Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaamse regering is verbolgen over satire (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258702)

Vrijheideerst 23 april 2021 11:21

Vlaamse regering is verbolgen over satire

De voltallige Vlaamse regering reageert “geschokt” op een fragment uit het VRT-programma ‘De Ideale Wereld’ van donderdagavond. In het bewuste fragment wordt een medewerkster van de Vlaamse overheid, afkomstig uit Somalië, voorgesteld als een poetsvrouw die voor machtige witte mannen minderwaardig werk moet doen. Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) noemt het fragment “schandelijk”.

https://www.hln.be/tv/vlaamse-regeri...ijk~a8247aee3/

Gaan ze het fragment nu verbieden?

Jambon valt me voor de zoveelste keer hard tegen.

Xenophon 23 april 2021 11:25

De VRT hoort in een cordon, begrijp ik hieruit.

TheFourHorsemen 23 april 2021 11:31

Mannekes, wat een zever om niets.

Men hoeft dit niet per se grappig te vinden, maar dit is toch gewoon iets dat DIW constant doet? Ze steken de draak met iedereen.

DucDEnghien 23 april 2021 11:46

Jan Jambon: " ‘Zij voelt zich door de tv-makers vernederd en gekwetst. Allen zijn we geschokt. Dit is onaanvaardbaar en kan nooit als humoristisch worden bestempeld. Scherpe satire gericht op publieke personen, zoals politici, moet altijd kunnen. Zo weet ik dus ook wel dat de makers vooral mij wilden raken. Maar nu hebben ze een topvrouw diep geraakt, ook in haar arbeidsfierheid. Dit is er ver over. Schandelijk, dat woord is hier op zijn plaats.’" DS

Dadeemelee 23 april 2021 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9662430)
Mannekes, wat een zever om niets.

Men hoeft dit niet per se grappig te vinden, maar dit is toch gewoon iets dat DIW constant doet? Ze steken de draak met iedereen.

Maarja, dat is zoals Charlie Hebdo, maar dan een stuk softer.

Zipper 23 april 2021 12:24

Het is de mening van de Vl.regering, niet van Jambon persoonlijk. Jambon is uiteraard, als MP, de communicator naar buitenuit.
Ik betwijfel sterk of Jambon zelf het initiatief zou genomen hebben om zich druk te maken over die beelden van DIW.
Dat lijkt mij meer iets voor "Opper-Woker" Somers.

De Rode Willem 23 april 2021 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9662453)

Als we u zouden moeten geloven is "Opper Woker" Somers de baas van de Vlaamse regering.
Heeft die Jambon dan echt geen enkele sprankeltje begin van ruggengraat ?
Vrije meningsuiting bvb....

Den Ardennees 23 april 2021 12:35

Humor is geen humor meer als de persoon die er het onderwerp van is, er niet mee kan lachen. De dame in kwestie heeft laten weten diep gekwetst te zijn. Dit is dus geen humor, maar weer eens een typische VRT-manier om via deze dame, Vlaamsgezinde politici/partijen aan te pakken, onder het mom van "humor".

Zipper 23 april 2021 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9662472)
Humor is geen humor meer als de persoon die er het onderwerp van is, er niet mee kan lachen. De dame in kwestie heeft laten weten diep gekwetst te zijn. Dit is dus geen humor, maar weer eens een typische VRT-manier om via deze dame, Vlaamsgezinde politici/partijen aan te pakken, onder het mom van "humor".

Dan kan je humor best maar opdoeken, want bij elke grap is er altijd wel iets of iemand die de pineut is.
Toen ik nog een kleuter was werden mij mopjes verteld die steevast begonnen met : "er waren eens twee zotten, en den ene zot zei tegen den andere..............."
Dan kan vandaag natuurlijk niet meer, want een "zot" is vandaag een geestelijk gehandicapte (of zoiets). Er mag gewoon niet meer gelachen worden.

De Rode Willem 23 april 2021 12:42

Citaat:

Rare redenering.
De VRT, met een meerderheid "rechtse" politiek benoemden in de raad van bestuur gaat eens de rechtse (wat heeft Vlaamsgezind met dit te maken ?) politici pakken ?!
Als dergelijke redeneringen oprispen, moet men zich toch gaan afvragen wat die rechtse meerderheid in de raad van bestuur daar zit te doen ?

Of gaan we nu beweren dat alle rechtsen de ruggengraat van Jambon hebben en dus de dweil van Vivaldi spelen ?

Dadeemelee 23 april 2021 12:48

Citaat:

Dat maakt bijna alle humor onmogelijk. Je moet volgens mij de intentie bekijken. Bij DIW hebben ze dat (volgens mij) niet gedaan om iemand te kwetsen maar ze hebben gewoon van een komische situatie gebruik gemaakt.
Zoals al vroeger gezegd: dat is de opzet van DIW, politici te kakken zetten.

TheFourHorsemen 23 april 2021 12:53

Citaat:

Euh, neen.

ViveLaBelgique 23 april 2021 13:06

Citaat:

Het is de mening van de Vl.regering, niet van Jambon persoonlijk. Jambon is uiteraard, als MP, de communicator naar buitenuit.
Ik betwijfel sterk of Jambon zelf het initiatief zou genomen hebben om zich druk te maken over die beelden van DIW.

Waarom voelt Jan Jambon zich geroepen een persoon die er niet om vroeg en niet de mediaminister ?

ViveLaBelgique 23 april 2021 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9662479)
Dan kan je humor best maar opdoeken, want bij elke grap is er altijd wel iets of iemand die de pineut is.
Toen ik nog een kleuter was werden mij mopjes verteld die steevast begonnen met : "er waren eens twee zotten, en den ene zot zei tegen den andere..............."
Dan kan vandaag natuurlijk niet meer, want een "zot" is vandaag een geestelijk gehandicapte (of zoiets). Er mag gewoon niet meer gelachen worden.

Psychisch kwetsbare.

Zipper 23 april 2021 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9662527)
Waarom voelt Jan Jambon zich geroepen een persoon die er niet om vroeg en niet de mediaminister ?

omdat enkel Jambon kan spreken in naam van de voltallige regering

Zipper 23 april 2021 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9662534)
Psychisch kwetsbare.

Whatever :roll:

Skobelev 23 april 2021 13:14

Het enige erge aan dit polemiekje is dat Jan Jaap zich nog excuseert voor deze satire.

fox 23 april 2021 13:49

Citaat:

Dus je wil zeggen dat Jambon zich als een vod laat gebruiken door Somers? Zou bijna nog erger zijn dan zijn belachelijke reactie an sich. Zeer zwakke MP, die Jambon.

Vlad 23 april 2021 13:52

Iemand een link naar het bewuste fragment ?

edwinp 23 april 2021 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9662502)
Euh, neen.

Wel als niemand er kan om lachen, vond het eerder pijnlijk dan grappig, DIW heeft al veel betere dingen gemaakt..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be