Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Een theorie die een correlatie maakt tss fixatie op taalfouten en sexuele frustratie. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258950)

Hoomer 6 mei 2021 16:34

Een theorie die een correlatie maakt tss fixatie op taalfouten en sexuele frustratie.

Ik wilde het niet in de afdeling wetenschap zetten omdat ik vind dat het een beetje grappig geroddel is.
Bon dus ik citeer volledig deze grappige koetjes en kalfjes tekst:

Ben JIJ een 'grammatica-nazi'? Je bent waarschijnlijk een eikel: taalpedanten zijn eerder geneigd om introvert en onaangenaam te zijn
Onderzoekers beoordeelden de persoonlijkheidskenmerken van mensen die geïrriteerd waren door e-mailfouten
Introverte mensen waren meer geneigd om opgeschrikt te worden door grammaticale fouten en typefouten
Degenen die grammaticale fouten haten, zijn ook vaak onaangenaam
Typefouten stoorden degenen die minder open en gewetensvol waren

De meesten van ons zijn ze ooit tegengekomen, de voorstanders van de Engelse taal die zichtbaar geïrriteerd raken door een malafide apostrof of een grammaticale fout.

Maar nieuw onderzoek heeft een aantal eigenschappen blootgelegd die zogenaamde 'grammatica-nazi's' allemaal lijken te delen - het zijn introverte mensen die waarschijnlijk ook van nature onaangenaam zijn.

Ter vergelijking: extraverte mensen zijn veel eerder ontspannen over grammaticale fouten en typefouten.

Dat wil niet zeggen dat het streven naar hoge normen op het gebied van schrijven noodzakelijkerwijs een slechte zaak is, maar het suggereert dat degenen die er bijzonder boos over worden, zeer verschillende persoonlijkheidstypen hebben.
Hoewel er altijd een zelfbenoemde 'grammaticapolitie' is geweest die de behoefte voelt om fouten op de borden, advertenties en literatuur om hen heen te benadrukken, heeft de sociale media hen nieuwe kanalen gegeven om hun woede te uiten.

Lees verder hier:

Elio di Supo 6 mei 2021 20:41

https://www.healthline.com/health/se...-Clean-kissing

Er is blijkbaar ook een link tss smetvrees en frigiditeit.

Dadeemelee 6 mei 2021 21:14

Zaken op een forum worden dikwijls ‘uit de losse pols’ geschreven. Ik betrap mij er ook op dat ik -dt fouten maak. Die ik dan achteraf hopelijk corrigeer. Dat is normaal. Ik heb onlangs op de radio een letterkundige horen zeggen dat het maken van -dt fouten normaal is omdat de regels soms tegennatuurlijk zijn.

In boeken en kranten vindt ik het erger.

Fake edit: zoek de -dt fout.

Den Ardennees 6 mei 2021 21:29

Kan ik me helemaal in vinden, ik erger me ook bijzonder aan taal- en andere fouten, en het klopt dat ik door veel van m'n collega's als een bijzonder onaangenaam persoon word beschouwd.

Zucht 6 mei 2021 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9672425)
Kan ik me helemaal in vinden, ik erger me ook bijzonder aan taal- en ander fouten, en het klopt dat ik door veel van m'n collega's als een bijzonder onaangenaam persoon word beschouwd.

:magniet:

Den Ardennees 6 mei 2021 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9672435)
:magniet:

Ik schaamde me zo over die fout dat ik dit snel heb aangepast en verbeterd:oops:

Den Ardennees 6 mei 2021 21:47

overigens, de topic-titel... we schrijven seksuele niet met een x :twisted:

Hoomer 6 mei 2021 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9672441)
overigens, de topic-titel... we schrijven seksuele niet met een x :twisted:

Sorry 't is een copy paste. :oops:

koe de poing 6 mei 2021 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9672425)
Kan ik me helemaal in vinden, ik erger me ook bijzonder aan taal- en andere fouten, en het klopt dat ik door veel van m'n collega's als een bijzonder onaangenaam persoon word beschouwd.

en vinden ze je gefrusteerd ? :lol:

Dadeemelee 6 mei 2021 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9672438)
Ik schaamde me zo over die fout dat ik dit snel heb aangepast en verbeterd.:oops:

Je hebd het punt vergeten! ;-)

Travis Bickle 6 mei 2021 22:05

Ik ken er wel een paar die zich ergeren aan schrijffouten. Zeer onaangename mensen.

Dadeemelee 6 mei 2021 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9672455)
Ik ken er wel een paar die zich ergeren aan schrijffouten. Zeer onaangename mensen.

Er staat geen schrijffoud in uw post. Dat is zeer oncollegiaal. ;-)

koe de poing 6 mei 2021 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9672455)

zjust is zjust en de taal is gansch het volk.

Marie van de koster 7 mei 2021 15:43

Iemand vroeg me gisteren nog om een briefje te verbeteren. Ik heb er twee dt-fouten uitgehaald. Hij vond me niet onaangenaam. Integendeel, hij was blij dat zijn brief nu correct was en de ontvanger er niets op zou aan te merken hebben.
Nog liefhebbers voor een correctie?

Johan217 7 mei 2021 15:50

Ik erger me niet, ik verbeter ze gewoon. 8-)

Wat is er verkeerd met introvert zijn?

kelt 7 mei 2021 18:34

Taalfouten...

Aha..:!:

Nu begrijp ik waarom vroeger gepoogd werd ons dan maar allemaal in de Franse taal te doen spreken en schrijven....

Elio di Supo 7 mei 2021 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 9672910)
Ik erger me niet, ik verbeter ze gewoon. 8-)

Wat is er verkeerd met introvert zijn?

Wat is er mis met saai zijn? Toch ook niets?

NieuwNoors 7 mei 2021 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9672899)
Iemand vroeg me gisteren nog om een briefje te verbeteren. Ik heb er twee dt-fouten uitgehaald. Hij vond me niet onaangenaam. Integendeel, hij was blij dat zijn brief nu correct was en de ontvanger er niets op zou aan te merken hebben.
Nog liefhebbers voor een correctie?

Ik begrijp ook niet waarom mensen agressief reageren als je een dt-fout verbetert.
De meeste mensen zijn dankbaar!

Den Ardennees 7 mei 2021 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 9672448)
en vinden ze je gefrusteerd ? :lol:

Dat weet ik niet, nu je het zegt: zou best wel eens kunnen dat ze dat denken. En ergens is dat ook wel zo:|

NieuwNoors 7 mei 2021 18:58

Ik heb onlangs een vriendin haar sollicitatiebrief nagekeken, op haar vraag natuurlijk.
Ze was heel blij en dankbaar dat ik er een dt-fout uitgehaald heb!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be