Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   obesitas de oorzaak van alle kwaad (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258631)

fred vanhove 18 april 2021 15:41

obesitas de oorzaak van alle kwaad

Volgens internist is obesitas de oorzaak van alles.

Wel ik heb daar in praktijk niks maar dan ook nog niks van gemerkt. Ik kan ze niet tellen de magere sportieve hanen die al bezweken zijn aan kankers of aan een hartaanval. De gezellige dikkerds die gezond bleven tot hun 85 kan ik ook niet tellen.
Wat een larie en apekool toch. Gewoon wat geluk hebben inzake gezondheid niet meer of niet minder.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210416_97433303

CUFI 18 april 2021 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9658792)

Wel ik heb daar in praktijk niks maar dan ook nog niks van gemerkt. Ik kan ze niet tellen de magere sportieve hanen die al bezweken zijn aan kankers of aan een hartaanval. De gezellige dikkerds die gezond bleven tot hun 85 kan ik ook niet tellen.
Wat een larie en apekool toch. Gewoon wat geluk hebben inzake gezondheid niet meer of niet minder.

Nochtans zijn zwaarlijvigen degene die het meeste op de IC belanden met corona.
Op youtube is een autopsie te zien van een zwaarlijvige vrouw waar ze bij ieder orgaan de risico’s benoemden.

Iedereen heeft het recht te zijn gelijk die is, maar het is absurd andere mensen in vrijheid te beperken omdat bepaalde mensen niet voor zichzelf zorgen he.

De schoofzak 18 april 2021 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9658792)

Proficiat.

fred vanhove 18 april 2021 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9658793)
Nochtans zijn zwaarlijvigen degene die het meeste op de IC belanden met corona.
Op youtube is een autopsie te zien van een zwaarlijvige vrouw waar ze bij ieder orgaan de risico’s benoemden.

Iedereen heeft het recht te zijn gelijk die is, maar het is absurd andere mensen in vrijheid te beperken omdat bepaalde mensen niet voor zichzelf zorgen he.

Vooreerst had ik het niet over corona. En het is een fabeltje dat alleen zwaarlijvige met corona op ic belanden. Ook magere mensen worden er op tijd en stond door geveld. Volgens mij zijn Walter Grootaers of Axel Dhaeselaire dikzakken noch Wilmès ? Die Piot is toch ook geen dikzak ?

fred vanhove 18 april 2021 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9658794)
Proficiat.

In uw omgeving zijn het alleen de dikzakken die ziek worden of sterven ?

Ik merk daar anders weinig verschil in.

CUFI 18 april 2021 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9658807)
Vooreerst had ik het niet over corona. En het is een fabeltje dat alleen zwaarlijvige met corona op ic belanden. Ook magere mensen worden er op tijd en stond door geveld.

Mensen die zwaarlijvig zijn hebben 113% meer kans een ziekenhuisopname nodig te hebben tijdens covid. Dat is onderzocht op 399000 patiënten.
https://www.sciencemag.org/news/2020...f-theyre-young

Het zijn vooral zwaarlijvigen die verhoogde risico’s hebben voor meer ziektes dan covid alleen. Als dat de risicopatiënten zijn waardoor de IC overspoelen, moeten ze dat niet achterhouden om mensen onnodig bang te maken en tot vaccineren te drijven.

fred vanhove 18 april 2021 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9658812)
Mensen die zwaarlijvig zijn hebben 113% meer kans een ziekenhuisopname nodig te hebben tijdens covid. Dat is onderzocht op 399000 patiënten.

Het zijn vooral zwaarlijvigen die verhoogde risico’s hebben voor meer ziektes dan covid alleen. Als dat de risicopatiënten zijn waardoor de IC overspoelen, moeten ze dat niet achterhouden om mensen onnodig bang te maken en tot vaccineren te drijven.

De paar mensen die ik ken die zwaar ziek werden van corona zijn allesbehalve zwaarlijvige. Die ene kennis die op IC heeft gelegen is mager als een riet.
Ik beweer niet dat zwaarlijvigheid de norm moet zijn maar of dat allemaal en grote rol speelt weiger ik te geloven.

CUFI 18 april 2021 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9658818)
De paar mensen die ik ken die zwaar ziek werden van corona zijn allesbehalve zwaarlijvige. Die ene kennis die op IC heeft gelegen is mager als een riet.
Ik beweer niet dat zwaarlijvigheid de norm moet zijn maar of dat allemaal en grote rol speelt weiger ik te geloven.

En van alle positief geteste ken ik geen enkele die een ziekenhuisopname nodig had.
De msm moest zelfs archiefbeelden van buitenland gebruiken, zo erg was het hier :roll:

Zwaarlijvigen zijn bovendien de perfecte storm voor virussen om in te muteren. Laten we daar maar op onze hoede voor blijven.

Mambo 18 april 2021 16:38

Te dik is nooit echt goed, te mager van teveel uitgekookte soep nog veel slechter.
Den duits deed daar de joden mee dood in de eerste jaren trouwens in hun verpleeghuizen.

Dus opletten wat ze zeggen.
Wel veel rondlopen dat is goed. Nogal velen op leeftijd vallen helemaal stil. En stilvallen en dik zijn is niet goed.

denkimi 18 april 2021 16:41

Er zitten haast geen dikke mensen in rusthuizen. Meer hoef je eigenlijk niet te weten.

De schoofzak 18 april 2021 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9658810)
In uw omgeving zijn het alleen de dikzakken die ziek worden of sterven ?

Ik merk daar anders weinig verschil in.

Mijn opmerking sloeg vooral op jouw stelling dat "jij daar nog niets van gemerkt had in de praktijk ..."

Statistieken ivm ziekten (en andere) worden niet gemaakt op basis van hetgeen één toevallige leek opmerkt in zijn omgeving.

Der Wanderer 19 april 2021 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9658826)
Er zitten haast geen dikke mensen in rusthuizen. Meer hoef je eigenlijk niet te weten.

Bedoel je dat ze al dood zijn of dat ze nog rondlopen?

denkimi 19 april 2021 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9659733)
Bedoel je dat ze al dood zijn of dat ze nog rondlopen?

ik bedoel dat dikke mensen over het algemeen niet oud worden.

fred vanhove 20 april 2021 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9658825)
Te dik is nooit echt goed, te mager van teveel uitgekookte soep nog veel slechter.
Den duits deed daar de joden mee dood in de eerste jaren trouwens in hun verpleeghuizen.

Dus opletten wat ze zeggen.
Wel veel rondlopen dat is goed. Nogal velen op leeftijd vallen helemaal stil. En stilvallen en dik zijn is niet goed.

Hoe mager of dik je ook bent op leeftijd zijn is nooit goed. Uiteindelijk val je er toch definitief stil van.

fred vanhove 20 april 2021 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9658826)

Amaai. In het tehuis bij mijn tante zit het vol oude wijven met overgewicht. In rusthuizen zitten wel omzeggens geen mannen. Ik schat een kleine 15 % mannen en 85 % vrouwen.

fred vanhove 20 april 2021 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9659758)
ik bedoel dat dikke mensen over het algemeen niet oud worden.

Magere wel ?:-D

patrickve 20 april 2021 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9658812)

Kijk, zoals je aangeeft is obesitas inderdaad ongeveer een risico factor 2 voor slechte covid. Nu is een factor 2 significant, maar ook niet gigantisch. Het is dus niet waar dat er ENKEL maar dikke mensen zware last hebben van covid, wel dat het er per leeftijdsklasse 2 keer zoveel zijn.

De leeftijd is echter een veel en veel sterkere factor. Je kan ergens zeggen dat dik zijn ten aanzien van covid, erop neer komt van 5 of 10 jaar ouder te zijn.

https://www.forbes.com/sites/theapot...from-covid-19/

Vlad 19 januari 2022 08:09

Er komt een pandemie van obesitas op ons af. Ik maakte de bedenking gisteren nog tegen een collega toen ik honderden kinderen zag die een half uur na schooltijd bijna allemaal met zakken chips en flessen frisdrank rondliepen. Wat gaat daar van worden. Sluit alle fastfoodketens, nacht- en dagwinkeltjes en verbied de toegang tot supermarkten voor niet-werkenden. Verplicht mondmaskers met een slotje op.

Skobelev 19 januari 2022 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9872979)
Er komt een pandemie van obesitas op ons af. Ik maakte de bedenking gisteren nog tegen een collega toen ik honderden kinderen zag die een half uur na schooltijd bijna allemaal met zakken chips en flessen frisdrank rondliepen. Wat gaat daar van worden.

dat zie je overduidelijk de laatste pakweg 20 jaar.

Het begint in de US, gaat naar de UK en komt 10 jaar later naar Europa.

Drugs, obesitas.....noem maar op

Vette Pois(s)on 19 januari 2022 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9660320)
Amaai. In het tehuis bij mijn tante zit het vol oude wijven met overgewicht. In rusthuizen zitten wel omzeggens geen mannen. Ik schat een kleine 15 % mannen en 85 % vrouwen.

de hel

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be