![]() |
Regionale versoepelingen
1 Bijlage(n)
‘Als het verschil in de vaccinatiegraad tussen Vlaanderen en Brussel groter wordt, moeten we nadenken over aparte, extra versoepelingen voor Vlaanderen.’ Dat zei Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) zondagochtend in het duidingsprogramma De zevende dag.
Voorlopig is het volgens Jambon nog niet aan de orde. ‘Maar als de spreidstand qua vaccinatiecijfers tussen Vlaanderen en Brussel groter wordt, moeten we daar rekening mee houden en daar een beslissing over nemen. Ik heb dat al op tafel gelegd bij het Overlegcomité. Voor toekomstige versoepelingen kan die vaccinatiegraad een element worden.’ Bijlage 114234 Bron: dS Ik ben geen voorstander en ik stel mij de vraag of dit wettelijk wel kan |
Lijkt mij onuitvoerbaar.
Zie bijvoorbeeld het Brussels schorremorrie in Knokke en andere kustgemeentes. |
Wettelijk is dat geen probleem. Er zijn geen wetten meer, iedereen kan doen wat hij wil.
Het enige wat nog van belang is, is naar wie de knokploeg, aka de politie, luistert. |
Citaat:
|
Citaat:
Uiteindelijk wordt er gevraagd of verschillen tussen de regio's mogelijk moeten zijn. Strenger dan wat federaal wordt voorgeschreven kan. Daar zijn voorbeelden van. Soepeler zijn daarentegen. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar het is overduidelijk dat Jambon zijn bedoeling is om de vaccinaties in andere deelstaten ook te laten versnellen zodat dit niet hoeft. |
Citaat:
|
Citaat:
Vaccinatiegraad om de bevolking van vrijheid te ontzeggen. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar geen enkele mag die waanzin verminderen. Het is een zelfversterkend systeem van steeds grotere waanzin. |
Citaat:
Maar eerst Stalingrad, veel slachtoffers. |
Citaat:
De antivaxxers moeten hun plan dan maar trekken. |
Citaat:
|
België is één. Tous ensemble. Dus ook voor maatregelen en ook voor versoepelingen.
|
Citaat:
En dan stel ik mij nog de vraag of burgemeesters daar zitten op te wachten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die van de Gemeentestraat mag de Carrefour niet binnen! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be