Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Joke Schauvliege is kandidaat-rechter bij Grondwettelijk Hof (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258839)

Rudy 29 april 2021 22:32

Joke Schauvliege is kandidaat-rechter bij Grondwettelijk Hof

1 Bijlage(n)
Het gebeurt zelden dat ik een onderwerp in "Binnenland" plaats.
Ik kon het niet laten want dit tart echt mijn verbeelding.
Is zij daar echt bekwaam voor ?

Bijlage 114244

Oud-minister Joke Schauvliege is kandidaat om rechter te worden bij het Grondwettelijk Hof, vernam De Standaard. De tweede persoon die CD&V naar voor schuift is Sabine de Bethune, die mogelijk meer is dan de gebruikelijke schijnkandidaat.
Bron: dS

Dadeemelee 29 april 2021 22:35

Waarom niet?
Ze is afgetreden omwille een opgeblazen futiliteit.

Universalia 29 april 2021 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9667277)

Bijlage 114244

Oud-minister Joke Schauvliege is kandidaat om rechter te worden bij het Grondwettelijk Hof, vernam De Standaard. De tweede persoon die CD&V naar voor schuift is Sabine de Bethune, die mogelijk meer is dan de gebruikelijke schijnkandidaat.

Uw verbeelding niet alleen.

Ik denk zelfs dat er mensen zijn die van hun stoel gevallen zijn toen zij het bericht lazen.

Extra link naar ...

CD&V stuurt Joke Schauvliege naar Grondwettelijk Hof

Misschien moeten wij alvast met zen allen in een hoekje gaan zitten bleiten?

Skobelev 30 april 2021 06:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9667277)

Bijlage 114244

Bekwaam? Dat is geen noodzaak in de politiek. Ons kent ons is daar het principe.
Schauvliege godverdomme. Dat ontbreekt er nog aan. :evil:

lamenielachen 30 april 2021 07:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9667334)
Bekwaam? Dat is geen noodzaak in de politiek. Ons kent ons is daar het principe.

Het zoveelste bewijs dat het niet om het op z'n best regeren van dit land gaat maar om de postjes te bemachtigen en er zo veel mogelijk uit te halen.

Vlad 30 april 2021 07:50

Men kan Schauvliege van veel beschuldigen maar niet van het bijten in de hand die haar voedt. Ideale kandidate om daar voor de CD&V te gaan zetelen dus. Ze zal braaf doen waarvoor ze daar wordt neer gekwakt, de richtlijnen van de partijtop volgen, en de stront slikken die ze daardoor naar het hoofd geslingerd krijgt.

stuyckp 30 april 2021 08:22

Was dat niet dat domme wicht dat het over de staatsveiligheid had ivm die klimaatbetogingen ?

fox 30 april 2021 08:58

Wel grappig, die scheiding der machten. Hoe men dat rijmt met de benoeming van partijvazellen in een orgaan dat het naleven van de grondwet moet controleren is mij een raadsel. En nee, dit gaat niet over Schauwvlieghe alleen.

edwinp 30 april 2021 09:37

bekwaamheid is irrelevant, het belonen van partij corryfeën primeert

Dadeemelee 30 april 2021 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9667334)

Het is vroeger al gezegd bij Zakia Khattabi. De samenstelling van het Hof ligt vast.

De helft is magistraat, de andere helft zijn politiekers en bij die laatste groep is er een beurtrol per partij.
Dit werd gedaan uit angst voor ‘gouvernement des juges’.

Rudy 30 april 2021 09:47

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9667349)
Men kan Schauvliege van veel beschuldigen maar niet van het bijten in de hand die haar voedt. Ideale kandidate om daar voor de CD&V te gaan zetelen dus. Ze zal braaf doen waarvoor ze daar wordt neer gekwakt, de richtlijnen van de partijtop volgen, en de stront slikken die ze daardoor naar het hoofd geslingerd krijgt.

De tweede kandidaat is Barones Sabine de Bethune. Als ik haar CV lees op De senaat dan hebben we het toch over een ander kaliber.

De vraag is ook of ze geen schijnkandidaat is. Haar leeftijd 62 speelt in haar nadeel.

Hoewel een partij normaal gezien een van de twee personen formeel aanduidt als kandidaat en de andere vanwege de regels als schijnkandidaat op het stembriefje zet, is het de vraag of dat ook nu zo zal lopen. Binnen CD&V valt te vernemen dat ook de Bethune zich volwaardig kandidaat wil stellen en dat de teerling nog niet geworpen is. Schauvliege noch de Bethune wilden een reactie kwijt. (DS)

Bijlage 114245

parcifal 30 april 2021 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9667397)
Het is vroeger al gezegd bij Zakia Khattabi. De samenstelling van het Hof ligt vast.

De helft is magistraat, de andere helft zijn politiekers en bij die laatste groep is er een beurtrol per partij.
Dit werd gedaan uit angst voor ‘gouvernement des juges’.

Ik begrijp dat er een parkeerplaats gezocht wordt voor Schauvliege maar Rechter bij het GWH?

Dat is echt alle schaamte voorbij, een minder competente kandidatuur is niet denkbaar.

Xenophon 30 april 2021 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9667449)
Ik begrijp dat er een parkeerplaats gezocht wordt voor Schauvliege maar Rechter bij het GWH?

Dat is echt alle schaamte voorbij, een minder competente kandidatuur is niet denkbaar.

Ze moet enkel haar partij op de hoogte houden en vragen welk standpunt ze moet innemen.

Een getraind aapje kan die job doen.

parcifal 30 april 2021 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9667451)
Ze moet enkel haar partij op de hoogte houden en vragen welk standpunt ze moet innemen.

Ik zou haar nog niet aanvaarden als kuisvrouw tenzij onder constante supervisie.

Xenophon 30 april 2021 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9667456)
Ik zou haar nog niet aanvaarden als kuisvrouw tenzij onder constante supervisie.

Ja, dat is logisch, echt werken, dat kennen die mensen niet.

Herinner u Kris Peeters toen hij naar de EU ging, de arme man wist niet waar of hoe hij zijn middageten moest halen.

Pandareus 30 april 2021 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9667451)

Vergelijkbaar met de vorige benoeming in datzelfde GWH namelijk Danny Pieters voor N-VA ?

Xenophon 30 april 2021 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9667467)
Vergelijkbaar met de vorige benoeming in datzelfde GWH namelijk Danny Pieters voor N-VA ?

Ongetwijfeld.

Bach 30 april 2021 14:17

https://mobile.twitter.com/HendrikVu...48546263646212

"Echt een pure schande hoe in Polen en Hongarije opperrechters politiek benoemd worden..."

Der Wanderer 30 april 2021 14:20

Zat Fientje Moerman ook al niet ergens op dat niveau? Of Rebecca... (alleen al het feit dat ze een andere naam ging gebruiken om haar verleden te verdoezelen doet aan psychopaten denken).

Bach 30 april 2021 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9667400)
De tweede kandidaat is Barones Sabine de Bethune. Als ik haar CV lees op De senaat dan hebben we het toch over een ander kaliber.

De vraag is ook of ze geen schijnkandidaat is. Haar leeftijd 62 speelt in haar nadeel.

Hoewel een partij normaal gezien een van de twee personen formeel aanduidt als kandidaat en de andere vanwege de regels als schijnkandidaat op het stembriefje zet, is het de vraag of dat ook nu zo zal lopen. Binnen CD&V valt te vernemen dat ook de Bethune zich volwaardig kandidaat wil stellen en dat de teerling nog niet geworpen is. Schauvliege noch de Bethune wilden een reactie kwijt. (DS)

Bijlage 114245

Ik schat dat Schauvliege dan toch de schijnkandidaat is, zo onbekwaam dat we een zucht van verlichting slaan als het iemand anders wordt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be