![]() |
oeps....dubbel betaald
Blijkbaar zijn bij mensen die recent bij Carrefour zijn wezen winkelen dubbele bedragen van hun rekening gehaald.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/04...le-betalingen/ Momenteel wijzen Carrefour en World Online nog met een beschuldigende vinger naar elkaar... Ten gronde echter zal een logische verklaring,een correctie en een oplossing en eventueel excuses van de foutveroorzaker mogen volgen. Dit is NIET wat we verwachten van een robuust betaalsysteem dat ondertussen het grootste deel van de dagdagelijkse transacties doet. |
Als argument pro het behoud van cash geld, kan deze flater wel tellen.
|
Zou al snel opgelost zijn.
Maar wie of wat de juiste oorzaak was zullen we wel niet weten. Citaat:
|
Citaat:
|
Oeps, er is al een bericht dat de betalingen geregulariseerd gaan worden.
Het akkefietje was natuurlijk wel een 'probleem', maar toch niet een dat moet overroepen worden. Ik zou vb. liever eens zien dat vb. testaankoop een experimentje opzet. Een hoop dubbele betalingen verrichten naar een aantal sleutelbedrijven/openbare diensten/.... - eerst voor alle betalingen twee weken wachten om te zien welke ontvanger zelf initiatief neemt, - dan voor de helft een aanvraag richten om terugbetaling; en zien hoe lang het duurt .. bla bla - dan na twee maanden terugbetaling vragen, na checken of er geen regularisatie kwam (de volgende factuur automatisch aanpassen bla bla ...) Ik vrees dat vadertje staat er niet goed uit gaat komen. |
Citaat:
Ondertussen is het 4% geworden (gedaald van 7%) voor Vlaanderen: https://www.vlaanderen.be/uw-overhei...1-januari-2021 |
Citaat:
|
Blijkbaar had ook Torfs het probleem voor.
Blijkt dat zowel Carrefour als Torfs voor betalingsverwerkingen klant zijn van een (door carrefour opgerichte-) firma "Market Pay" die dan verantwoordelijk is om betalingsopdrachten door te zenden naar de "ge-eigende kanalen" en deze keer dubbele opdrachten doorzond... https://trends.knack.be/economie/bed...eck=1619626229 Nu is Market Pay druk doende "negatieve" betaalopdrachten rond te zenden... Met een beetje geluk -2 keer betalen....:twisted: |
Citaat:
Zelfs hun app was bewust zo gemaakt dat je met een simpele druk op een button (de kleine die speelt op de GSM, per ongeluk in uw broekzak) $10k van je rekening zag verdwijnen omdat je zonder enige bevestiging FSD aankocht. Want je account moet natuurlijk gekoppeld zijn aan een credit card. En volgens hun verkoopsvoorwaarden had je geen recht op return. Tot er iemand bekend (Taleb) hetzelfde voor had. Dan kon het natuurlijk wel gewijzigd worden. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be