Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Nu ook fraude in Middelkerke. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=259055)

Henri1 13 mei 2021 19:00

Nu ook fraude in Middelkerke.

Is dat niet de stad van enfant terrible JMDD ?

Vaccinatiefraude bij brandweer van Middelkerke: "Commandant plaatste de echtgenotes ook op de lijst"
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05...-gevaccineerd/

Zipper 13 mei 2021 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9676874)

Vaccinatiefraude bij brandweer van Middelkerke: "Commandant plaatste de echtgenotes ook op de lijst"

Jij had het natuurlijk liever in Antwerpen gezien, dan kon je De Wever nog eens gratuit inhoudloos afzeiken.

dalibor 13 mei 2021 19:32

Verontrustende zakes bij JMDD

kelt 13 mei 2021 19:35

Dit kan uitmonden in iets gaande van een "tuchtsanctie" tot ontslag hoor....

Uiteindelijk zal de werkgever (zijnde de gemeente Middelkerke onder leiding van burgemeester JMDD) moeten uitmaken of ze nog vertrouwen kunnen hebben in die kerel ,in zo een vooraanstaande functie,die daar en dan die beslissingen genomen heeft.....

Misschien komt men straks met argumentatie af dat het raar zou zijn dat je zelf als "prioritair" en "risicogroep wegens risicoberoep" zou mogen beschouwd worden maar diegenen die naast je in bed ligt dan niet....

Dan nog is het uitermate teleurstellend dat een persoon van dergelijk niveau zulke overwegingen niet vooraf is gaan argumenteren bij de top.Het was tenslotte geen brand hé...

:?

Henri1 13 mei 2021 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9676880)
Jij had het natuurlijk liever in Antwerpen gezien, dan kon je De Wever nog eens gratuit inhoudloos afzeiken.

Iedereen die zich hieraan schuldig maakt mag afgezeikt worden.

Rudy 13 mei 2021 19:39

Een scheet in een fles.
Het is ondertussen duidelijk dat er wangebruik wordt gemaakt van de voorrangsregels.
De vraag is of er iemand slechter is van geworden.

Zipper 13 mei 2021 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9676888)

Is Dedecker hier dan medeschuldig aan ???

Rudy 13 mei 2021 20:10

Citaat:

Juist.
Dit betekent niet dat er per definitie moet geschoten worden op de burgervader.

lamenielachen 13 mei 2021 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9676886)
Verontrustende zakes bij JMDD

Was te denken dat het geen alleenstaand geval was daar in de Limburg.
Die gemeentelijke baronieën hebben hun eigen zeden en wetten.
Ik heb gelezen dat het in Oostende niet anders gegaan is met de vaccinatie.
Maar hier is het beerputje nog niet helemaal open gelegd en zo zullen er nog wel zijn..
Je hoort ook opvallend weinig burgemeesters met reacties op het voorval in de LImburg.

Dadeemelee 13 mei 2021 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9676911)
Is Dedecker hier dan medeschuldig aan ???

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9676913)
Juist.
Dit betekent niet dat er per definitie moet geschoten worden op de burgervader.

Het was blijkbaar al langer geweten. De oppositie verwijt JMDD dat hij pas nu (na het Veerle geval) in aktie schiet.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210513_93226130

Citaat:

“We stellen ons uiteraard ook vragen bij dit voorval. Wat hier gebeurde kan absoluut niet door de beugel”, reageert Frederick Spaey van oppositiepartij Open VLD. “We vinden het daarentegen wel vreemd dat het schepencollege nu pas overgaat tot een tuchtonderzoek, terwijl het van dit alles al langer op de hoogte was.”

Volgens burgemeester Jean-Marie Dedecker werd F.U. tot tweemaal toe gesommeerd om uitleg te komen geven in het schepencollege, maar dat telkens weigerde. “We hebben dan de Hulpverleningszone 1, waarbij de postcommandant gedetacheerd is, moeten inschakelen en zo kon hij woensdagavond voor de gemeenteraad verschijnen.”

Erw 13 mei 2021 21:05

Zo zot als een deur, als Joden die een Jodenbadges depot als eerste willen plunderen.
Ik vraag me af of dit geen opgezet spel in de nazi corona propaganda strategie is, een beetje zoals berichten over een bankrun die bankrun groter maken.

gunter5148 13 mei 2021 21:38

Citaat:

Ik zou eerder gedacht, of gehoopt, hebben dat jmdd valse inoculatiepaspoorten uit gereikt zou hebben.

Herr Flick 13 mei 2021 23:20

Het is de vraag die ik me vorige week reeds stelde, who's next ?

Want op welke basis zijn die lijsten opgesteld, dit wist het kleinste kind toch dat dit hopeloos fout ging gaan.

dalibor 13 mei 2021 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9676920)
Was te denken dat het geen alleenstaand geval was daar in de Limburg.
Die gemeentelijke baronieën hebben hun eigen zeden en wetten.
Ik heb gelezen dat het in Oostende niet anders gegaan is met de vaccinatie.
Maar hier is het beerputje nog niet helemaal open gelegd en zo zullen er nog wel zijn..
Je hoort ook opvallend weinig burgemeesters met reacties op het voorval in de LImburg.

Wat ik ook al hoorde, al is het geen fraude maar gewoon triest: mensen die vrijwilliger werden in een vaccinatiecentrum en dus voorrang kregen. Om dan niet meer op te dagen.

Travis Bickle 13 mei 2021 23:33

Citaat:

Laat ons afwachten hoe Jean-Marie hier gaat op reageren. Het is niet omdat dit gebeurde in Middelkerke, dat de burgemeester hier schuldig aan is. Een beetje een goedkope poging om toch maar een stok te vinden, vind ik dit.

Universalia 13 mei 2021 23:36

Woon-zorgcentra eerst, daarna zorgpersoneel: dit is de Belgische vaccinatiestrategie

Of het woord strategie op zijn plaats is, daar zal verschil van mening over zijn denk ik. 8O

kelt 14 mei 2021 06:05

Helaas helaas,een burgervader is "verantwoordelijk" voor akties van "zijn" personeel of voor dingen die gebeuren met middelen door de stad uitgereikt.

Ondertussen echter mogen we nu rustig aannemen dat dergelijk "voorschuiven" in de vaccinatierij door "overheidspersoneel & friends" wel tamelijk algemeen zal blijken te zijn.Die mensen zijn allemaal BELANGRIJK hé? :oops:

In het "grote vaccinatieverhaal" is het eigenlijk allemaal van geen belang.
Het is de "voorkruiperij" en het "anarchisme" ,die voor mensen die al een jaar aan de leiband gehouden worden en dat allemaal mogen betalen ,wat pijn doet.

Gipsy 14 mei 2021 06:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9676999)
Laat ons afwachten hoe Jean-Marie hier gaat op reageren. Het is niet omdat dit gebeurde in Middelkerke, dat de burgemeester hier schuldig aan is. Een beetje een goedkope poging om toch maar een stok te vinden, vind ik dit.

Voor die pompiercommandant in ieder geval ontslag zonder vergoeding en verlies van pensioenrechten.

Knuppel 14 mei 2021 07:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9677031)
Voor die pompiercommandant in ieder geval ontslag zonder vergoeding en verlies van pensioenrechten.

Wat een geluk dat dit soort zaken niet gebeurt in Brussel en Wallonië....

edwinp 14 mei 2021 07:06

Citaat:

In het francofone deel wordt dit soort potjes altijd 100% afgedekt, als die achterlijken al een vaccin willen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be