Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   De leugenmasker show van Van Ranst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258441)

daiwa 5 april 2021 19:54

De leugenmasker show van Van Ranst

Als je spreekt van een media geile leugenaar .......

https://www.youtube.com/watch?v=8L1ik0B4IzM

IJsboer 5 april 2021 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9648737)

Als Frank Thevissen het zegt dan nemen we het gewoon klakkeloos aan.

Ik bedoel, waarom onze hersenen gebruiken? Die hebben totaal geen nut.

kojak 5 april 2021 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9648737)

Waar liegt hij en wat moest het zijn ?
Graag en lijstje want nu heb je nog niets van inbreng (iets om over in discussie te gaan maw, of het al dan niet een leugen zou zijn) in deze draad gedaan hé.

daiwa 5 april 2021 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9648778)
Waar liegt hij en wat moest het zijn ?
Graag en lijstje want nu heb je nog niets van inbreng (iets om over in discussie te gaan maw, of het al dan niet een leugen zou zijn) in deze draad gedaan hé.

Eerst zegt hij dat mondmaskers dragen totaal geen zin heeft en nadien steunt hij de vrouwen die mondmaskers naaien.
Van in het begin is hij daar fan van geweest zegt de leugenaar.
Dan is hij ineens pro mondmaskers.

Weyland 5 april 2021 23:31

Mij valt ook op hoe virologen en politici voor de langste tijd stoere praat verkochten over lockdowns, omdat ze daar dachten populairder mee te worden. Dat was ook het valse signaal van de in het begin nog bange bevolking. Rond de herfst werd duidelijk dat ook de Belg een hekel heeft aan restricties eerder dan dat hij er 'patriotisch' van wordt. De modale Vlaming snoepte in het begin ook van harde uitspraken, immers en tegenspraak wordt hier meer ondergronds geuit tot het naar boven komt.

In het begin waren geen landen zo verschillend als België en Nederland. Veel Nederlanders waren in het begin tegen al te veel beperkingen en wezen voor de langste tijd mondkapjes of niet-essentiële-winkel-sluitingen af en de burger werd er minder als kinderen behandeld. Helaas zijn ook zij klein gekregen. In 2020 waren wij 'bange Belgen' bij onze noorderburen en werd er met ons gelachen.

Ook: rond de herfst werden de Vlamingen het vooral moe en waren de Walen nog voor striktere maatregelen. Rond Nieuwjaar waren de Walen eerder harder tegen beperkingen. Tijd is een belangrijke dimensie in deze crisis.

IJsboer 6 april 2021 10:31

Ik krijg hoofdpijn van van die youtube filmpjes ineengestoken met fragmenten van 5 seconden volledig uit de context geknipte fragmenten door Jos Van Youtube en dan verspreid worden alsof het de absolute waarheid is.

TheFourHorsemen 6 april 2021 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9648893)
Mij valt ook op hoe virologen en politici voor de langste tijd stoere praat verkochten over lockdowns, omdat ze daar dachten populairder mee te worden. Dat was ook het valse signaal van de in het begin nog bange bevolking. Rond de herfst werd duidelijk dat ook de Belg een hekel heeft aan restricties eerder dan dat hij er 'patriotisch' van wordt. De modale Vlaming snoepte in het begin ook van harde uitspraken, immers en tegenspraak wordt hier meer ondergronds geuit tot het naar boven komt.

In het begin waren geen landen zo verschillend als België en Nederland. Veel Nederlanders waren in het begin tegen al te veel beperkingen en wezen voor de langste tijd mondkapjes of niet-essentiële-winkel-sluitingen af en de burger werd er minder als kinderen behandeld. Helaas zijn ook zij klein gekregen. In 2020 waren wij 'bange Belgen' bij onze noorderburen en werd er met ons gelachen.

Ook: rond de herfst werden de Vlamingen het vooral moe en waren de Walen nog voor striktere maatregelen. Rond Nieuwjaar waren de Walen eerder harder tegen beperkingen. Tijd is een belangrijke dimensie in deze crisis.

En toch deed Nederland het veel beter qua cijfers.

Pandareus 6 april 2021 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9648742)
Als Frank Thevissen het zegt dan nemen we het gewoon klakkeloos aan.

Ik bedoel, waarom onze hersenen gebruiken? Die hebben totaal geen nut.

Frank Thevissen... :roll:

Bedankt voor de waarschuwing. Dat bespaart me de moeite om dit te bekijken.

Vlad 6 april 2021 10:56

Dat filmpje is oud nieuws. Niemand ontkent nog (behalve MvR zelf denk ik) dat er begin 2020 zwaar gelogen is over de mondmaskers. Het was voor ons eigen goed. :silly:

Weyland 6 april 2021 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9649085)

Meer vrijheid, betere cijfers. Thans, minder vrijheid. Nu ja, de modale Nederlander is nog steeds vrij in omgang. Ik ben al een aantal keer in Nederland geweest ook al mocht het niet, enkel Zuid-Nederland. Ik zie nog steeds vrolijke gezichten eerder dan sombere.

kojak 6 april 2021 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9648884)
Eerst zegt hij dat mondmaskers dragen totaal geen zin heeft en nadien steunt hij de vrouwen die mondmaskers naaien.
Van in het begin is hij daar fan van geweest zegt de leugenaar.
Dan is hij ineens pro mondmaskers.

Je vergeet er iets belangrijks bij te zeggen.
Je weet toch wat ?
Dat is hier anders al verschillende keren aan bod gekomen. ;)

Weyland 6 april 2021 16:27

Iedere dag carnaval van de mondkapjes. Dat vind ik ervan. Het zij zo. Psychologisch kunnen ze mss werken in het respecteren van de afstandsregels. Enkel in waar ze verplicht zijn of onderweg ernaar, hoor.

fred vanhove 6 april 2021 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9649085)

En Brussel deed het op zeker moment veel beter dan Gent en Wallonië eerst slechter dan Oost Vlaanderen dat het dan weer beter deed dan Limburg terwijl Luik het dan weer slechter deed dan Vlaams Brabant en zo duurt dat al bijna een jaar die zever .

Vraag me af wat men eigenlijk wil bewijzen met die wedstrijdjes van cijfertjes ? Is dat om het spannend te houden ?

TheFourHorsemen 6 april 2021 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9649433)
En Brussel deed het op zeker moment veel beter dan Gent en Wallonië eerst slechter dan Oost Vlaanderen dat het dan weer beter deed dan Limburg terwijl Luik het dan weer slechter deed dan Vlaams Brabant en zo duurt dat al bijna een jaar die zever .

Brussel staat al vanaf het begin bovenaan qua aantal overlijdens / bevolking.

Nice try.

Citaat:

Vraag me af wat men eigenlijk wil bewijzen met die wedstrijdjes van cijfertjes ? Is dat om het spannend te houden ?
Ah bon? Zijn het dan niet de cijfertjes die elke keer worden gebruikt om de zoveelste reeks absurde maatregelen af te kondigen?

Het is de overheid die maatregelen koppelt aan cijfers. Het is de overheid die een oorzakelijk verband meent vast te stellen tussen de cijfers en de maatregelen die zij afkondigt.

In dat geval is het toch de logica zelve om te gaan kijken naar andere landen om te kunnen beoordelen of die maatregelen echt wel zorgen voor de gewenste cijfers?

fred vanhove 6 april 2021 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9649438)
Brussel staat al vanaf het begin bovenaan qua aantal overlijdens / bevolking.

Nice try.

Ah bon? Zijn het dan niet de cijfertjes die elke keer worden gebruikt om de zoveelste reeks absurde maatregelen af te kondigen?

Het is de overheid die maatregelen koppelt aan cijfers. Het is de overheid die een oorzakelijk verband meent vast te stellen tussen de cijfers en de maatregelen die zij afkondigt.

In dat geval is het toch de logica zelve om te gaan kijken naar andere landen om te kunnen beoordelen of die maatregelen echt wel zorgen voor de gewenste cijfers?

Met cijfers kan je alle kanten uit. Als je bewijzen wilt dat maatregelen zorgen voor goede cijfers kijk dan ook naar landen die radicale maatregelen namen en vooral die handhaafden en respecteerden. Daar hebben ze het al vele maanden weer helemaal onder controle zie is er een omzeggens normaal leven. Dus de logica zou zijn waar hebben ze het onder controle en hoe hebben zij het aangepakt.

Ik heb weet dat de overheid hier de maatregelen neemt in functie van de draagkracht van onze gezondheidszorg.

Maatregelen zijn een noodzakelijk kwaad. Naar mijn bescheiden mening hangt alles af van ons gedrag en draai of keer het hoe je wil in het individualistische narcistische westen is dat alles behalve bevorderlijk voor het bestrijden van de gesel die ons nu teistert.
We hebben hier nog heel weinig samenhorigheidsgevoel en of respect voor de samenleving en het openbaar goed.

Moesten mensen zich gedragen zoals het hoort in tijden van pandemie dan waren maatregelen zelfs overbodig.

Koenaard Depuydt 6 april 2021 18:18

Geachte heren

De waarheid: Hoofddoeken zijn schadelijk voor de gezondheid.

Hoogachtend

daiwa 6 april 2021 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9649359)
Je weet toch wat ?

Van die 1,5 m afstand was nog geen sprake toen hij zei dat een mondmasker dragen totaal zinloos was.

En achteraf komt die leugenaar dan zeggen dat hij van in het begin voorstander was van het dragen van een mondmasker.

Jan Janssen 6 april 2021 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9649525)
Van die 1,5 m afstand was nog geen sprake toen hij zei dat een mondmasker dragen totaal zinloos was.

En achteraf komt die leugenaar dan zeggen dat hij van in het begin voorstander was van het dragen van een mondmasker.

Het is eigenlijk door zijn gezever dat het virus zich heeft kunnen verspreiden.

patrickve 6 april 2021 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9649359)
Je weet toch wat ?

Dat zonder de mondmaskers de epidemie niet lang genoeg zou duren om vaccins aan de man te brengen ?

DewareJakob 7 april 2021 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9649544)
Dat zonder de mondmaskers de epidemie niet lang genoeg zou duren om vaccins aan de man te brengen ?

Het is pas op het moment dat er voldoende mondmaskers waren dat het plots zinvol was die te dragen... raar.8O

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be