Jacob Van Artevelde |
9 mei 2021 01:23 |
U krijgt van Olivier Maingain beslist een aai over de bol !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee
(Bericht 9662805)
Wat ik eigenlijk wil zeggen: men moet er mee stoppen te denken dat Brussel een deel is van Vlaanderen of Wallonië. Brussel is een derde gewest.
|
Ja, maar toch nog altijd lekker niet "a part entière". Want daarom zou eerst nog een streep moeten getrokken worden door de gemeenschapsbevoegdheden. Iets wat zowel het FDF wil, als de Vlaamnationalsiten die Brussel willen laten vallen.
Citaat:
Vasthouden aan dingen zoals tweetaligheid is iets wat de Brusselaars zelf moeten kunnen beslissen.
|
Neen, dat is tegen het resultaat van de onderhandelingen destijds waarbij zowel de federale als de Brusselse regering paritair worden samengesteld.
Wij betaalden de partitaire samenstelling van de Brusselse regering met o.a. de grendelgrondwet. Wat wij bekwamen door ervoor te betalen wilt gij nu leukweg teruggeven zonder er iets voor in de plaats te krijgen...8O
O jeeeeeeeeeeeeee ! :evil:
Citaat:
Uiteraard moet er gezorgd worden voor de rechten van de minderheid die Vlaamsprekenden dan zijn. Bijvoorbeeld zoals Pandareus ook zegt: een Vlaamssprekende dient in zijn taal met de politie kunnen communiceren.
|
Dat is dan natuurlijk iets wat ge kunt op uw buik schrijven. Als alleen de Brusselaars beslissen over Brussel, wat het FDF trouwens wil, dan wordt er te Brussel op een volstrekt "demokratische" manier een dikke streep getrokken over alles wat Nederlandstalig is.
PS Voorts stoor ik mij ontzettend aan "Vlaamssprekenden". Walen zeggen ook niet dat de Waalssprekenden zijn....
|