![]() |
Negatie Armeense genocide strafbaar maken ?
Nu de Amerikaanse president Biden de Armeense genocide heeft erkend dient het ontkennen ervan onder onze genocidewet te vallen. Wat denken jullie ervan ?
|
Citaat:
|
Geen enkele mening mag strafbaar zijn in een democratie.
|
Ik heb neen gestemd.
Omdat ik vind dat de negationisme op zich niet strafbaar zou mogen zijn. Dus ook niet het ontkennen van de Armeense genocide. |
Ik ben tegen de negationismewet maar als hij er toch is dan moet de Rwandese en Armeense genocide er ook onder vallen.
edit: ik had beter ja gestemd :| |
Citaat:
|
Citaat:
Domheid strafbaar stellen is totalitair van aard. |
Citaat:
Ons land heeft zich in 2019 reeds in lijn gebracht met de verzoeken vanuit de EU en de raad van Europa om de te enge perimeter van de negationismewet te verbreden. Men loste dat op door de antiracismewet van 1981 expliciet te verbreden tot ALLE genocides die door een internationaal gerecht erkend zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Voor die wetswijziging zou dat idd niet strafbaar zijn geweest. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een leuk weetje over de negationismewet van '95 is dat uiteindelijk ook het Vlaams Blok deze parlementair mee goedkeurde. :lol:
Al jaren fulmineren ze tegen wetgeving die ze zelf mee stemden. |
Citaat:
Wat niet wil zeggen dat de erkenning door Biden geen belangrijke symbolische waarde heeft, dat is iets anders. En ja, je hebt gelijk, het zou hem sieren moest hij de behandeling van de indiaanse bevolking door de kolonisten ook bestempelen als genocide. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat Turkije gedaan heeft met de Armeniërs is in alle opzichten vergelijkbaar met de VS versus zijn massaal gedeporteerde indianen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be