Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Corona hulp voor zelfstandigen: 8 keer gratis psycholoog (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258541)

Hoofdstraat 13 april 2021 09:04

Corona hulp voor zelfstandigen: 8 keer gratis psycholoog

Ik weet niet meer hoe ik hierop moet reageren. 8O

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210413_92685452

Zelfstandigen die getroffen zijn door de coronacrisis kunnen gebruikmaken van acht gratis sessies bij een psycholoog. Minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke en minister voor Middenstand David Clarinval werkten daarvoor een bijkomend ondersteuningsaanbod uit via een eenjarig proefproject door de vzw “Un pass dans l’impasse”.

Kodo Kodo 13 april 2021 10:02

Zo kunnen mensen met een nutteloos diploma en waardeloze kennis ook eens aan de slag.

Hoofdstraat 13 april 2021 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 9654783)
Zo kunnen mensen met een nutteloos diploma en waardeloze kennis ook eens aan de slag.

De wachtlijsten staan vol, die hebben geen gebrek aan werk met de zelfgemaakte crisis.

Travis Bickle 13 april 2021 10:06

Ah, de burger dus nog meer op kosten jagen. Want we weten allemaal wat "gratis" betekent, als de overheid erbij betrokken is.

Kodo Kodo 13 april 2021 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9654787)
Ah, de burger dus nog meer op kosten jagen. Want we weten allemaal wat "gratis" betekent, als de overheid erbij betrokken is.

Ik betaal voor het "gratis" vaccin dat mijn medeburgers willen en ik niet, maar de middelen waarmee ik mij tegen virussen, inclusief corona, bescherm, zoals vitamine B3, D3 en C + zink + 3 natuurlijke ionoforen voor zink (namen even vergeten) worden niet vergoed.

Gelukkig zijn die middelen goedkoop. Helaas is de prijs voor de farma-omgekochte overheid een reden om de voorkeur te geven aan vaccins. En dat nodeloos dure wanbeleid krijgen we op onze belastingbrief.

Kodo Kodo 13 april 2021 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9654785)
De wachtlijsten staan vol, die hebben geen gebrek aan werk met de zelfgemaakte crisis.

Die verkopen ingebeelde genezingen zoals hoeren illusoire liefde verkopen. IJdele hoop wordt duur verkocht.

Rudy 13 april 2021 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9654743)

Zelfstandigen die getroffen zijn door de coronacrisis kunnen gebruikmaken van acht gratis sessies bij een psycholoog. Minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke en minister voor Middenstand David Clarinval werkten daarvoor een bijkomend ondersteuningsaanbod uit via een eenjarig proefproject door de vzw “Un pass dans l’impasse”.

Als de zelfstandigen het niet meer zien zitten dan wordt dit een economische ramp.

gertc 13 april 2021 11:35

Citaat:

Minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke en minister voor Middenstand David Clarinval werkten daarvoor een bijkomend ondersteuningsaanbod uit via een eenjarig proefproject door de vzw “Un pass dans l’impasse”.

Toch één vzw die zal floreren.

Rudy 13 april 2021 12:02

Citaat:

Trouwens, de mutualiteiten, alleszins CM, komen met hetzelfde initiatief over de vloer.
En niet enkel voor zelfstandigen.

patrickve 13 april 2021 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9654835)
Als de zelfstandigen het niet meer zien zitten dan wordt dit een economische ramp.

Maar een gouden jaar voor psychologen :-)

gertc 13 april 2021 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9654926)

Nauwelijks. Psychologen hadden al genoeg werk. Dit extra werk er nog bij zou wel ... voor burn-outs bij die beroepsgroep kunnen zorgen :-D

patrickve 13 april 2021 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9654934)
Nauwelijks. Psychologen hadden al genoeg werk. Dit extra werk er nog bij zou wel ... voor burn-outs bij die beroepsgroep kunnen zorgen :-D

Werk voor meta-psychologen dan :-)

Oma 13 april 2021 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9654848)
Toch één vzw die zal floreren.

...door subsidies en mogelijk fraude met ons aller belastinggeld.
Wie profiteert daarvan? Wie vult er weer zn corrupte zakken door uitbuiting van de miserie die ze zelf veroorzaakten?
Gratis, maar alle belastingbetalers betalen mee voor de zelfstandigen, die mentale hulp nodig hebben voor hun broodroof door de politieke nepmaatregelen.
De pleister op een houten been.

Der Wanderer 13 april 2021 13:51

Psychotherapie had natuurlijk nooit terugbetaald mogen worden, aangezien je daarbij totaal geen zicht hebt op de ernst van het probleem en de werking van de 'remedie'. Psychiaters werden voordien al terugbetaald, dat volstaat.

Rudy 13 april 2021 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9654926)

Ik ben er niet zo zeker van of zelfstandigen naar een psycholoog zullen crossen.
Geldverspilling.

Henri1 13 april 2021 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 9654817)
Ik betaal voor het "gratis" vaccin dat mijn medeburgers willen en ik niet, maar de middelen waarmee ik mij tegen virussen, inclusief corona, bescherm, zoals vitamine B3, D3 en C + zink + 3 natuurlijke ionoforen voor zink (namen even vergeten) worden niet vergoed.

Gelukkig zijn die middelen goedkoop. Helaas is de prijs voor de farma-omgekochte overheid een reden om de voorkeur te geven aan vaccins. En dat nodeloos dure wanbeleid krijgen we op onze belastingbrief.

Natuurlijk betaald u hiervoor. Dat is het solidariteitsprincipe van onze sociale zekerheid. De beste ter wereld.

DewareJakob 13 april 2021 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9655181)
Natuurlijk betaald u hiervoor. Dat is het solidariteitsprincipe van onze sociale zekerheid. De beste ter wereld.

Zo goed dat het parasieten van heel de wereld aantrekt.
Tot daar het eenrichtingsverkeer van het 'solidariteitsprincipe'.

ViveLaBelgique 13 april 2021 18:41

Ik heb ooit beroep gedaan op een psycholoog doorverwezen via mijn huisarts. Ik heb er wel iets aan gehad. Ik heb 2 sessies betaald. Als deze gratis waren geweest had ik er misschien minder aan gehad. Door iets gratis te schenken ontneem je de voldoening van de betaaltransacties.

Ik snap het nut totaal niet van gratis sessies voor zelfstandigen.

patrickve 13 april 2021 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9655197)
Ik snap het nut totaal niet van gratis sessies voor zelfstandigen.

Dat is daar de bedoeling niet van, he. Niks in gans dit circus heeft de bedoeling om een resultaat te bereiken zoals vooropgesteld he. Het is gewoon om te zeggen dat men iets doet.

Bach 13 april 2021 19:09

Gevolg van zelfstandige die zelfmoord pleegde naar aanleiding van lockdown. Waalse NGO dient daarop een project in. Gemakkelijkste weg voor beleidsmensen om toch maar vooral hun carrière niet beter in gevaar te brengen en ervoor te zorgen dat 'hen niets te verwijten valt' is om dat project goed te keuren. Of dat project zinvol is is niet direct de eerste bekommernis. Gebruik van belastinggeld ook niet.

De NGO werkt in dit project voor heel België maar is in de praktijk vooral toegespitst op Franssprekende hulpverleners.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be