Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Moskeeën vragen uitzondering op de avondklok (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258537)

Zipper 12 april 2021 17:50

Moskeeën vragen uitzondering op de avondklok

Ik had het kunnen denken :roll:

https://www.bruzz.be/samenleving/tie...den-2021-04-12

Dadeemelee 12 april 2021 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9654393)

In het geciteerde artikel:

maar zal die niet krijgen.

Zipper 12 april 2021 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9654395)

het zou er nog aan gemankeerd hebben :roll:

Zucht 12 april 2021 17:54

In het geciteerde artikel

Citaat:

Mochten wij een uitzondering krijgen op de avondklok tot middernacht, zoals in Vlaanderen en Wallonië, kunnen wij het avondgebed om 22.30 uur nog organiseren", zegt deze imam, die niet bij naam genoemd wil worden.
Tiens, ben ik de enige die dat niet wist, of is dat er stoemelings gekomen ?

CUFI 12 april 2021 17:57

Morgen begint de ramadan. Als de cijfers daardoor omhoog gaan zijn veel mensen uit moslimgemeenschap -eens genezen- minstens 8 maand resistent tegen covid.

dalibor 12 april 2021 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9654400)
Morgen begint de ramadan. Als de cijfers daardoor omhoog gaan zijn veel mensen uit moslimgemeenschap -eens genezen- minstens 8 maand resistent tegen covid.

Och ja, da's juist. Waar velen ons al voorf over verzekerden dat alles zou gedaan worden om tegen dan de maatregelen op te heffen.

Nu dat niet gebeurt staan die mannen niet op eerste rij om hun ongelijk toe te geven.

denkimi 12 april 2021 18:01

Ze moeten geen uitzondering vragen, ze moeten de volledige afschaffing vragen.

Dat ze geen uitzondering krijgen is goed nieuws. Dan kan Brussel zich voorbereiden op een maandje rellen. Hoe meer escalatie van de weerstand tegen het regime hoe beter.

Jan Janssen 12 april 2021 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9654402)
Och ja, da's juist. Waar velen ons al voorf over verzekerden dat alles zou gedaan worden om tegen dan de maatregelen op te heffen.

Nu dat niet gebeurt staan die mannen niet op eerste rij om hun ongelijk toe te geven.

Het is nog niet zover hé. En daarbij, waar blijft de grote mediacampagne die wij hier voor kerstmis door onze strot geramd kregen. Het verhaal dat ze met drones en zo extra hard zouden controleren en optreden. Niet veel van te horen nu.
En dan is nog de vraag hoe hard ze gaan optreden als zij hun voeten eraan vegen.

Rudy 12 april 2021 18:28

Citaat:

Morgen begint de vasten, en vandaag wordt de vraag gesteld om een uitzondering op de avondklok.
Ik vind dat toch een klein beetje te laat.

Henri1 12 april 2021 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9654396)
het zou er nog aan gemankeerd hebben :roll:

Dus onnodige tamtam?

daiwa 12 april 2021 19:18

Citaat:

Verschiet ik niet van.

patrickve 12 april 2021 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9654395)

Dat geloof ik niet.

dalibor 12 april 2021 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9654475)
Verschiet ik niet van.

Verschiet ik niet van dat jij niet verschiet.

Jan Janssen 12 april 2021 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9654482)
Dat geloof ik niet.

Oogluikend

Hoofdstraat 12 april 2021 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9654404)

Dat ze geen uitzondering krijgen is goed nieuws. Dan kan Brussel zich voorbereiden op een maandje rellen. Hoe meer escalatie van de weerstand tegen het regime hoe beter.

Brussel zal het zoals gewoonlijk gewoon toelaten en doen alsof ze niets zien, enkel blanken krijgen klop voor corona overtredingen, dat moet je nu toch wel weten ondertussen.

patrickve 13 april 2021 06:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9654524)
Oogluikend

Juist, natuurlijk. Ze gaan niet openbaar zeggen dat het mag. Ze gaan het gewoon toelaten. En inderdaad, hier en daar een groepje blanke jongeren ineen slaan, om te tonen dat het niet voor iedereen mag, zonder dat expliciet te zeggen. Zoals gewoonlijk.

dalibor 13 april 2021 08:18

Het is op die momenten dat jullie en andere forumslaven met telelens in aanslag moeten klaarzitten.

Kodo Kodo 13 april 2021 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9654404)

Tenzij het regime al heel lang conflicten met mohammedanen heeft ingecalculeerd in haar strategie om het volk volledig te ontrechten. Verdeel en heers...

Rudy 13 april 2021 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9654669)
Juist, natuurlijk. Ze gaan niet openbaar zeggen dat het mag. Ze gaan het gewoon toelaten. En inderdaad, hier en daar een groepje blanke jongeren ineen slaan, om te tonen dat het niet voor iedereen mag, zonder dat expliciet te zeggen. Zoals gewoonlijk.

Die riskeren dat niet. Als er na 22 uur één pipo in lange gewaden op straat loopt zit het spel op de wagen.

Hoofdstraat 13 april 2021 10:35

En net op tijd voor de ramadan komt Van Gucht met goed nieuws, opeens vandaag hebben ze door dat slechts 5% van de sterfgevallen nog gebeurt in de woonzorgcentra. Lijkt me logisch want die zijn allemaal al eens besmet geweest.

De besmettings-piek was een week voordat de iets strengere maatregelen ingingen maar wat hebben die maatregelen toch prachtig gewerkt nietwaar, ze hebben al effect voordat ze ingaan. het lijkt erop dat ze de Ramadan nog net gaan kunnen redden, eens zien wat wij als koekje zullen krijgen.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200608_04984851?

Nog maar 5 procent overlijdt in woon-zorgcentrum

"Op vrijdag 9 april werd de hoogste bezetting op Intensieve zorgen gemeten met 925 patiënten", zegt viroloog Steven Van Gucht tijdens de persconferentie. "De dagen erna bleven de cijfers rond de 900 schommelen zonder verdere daling."
Het aantal overlijdens blijft wel toenemen, gemiddeld zijn de afgelopen week dagelijks 43 mensen overleden. De meeste overlijdens betreffen mensen die tussen 75 en 84 jaar oud zijn. 35 procent van de mensen die overlijdt is jonger dan 75. Slechts 5 procent sterft nog in een woon-zorgcentrum.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be