Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Vrijgesteld van coronaboete, maar... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258939)

CUFI 6 mei 2021 09:12

Vrijgesteld van coronaboete, maar...

Ik ben in november aangehouden omdat ik mijn masker vergeten aandoen was. Ik werd toen meegeleid naar een kleine ruimte door 2 agenten waarvan 1 symptomen had.
Na briefwisseling met de procureur heeft deze besloten dat ik mijn boete niet meer moet betalen.
Dus ik moet ook niet meer voorkomen.

Ik ben echter van mening dat deze manier van optreden de mogelijkheid tot een superverspreiding bood. Het was puur om geld incasseren te doen en niet om veiligheid.

Als ik door een provincie in gevaar wordt gebracht en ze door dit optreden een superverspreiding kunnen veroorzaken, waar is dan mijn recht?

Rudy 6 mei 2021 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9671656)
Ik ben in november aangehouden omdat ik mijn masker vergeten aandoen was. Ik werd toen meegeleid naar een kleine ruimte door 2 agenten waarvan 1 symptomen had.
Na briefwisseling met de procureur heeft deze besloten dat ik mijn boete niet meer moet betalen.
Dus ik moet ook niet meer voorkomen.

Ik ben echter van mening dat deze manier van optreden de mogelijkheid tot een superverspreiding bood. Het was puur om geld incasseren te doen en niet om veiligheid.

Als ik door een provincie in gevaar wordt gebracht en ze door dit optreden een superverspreiding kunnen veroorzaken, waar is dan mijn recht?

Symptomen van wat. Covid ? Dronken ? Drugs ? Hoe heb je dat vastgesteld ?

CUFI 6 mei 2021 09:36

Daarbovenop heb ik een medisch rapport dat getuigt dat ik panische angsten doorstaan heb, mezelf preventief in lockdown stak en maanden overprikkeld rondliep na commentaren van een inconsequent optreden.

Als een vergetelheid 250 euro mag kosten, wat kan ik in verhouding terug vragen?

CUFI 6 mei 2021 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9671671)
Symptomen van wat. Covid ? Dronken ? Drugs ? Hoe heb je dat vastgesteld ?

Ze had een lopende neus.

Rudy 6 mei 2021 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9671672)
Als een vergetelheid 250 euro mag kosten, wat kan ik in verhouding terug vragen?

Niks. Iemand met een "lopende neus" in november is niet zo uitzonderlijk.

CUFI 6 mei 2021 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9671676)

Er was wel meer aan te merken en dat wil ik eens ontleden.
Als een provincie boetes schrijft moet ze het voorbeeld geven en niet burgers naar een kleine muffe ruimte leiden door agenten met symptomen.
Wie weet testte ze wat later positief en veroorzaakte dit optreden een superverspreiding.
Zo kunnen we bezig blijven natuurlijk.
Graag wil ik daar meer van weten, was deze positief tijdens mijn aanhouding?

CUFI 6 mei 2021 10:07

Als in het medische dossier duidelijk wordt dat deze kort na mijn aanhouding positief testte; dan is daar hoogstwaarschijnlijk een superverspreiding door de provincie veroorzaakt.

Waarschijnlijk moet ik eens een dag gaan aanschuiven om daar een advocaat op te plaatsen.

Mambo 6 mei 2021 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9671699)
Als in het medische dossier duidelijk wordt dat deze kort na mijn aanhouding positief testte; dan is daar hoogstwaarschijnlijk een superverspreiding door de provincie veroorzaakt.

Waarschijnlijk moet ik eens een dag gaan aanschuiven om daar een advocaat op te plaatsen.

Ik zou mijn geld er niet aan uitgeven.

Dergelijke diensten hebben een Samsonite valies vol met excuses die alles toedekken.

CUFI 6 mei 2021 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9671709)
Ik zou mijn geld er niet aan uitgeven.

Dergelijke diensten hebben een Samsonite valies vol met excuses die alles toedekken.

Dat is de eerste keer in mijn leven dat ik het me beklaag dat mijn boete wordt kwijt gescholden.
Ik heb daar maanden werk in gestoken, voor de spiegel gedaan alsof ik tegen de rechter bezig was, iedere komma herbekeken en geëvalueerd.

Ze zeggen hier dan: allez toch goed? Ge moet niet betalen.
Maar ik denk: die voze coronafascisten beschuldigen ons van wat ze zelf veroorzaken.

Herr Flick 6 mei 2021 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9671676)

Ik vind een lopende neus anders wel heel bijzonder. Die hoort gewoon stil op je smoelwerk te staan.

Herr Flick 6 mei 2021 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9671683)
Er was wel meer aan te merken en dat wil ik eens ontleden.
Als een provincie boetes schrijft moet ze het voorbeeld geven en niet burgers naar een kleine muffe ruimte leiden door agenten met symptomen.
Wie weet testte ze wat later positief en veroorzaakte dit optreden een superverspreiding.
Zo kunnen we bezig blijven natuurlijk.
Graag wil ik daar meer van weten, was deze positief tijdens mijn aanhouding?

Als ze besmet was, had men u via de "contact tracing" moeten contacteren, (maar ja... waar beke met zijn fikken aan gezeten heeft mag je zeker zijn dat het niet werkt.)

Maar ja medisch geheim he, u passeert niet langs start en krijgt geen extra geld.

CUFI 6 mei 2021 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9671716)
Als ze besmet was, had men u via de "contact tracing" moeten contacteren, (maar ja... waar beke met zijn fikken aan gezeten heeft mag je zeker zijn dat het niet werkt.)

Maar ja medisch geheim he, u passeert niet langs start en krijgt geen extra geld.

Wie weet zijn die medische dossiers minder geheim dan ge denkt.
Al wat ik moet doen is aanschuiven dossier overhandigen en mijn kat sturen.
Ik ga daar niet eens voor naar daar gaan, ik heb recht op een advocaat die ik vandigenst niet zelf betaal

Pandareus 6 mei 2021 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9671672)
Daarbovenop heb ik een medisch rapport dat getuigt dat ik panische angsten doorstaan heb, mezelf preventief in lockdown stak en maanden overprikkeld rondliep na commentaren van een inconsequent optreden.

Wat je gaat vragen weet ik niet, maar de kans dat je een collocatie gaat krijgen lijkt me redelijk groot.

CUFI 6 mei 2021 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9671753)
Wat je gaat vragen weet ik niet, maar de kans dat je een collocatie gaat krijgen lijkt me redelijk groot.

Dat kan mij geen rotte zak interesseren.
Zelfs al komt er ene mijne kop afhakken omdat ik voor wat mij rechtvaardig lijkt op kom; het zij zo.

dalibor 6 mei 2021 11:18

Door een provincie in gevaar gebracht? Wat voor wartaal is dat?

CUFI 6 mei 2021 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9671756)
Door een provincie in gevaar gebracht? Wat voor wartaal is dat?

Als een stad haar ordehandhaving moedwillige overtreders verzamelt in een kleine ruimte en mij in die aerosolen leidt, door dan nog wel iemand met symptomen, dan is dat een gevaar.
Er was niet eens een scherm tussen mij en handhaver, niet eens alcoholgel.

Als ge zo honderdtal mensen per dag behandelt brengen ze niet enkel mij in gevaar, maar het hele land.

Provincie is verkeerd woord, mijn excuses.

Eyjafjallajökull 6 mei 2021 11:24

Peche dicht meer bevoegdheden aan de provincie toe dan ze werkelijk hebben...

Rudy 6 mei 2021 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9671761)
Peche dicht meer bevoegdheden aan de provincie toe dan ze werkelijk hebben...

Wie of wat is Peche ?

Rudy 6 mei 2021 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9671753)

Misschien dat het zover niet komt maar ik begin mij toch ook vragen te stellen.

CUFI 6 mei 2021 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9671769)
Misschien dat het zover niet komt maar ik begin mij toch ook vragen te stellen.

Het prachtige aan mijn bestaan is dat ik zelf nooit iets hoef te doen en waaruit mijn voodoo vloeit tot pure onzin is herleden. Ik maak er een paar woorden aan vuil en stuur mijn kat.
Tick tock.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be