Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaams Belang wil Koninklijke dotaties afschaffen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258830)

daiwa 29 april 2021 12:21

Vlaams Belang wil Koninklijke dotaties afschaffen

En gelijk hebben ze !

Citaat:

Laat de leden van de koninklijke familie eens werken om den brode.”

https://www.vlaamsbelang.org/vlaams-...0LTFxfw-qYBuSE

Knuppel 29 april 2021 12:31

In Zwitserland zou dat rap gepiept zijn.
De dag dat hier het eerste referendum wordt gehouden is het afgelopen met dit apenland.

Vrijheideerst 29 april 2021 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9666834)
In Zwitserland zou dat rap gepiept zijn.
De dag dat hier het eerste referendum wordt gehouden is het afgelopen met dit apenland.

Bron?

Knuppel 29 april 2021 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9666839)
Bron?

Het bewijs werd geleverd toen Di Rupo een referendum voorstelde over "het voortbestaan van België".

De Vlaams-nationalisten waren de twee enige partijen die zijn voorstel steunden.

Zoek de reacties van de zelfverklaarde "democratische partijen" eens op dan weet je waarom ze zelfs geen niet bindende volksbevraging aandurven....zoals midden vorige eeuw.....

Knuppel 29 april 2021 12:44

Heb je mijn IQ al ingeschat, "Vrijheideerst"?

Ik weet dat ik het niet kan halen wat betreft behaalde diploma's tegen grote leiders zoals Erdogan, Sadam Houssein, de geestelijke leiders van Iran en de heersers van Saoudi-Arabië. Je hoeft je dus niet in te houden. :-D

daiwa 29 april 2021 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9666839)
Bron?

Op FB krijgt het voorstel van het VB nochtans veel bijval.

Citaat:

Er zal over veel onbenullige dotaties of Vlaams belastinggeld mogen nagedacht worden , Wallonië 7 miljard euro , geldverslindend EU instituut 17 miljard euro, de vele euro's naar asiel immigratie vluchtelingen intergratie inburgering, senaat afschaffen noem maar op , een president kost in America 675000 euro alle kosten inbegrepen., 330 miljoen Amerikanen, Belgisch koningshuis 36 miljoen euro, 11,7 miljoen belgen .Tel al deze miljarden ,miljoenen euro's samen ,en we hebben een evenwicht in het relanceplan, coronafactuur en begrotingstekort.Ze willen 0,4 % loonsopslag ,een druppel op een hete plaat , minder bedrijfsvoorheffing afhouden( 7% tot 10%) ,meer netto op het loonbriefje.

Everytime 29 april 2021 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9666825)
En gelijk hebben ze !

Ik vrees dat ze wel nog heel lang met die Koninklijke dotaties zullen moeten leven.

Knuppel 29 april 2021 12:58

Na het gewonnen referendum over het verbod op minaretten.....
Citaat:

Zwitserland houdt zondag referendum over ‘boerkaverbod’

Net nu we door het coronavirus verplicht mondmaskers moeten dragen, houdt Zwitserland een referendum over het verbod op gezichtsbedekking. Mondmaskers tegen corona worden echter niet geviseerd. Wel dreigt in heel het land een verbod op het dragen van een boerka of nikab. Opiniepeilingen suggereren dat de Zwitsers op 7 maart voor het verbod zullen stemmen.
https://www.hln.be/buitenland/zwitse...rbod~ad106f2d/

Ik weet het. Dit is eigenlijk off-topic, maar eigenlijk ook niet.

Met bindende referenda zoals in Zwitserland zou het afschaffen van de Royale dotaties rap in de sacoche zijn.
Maar zoals gezegd: België verdraagt geen democratie.

Verhofstadt verleidde de échte liberalen met zijn belofte om het bindend referendum in de grondwet te laten opnemen. De VLD is niet zonder reden gezakt naar de zevende plaats als partij. Ze behaalde geen 580.000 stemmen meer. Het racistische Vlaams Belang behaalde er meer dan 800.000.
De rooien behaalden er 455.000.
De groenen bijna 414.000.

Maar ze gaan alle drie hun score zeker verbeteren dankzij Vivaldi.

Knuppel 29 april 2021 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9666862)
Ik vrees dat ze wel nog heel lang met die Koninklijke dotaties zullen moeten leven.

Vrees jij dat???:lol::lol::lol:

Everytime 29 april 2021 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9666846)
Het bewijs werd geleverd toen Di Rupo een referendum voorstelde over "het voortbestaan van België".

De Vlaams-nationalisten waren de twee enige partijen die zijn voorstel steunden.

Zoek de reacties van de zelfverklaarde "democratische partijen" eens op dan weet je waarom ze zelfs geen niet bindende volksbevraging aandurven....zoals midden vorige eeuw.....

En wat zou u doen als ze een referendum houden en als men ziet dat de meerderheid in dit land voor het voortbestaan van België is?

Knuppel 29 april 2021 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9666867)
En wat zou u doen als ze een referendum houden en als men ziet dat de meerderheid in dit land voor het voortbestaan van België is?

Maar slimmeke toch! De traditionele partijen hadden toch maar op het voorstel van Di Rupo hoeven in te gaan als ze dat zeker wilden weten?

Waarom denk je dat geen énkel traditionele partij het aandurfde en de Vlaams-nartionalisten wel?

Knuppel 29 april 2021 13:31

Het is geen toeval dat zelfs een referendum dat voorgesteld werd door Di Rupo geen kans maakte. Het is DUIDELIJK waarom geen enkele belgicistische partij een referendum aandurft. Ze wéten dat de kans groot is dat ze het verliezen!

Het waren trouwens de Franstaligen die Le Roi in 1950 wegstemden.

Wie was trouwens de grootsprakerige fan van het land van alle Franstaligen die de Waalse rattachisten in de bloemetjes zette?

Die hebben hun huig NIET naar de veranderende wind gehangen hoor, zoals een zekere Everytime.

Everytime 29 april 2021 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9666877)
Maar slimmeke toch! De traditionele partijen hadden toch maar op het voorstel van Di Rupo hoeven in te gaan als ze dat zeker wilden weten?

Waarom denk je dat geen énkel traditionele partij het aandurfde en de Vlaams-nartionalisten wel?

Alsof u het antwoord van zo'n referendum al kende.............Niemand zou het kennen maar er zijn toch veel meer kansen dat het voortbestaan van België zou winnen.

En als dit gebeurt, geloof me vrij : u zou veel minder uw interessant doen.

Zipper 29 april 2021 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9666887)
Alsof u het antwoord van zo'n referendum al kende.............Niemand zou het kennen maar er zijn toch veel meer kansen dat het voortbestaan van België zou winnen.

Hangt ervan af of het een België is met of zonder "alarmbellen, pariteiten en grendel-grondwetten"

Knuppel 29 april 2021 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9666887)

Hoe kan een ex.rattachist dat weten zonder dat er een referendum is geweest?

Elio di Supo 29 april 2021 14:01

Echoooooo ......

Knuppel 29 april 2021 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9666867)

Eerst zien en dan geloven!

Nogmaals. Als dat het geval was hadden niet alle traditionele partijen het referendum afgeschoten dat jouw sprookje had kunnen bevestigen.

Vrijheideerst 29 april 2021 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9666853)

Ik weet dat ik het niet kan halen wat betreft behaalde diploma's tegen grote leiders zoals Erdogan, Sadam Houssein, de geestelijke leiders van Iran en de heersers van Saoudi-Arabië. Je hoeft je dus niet in te houden. :-D

Das allemaal goed hoor. :thumbsup:

Elio di Supo 29 april 2021 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9666853)

Ik vind het niet netjes dat de moderatie zo staat te trollen.

BWarrior 29 april 2021 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9666846)

Vraag u eens af waarom als het mét een referendum ‘gedaan’ zou zijn met België, de N-VA voortdurend tegen referenda is :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be