Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Schade door veelvuldig PCR testen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258938)

Hoofdstraat 6 mei 2021 08:16

Schade door veelvuldig PCR testen

De ene test-afnemer is de andere niet en de ene neus is ook de andere niet. Ik hoorde net van iemand die veel tests moet ondergaan dat die flink wat ongemak en zelfs permanente schade kunnen toebrengen. Zijn voorbeelden waren dan schade aan slijmvliezen, hoofdpijn en ontstekingen.

Hoe zit het met de forummers, hoe is jullie ervaring met de gevolgen van testen. Vooral dan bij deze die al veelvuldig getest zijn.

Hoofdstraat 6 mei 2021 08:23

Ai, de poll is mislukt, ik was langer dan 5 minuten bezig

Rudy 6 mei 2021 08:29

Nog geen test ondergaan.

gertc 6 mei 2021 08:54

Zelf ben ik nog niet getest, maar ik ken mensen die al tientallen testen hebben ondergaan. En de verschillen zijn inderdaad groot. Sommigen steken de wisser maar halverwege (dus geen last, maar ook totaal nutteloos), bij anderen lijkt het alsof ze met de wisser achter je oogbal aan het friemelen zijn. Bijzonder pijnlijk, en ook fout. En soms wordt er een test volgens de regels van de kunst afgenomen...

Hoofdstraat 6 mei 2021 09:01

Ik heb maar 1 test ondergaan en dat ging nog goed, het kriebelt wat aan m’n hersenen maar verder geen pijn ofzo.

quercus 6 mei 2021 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9671615)
De ene test-afnemer is de andere niet en de ene neus is ook de andere niet. Ik hoorde net van iemand die veel tests moet ondergaan dat die flink wat ongemak en zelfs permanente schade kunnen toebrengen. Zijn voorbeelden waren dan schade aan slijmvliezen, hoofdpijn en ontstekingen.

Hoe zit het met de forummers, hoe is jullie ervaring met de gevolgen van testen. Vooral dan bij deze die al veelvuldig getest zijn.

Wat ik mij afvraag: moeten die PCR tests per se in de neusholte genomen worden? Waarom niet eens in de keel of (zoals een van onze virologen reeds een paar maal heeft vermeld) gewoon in het speeksel?

stab 6 mei 2021 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9671679)
Wat ik mij afvraag: moeten die PCR tests per se in de neusholte genomen worden? Waarom niet eens in de keel of (zoals een van onze virologen reeds een paar maal heeft vermeld) gewoon in het speeksel?

Vorig jaar een test (moeten) laten nemen, in Gasthuisberg Leuven, in een soort van afgesloten parkeerruimte en als mijn geheugen mij niet in de steek laat, niks van staafje in neusholte of zo, wel in de mond (enigszins tot mijn verbazing).
's Avonds resultaat via sms.
Wat u dus stelt , moet dus kunnen , maar wsl owv 1 of andere reden minder toegepast?

Gipsy 6 mei 2021 11:25

Citaat:

Het kan ook langs uw gat, er zijn liefhebbers die staan te trappelen om dagelijks te gaan.

Rudy 6 mei 2021 11:40

Citaat:

Misschien om te beletten dat de patiënt braakneigingen krijgt :-)

edwinp 6 mei 2021 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9671773)
Misschien om te beletten dat de patiënt braakneigingen krijgt :-)

geen idee, maar dat gekeuter in de neus kan ook wel pijnlijk zijn, wel nog nooit gehoord van permanente schade door wissertests...zelf heb ik er een aantal gehad en heb honderd collega's die ze regelmatig kregen

jad°relen°ir 6 mei 2021 12:43

Citaat:

In ene keer twee wissers gekregen.. zowel in neus als keel.
Ook twee keer een uitslag ontvangen.
Waarschijnlijk ook twee keer in de statistieken opgenomen.

patrickve 6 mei 2021 13:04

Citaat:

Absoluut. Ondertussen staat vast dat speekseltesten minstens even efficient zijn als die neus dinges:

https://www.medrxiv.org/content/10.1....09.20149534v1

Het grootste probleem met speekseltesten is dat ze te eenvoudig zijn, en geen medisch personeel vereisen. Hierdoor zou de doktersbende hun controle verliezen.

In Frankrijk gingen ze ook speekseltesten op de markt brengen, tot de medische wereld (labo's, apothekers die ook de testen afnemen en zo) protesteerden.

Dus blijft men dat onaangename neus gedoe doen, want de medische wereld moet in controle blijven he. Stel U voor zeg, dat burgers zelf hun plan zouden trekken.

Dat is zoals ivermectine en zo he: stel U voor zeg, dat ge uzelf zou kunnen verzorgen, dan zou het spectakel in IC en zo niet meer kunnen plaatsvinden. Meer nog, mensen zouden - pure horror - niet meer hysterisch kunnen gaan doen over covid.

Henri1 6 mei 2021 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9671615)

Lap, beroepsziekte door PCR testen.....

Hoofdstraat 6 mei 2021 14:05

Citaat:

Het kan uiteraard maar als ik het goed heb is het puur om conteminatie tegen te houden van eten, vape enz. Een cola is al genoeg om positief te testen en door diep in de neus te gaan vermijden ze dit.

patrickve 6 mei 2021 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9671978)
Het kan uiteraard maar als ik het goed heb is het puur om conteminatie tegen te houden van eten, vape enz. Een cola is al genoeg om positief te testen en door diep in de neus te gaan vermijden ze dit.

Ik geloof echt dat het gewoon komt omdat het te simpel is, en mensen dan zelf over hun informatie beschikken zonder dat daar een "professioneel" bij nodig is.

Het speeksel is zelfs ook een goed alternatief voor een bloedafname om uw antilichamen te meten, en men kan er zelfs een idee van krijgen hoe lang geleden ge corona gehad hebt (IgA vs IgG).

https://www.medrxiv.org/content/10.1....13.21253492v1

edwinp 6 mei 2021 14:15

Citaat:

een cola ?

https://covid-19.sciensano.be/sites/...tober_Nl_0.pdf

Sciensano heeft het gebruik van speekseltesten aan banden gelegd, zie hierboven, de rest van de onzin hier is dus fake news..

patrickve 6 mei 2021 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwinp (Bericht 9671993)
een cola ?

https://covid-19.sciensano.be/sites/...tober_Nl_0.pdf

Sciensano heeft het gebruik van speekseltesten aan banden gelegd, zie hierboven, de rest van de onzin hier is dus fake news..

Ja, kijk, dat dateert van september vorig jaar, ondertussen zijn die speekseltesten goed onderzocht en zijn de resultaten heel erg bevredigend. Maar 't zal wel weer zoals met die geneesmiddelen zijn, he, "nog niet genoeg bewijs" en zo.

Herr Flick 6 mei 2021 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9671889)
Absoluut. Ondertussen staat vast dat speekseltesten minstens even efficient zijn als die neus dinges:

https://www.medrxiv.org/content/10.1....09.20149534v1

Het grootste probleem met speekseltesten is dat ze te eenvoudig zijn, en geen medisch personeel vereisen. Hierdoor zou de doktersbende hun controle verliezen.

In Frankrijk gingen ze ook speekseltesten op de markt brengen, tot de medische wereld (labo's, apothekers die ook de testen afnemen en zo) protesteerden.

Dus blijft men dat onaangename neus gedoe doen, want de medische wereld moet in controle blijven he. Stel U voor zeg, dat burgers zelf hun plan zouden trekken.

Dat is zoals ivermectine en zo he: stel U voor zeg, dat ge uzelf zou kunnen verzorgen, dan zou het spectakel in IC en zo niet meer kunnen plaatsvinden. Meer nog, mensen zouden - pure horror - niet meer hysterisch kunnen gaan doen over covid.

Dat laatste moeten we natuurlijk voorkomen en die Porsche of nieuwe Tesla moet ook afbetaald worden natuurlijk.

Herr Flick 6 mei 2021 14:40

Citaat:

Als ge pikant gegeten hebt is die reet wisser ook al geen goed idee.

patrickve 6 mei 2021 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9672012)
Als ge pikant gegeten hebt is die reet wisser ook al geen goed idee.

:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be