a modified version of its vaccine that will target the B.1.351 variant[/i]

Ha, het traagste in gans de keten is dus het papierke bekomen...

Geen wonder. Ik dacht dat Pfizer en moderna een nieuwe vaccin kunnen beginnen produceren anderhalve maand nadat ze de genetische code ervan kennen die ze willen inbouwen.

Hoofdstraat 28 maart 2021 09:36

Van Ranst wil nu ook boosters tegen varianten, opvolgvaccins, meervoud.

Het zou voorzichtig zijn om ook in de EU een winter-coronaprik tegen de variant(en) te voorzien. We moeten er alles aan doen zodat ook de EU tijdig zal kunnen beschikken over zulke opvolgvaccins.

patrickve 28 maart 2021 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9641348)
Van Ranst wil nu ook boosters tegen varianten, opvolgvaccins, meervoud.

Het zou voorzichtig zijn om ook in de EU een winter-coronaprik tegen de variant(en) te voorzien. We moeten er alles aan doen zodat ook de EU tijdig zal kunnen beschikken over zulke opvolgvaccins.

Hij heeft gelijk natuurlijk, maar het probleem is dat we pas in deze winter min of meer rond zullen zijn met de eerste vaccinatie ronde, en dus al de golf zullen gehad hebben die erdoor is gebroken.

We kunnen dan in 2022 vaccineren met de vaccins die beschermden tegen de virus die we in november 2021 op ons dak kregen, zoals we nu aan het vaccineren zijn tegen het virus van vorig jaar.

En dat een aantal vaccin producenten ondertussen wel weten dat hun product gegeerd is, en ze dat vooral niet in de EU moeten maken en slechte contracten tekenen, want anders slaan die gasten dat aan, daar waar je er veel geld voor kan vragen elders.

Jan Janssen 28 maart 2021 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9641438)
Hij heeft gelijk natuurlijk, maar het probleem is dat we pas in deze winter min of meer rond zullen zijn met de eerste vaccinatie ronde, en dus al de golf zullen gehad hebben die erdoor is gebroken.

We kunnen dan in 2022 vaccineren met de vaccins die beschermden tegen de virus die we in november 2021 op ons dak kregen, zoals we nu aan het vaccineren zijn tegen het virus van vorig jaar.

En dat een aantal vaccin producenten ondertussen wel weten dat hun product gegeerd is, en ze dat vooral niet in de EU moeten maken en slechte contracten tekenen, want anders slaan die gasten dat aan, daar waar je er veel geld voor kan vragen elders.

De vaccin fabrikanten kunnen het vuil gaan spelen en dan staat daar onze regering met de handen in het haar. En dan zeggen ze, het eerste vaccin was voor niets maar de volgende jaarlijkse booster moeten jullie zelf betalen. Dat die dan ondertussen 1000€ kost zal ze worst wezen.

patrickve 28 maart 2021 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9641445)
De vaccin fabrikanten kunnen het vuil gaan spelen en dan staat daar onze regering met de handen in het haar. En dan zeggen ze, het eerste vaccin was voor niets maar de volgende jaarlijkse booster moeten jullie zelf betalen. Dat die dan ondertussen 1000€ kost zal ze worst wezen.

Wel, ik zou dat normaal vinden, het zou de echte marktwaarde van zo een vaccin aangeven he. Er is geen reden waarom zo een waardevol product dat iedereen wil, weinig zou kosten.

Dadeemelee 28 maart 2021 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9640738)
10% van de Britten heeft momenteel al een 2de vaccin prik gekregen maar de regering denkt vooruit, nog voordat de laatste z'n 2de heeft gekregen willen ze al starten met de 3de booster tegen de varianten van vandaag. Als je het zo berekent zijn de vaccins dus 0 maanden efficiënt als je bij de laatste groepen zit en dat in een land die die zeer vlug vaccineert.

Varianten die zich tegen de vaccins hebben gericht zijn nog niet in omloop, die moeten nog komen. Ook Afrika moet z'n eerste vaccin ronde nog afwerken tijdens de volgende paar jaar.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210327_93587451

Om de bevolking te beschermen tegen nieuwe varianten van het coronavirus wil het Verenigd Koninkrijk mensen ook een derde keer inenten tegen COVID-19. Al in september zouden verschillende bevolkingsgroepen zo’n boostervaccin kunnen krijgen.
70-plussers, zorgpersoneel en bepaalde risicopatiënten komen eerst aan de beurt voor hun derde prik. De Britse regering heeft eerder aangekondigd dat alle volwassenen tegen eind juli minstens één dosis van een coronavaccin zouden krijgen.

We gaan zoals verwacht naar een jaarlijkse prik zoals met het griepvaccin.

Hoofdstraat 28 maart 2021 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9641464)

Jaarlijks? Je bent nogal positief. De UK begint met varianten boosters nog voordat de eerste ronde gedaan is.

patrickve 28 maart 2021 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9641464)

Ja, maar dan telkens NA de epidemie, zoals we nu vertrokken zijn. Nu vaccineren we tegen het virus van vorig jaar. Volgend jaar krijgen we onze booster tegen het virus dat de piek in november zal veroorzaken. En zo voort.

Wat jij lijkt te vergeten is dat we normaal gezien ooit eens terug misschien normaal gaan doen, en dan gaat het virusken natuurlijk stukken sneller propageren he. Tenzij we, naast ons jaarlijks prikje, ook nog enkele generaties lang in lockdown blijven, deze keer zonder scholen.

IJsboer 28 maart 2021 14:56

Ik vraag me nog steeds af of het probleem de besmettingen zijn of het feit dat het ziekenhuis het niet aankan. Misschien is het probleem wel het tweede en moeten we er misschien voor zorgen dat die mensen eens een deftige pree krijgen en dat er meer ziekenhuizen en bedden komen zodat we eens ne keer ziek kunnen worden zonder dat het land platgegooid moet worden. Dit is gelijk aardgas afschaffen omdat er te weinig brandweer is.

patrickve 28 maart 2021 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9641603)
Ik vraag me nog steeds af of het probleem de besmettingen zijn of het feit dat het ziekenhuis het niet aankan. Misschien is het probleem wel het tweede en moeten we er misschien voor zorgen dat die mensen eens een deftige pree krijgen en dat er meer ziekenhuizen en bedden komen zodat we eens ne keer ziek kunnen worden zonder dat het land platgegooid moet worden. Dit is gelijk aardgas afschaffen omdat er te weinig brandweer is.

Ik denk dat dat zelfs evident is. Het probleem zijn uiteraard niet de besmettingen, en zeker niet "in het algemeen". Veruit de meeste besmettingen lopen goed af. Maar er is een aantal mensen bij wie het slecht afloopt, en ja, dat zijn er een stuk meer dan bij griep en zo dus wij zijn daar niet op gedimensioneerd. Het erge is dat men kon zeggen vorig jaar dat het onverwacht was, maar nu toch niet meer.

Behalve dat er een BIJZONDER NAIEF EN IDIOOT plan uitgevoerd wordt, "mensen opsluiten om geen besmettingen te hebben, vaccineren, klaar is kees".

Dat was bijzonder dom, en nu begint het te dagen, maar ondertussen hebben die maniakken alles wat afweek van dat plan beschouwd als nefast.

Ik hoor Macron nog zeggen dat hij niet wilde dat er meer IC bedden waren, want dat zou willen zeggen dat men meer zieken zou toelaten, en hij wilde niet zoveel zieken. Van goeiekoop excuus gesproken he.

De normale geneeskunde bestaat erin mensen die ziek zijn, proberen te verzorgen. De geneeskunde van het Nieuwe Regime bestaat erin om mensen te beletten van te leven en van ziek te worden, tot men hen een tovervaccin geeft.

Belgie is beter voorzien. Frankrijk heeft 2 keer zoveel IC bedden als Belgie, maar voor 6 keer meer volk, dus is Belgie relatief gezien 3 keer zo goed voorzien. Ik denk zelfs niet dat de Belgische ziekenhuizen overbelast zouden geraken met de vrije derde golf. Maar nu nemen ze maatregelen tegen een EVENTUALITEIT die zich MISSCHIEN VOLGENS ZEKERE PROJECTIES zou kunnen materialiseren. Dat is idioot, want Belgie heeft gezien dat de hoge piek in november de gezelligheid heeft opgeleverd van het constante en lage aantal gevallen nadien. Frankrijk dat vroeger tussenkwam, zit in de rats. Hun ziekenhuizen liggen nog altijd vol, terwijl de nieuwe golf eraan komt.

Belgie zou er nu ook beter aan doen van heel hoog te gaan. De ziekenhuizen kunnen dat wel aan, en nadien is men dan enkele maanden gerust. Als men te vroeg remt, dan zit men nadien in de problemen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be