![]() |
Joke Schauvliege is kandidaat-rechter bij Grondwettelijk Hof
1 Bijlage(n)
Het gebeurt zelden dat ik een onderwerp in "Binnenland" plaats.
Ik kon het niet laten want dit tart echt mijn verbeelding. Is zij daar echt bekwaam voor ? Joke Schauvliege is kandidaat-rechter bij Grondwettelijk Hof Bijlage 114244 Oud-minister Joke Schauvliege is kandidaat om rechter te worden bij het Grondwettelijk Hof, vernam De Standaard. De tweede persoon die CD&V naar voor schuift is Sabine de Bethune, die mogelijk meer is dan de gebruikelijke schijnkandidaat. Bron: dS |
Waarom niet?
Ze is afgetreden omwille een opgeblazen futiliteit. |
Citaat:
Ik denk zelfs dat er mensen zijn die van hun stoel gevallen zijn toen zij het bericht lazen. Extra link naar ... CD&V stuurt Joke Schauvliege naar Grondwettelijk Hof Misschien moeten wij alvast met zen allen in een hoekje gaan zitten bleiten? |
Citaat:
Schauvliege godverdomme. Dat ontbreekt er nog aan. :evil: |
Citaat:
Het zoveelste bewijs dat het niet om het op z'n best regeren van dit land gaat maar om de postjes te bemachtigen en er zo veel mogelijk uit te halen. |
Men kan Schauvliege van veel beschuldigen maar niet van het bijten in de hand die haar voedt. Ideale kandidate om daar voor de CD&V te gaan zetelen dus. Ze zal braaf doen waarvoor ze daar wordt neer gekwakt, de richtlijnen van de partijtop volgen, en de stront slikken die ze daardoor naar het hoofd geslingerd krijgt.
|
Was dat niet dat domme wicht dat het over de staatsveiligheid had ivm die klimaatbetogingen ?
|
Wel grappig, die scheiding der machten. Hoe men dat rijmt met de benoeming van partijvazellen in een orgaan dat het naleven van de grondwet moet controleren is mij een raadsel. En nee, dit gaat niet over Schauwvlieghe alleen.
|
bekwaamheid is irrelevant, het belonen van partij corryfeën primeert
|
Citaat:
De helft is magistraat, de andere helft zijn politiekers en bij die laatste groep is er een beurtrol per partij. Dit werd gedaan uit angst voor ‘gouvernement des juges’. |
1 Bijlage(n)
Citaat:
De vraag is ook of ze geen schijnkandidaat is. Haar leeftijd 62 speelt in haar nadeel. Hoewel een partij normaal gezien een van de twee personen formeel aanduidt als kandidaat en de andere vanwege de regels als schijnkandidaat op het stembriefje zet, is het de vraag of dat ook nu zo zal lopen. Binnen CD&V valt te vernemen dat ook de Bethune zich volwaardig kandidaat wil stellen en dat de teerling nog niet geworpen is. Schauvliege noch de Bethune wilden een reactie kwijt. (DS) Bijlage 114245 |
Citaat:
Dat is echt alle schaamte voorbij, een minder competente kandidatuur is niet denkbaar. |
Citaat:
Een getraind aapje kan die job doen. |
Citaat:
|
Citaat:
Herinner u Kris Peeters toen hij naar de EU ging, de arme man wist niet waar of hoe hij zijn middageten moest halen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
https://mobile.twitter.com/HendrikVu...48546263646212
"Echt een pure schande hoe in Polen en Hongarije opperrechters politiek benoemd worden..." |
Zat Fientje Moerman ook al niet ergens op dat niveau? Of Rebecca... (alleen al het feit dat ze een andere naam ging gebruiken om haar verleden te verdoezelen doet aan psychopaten denken).
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be