![]() |
België is Europees kampioen
De aap komt eindelijk uit de mouw. Of hoe de benaming "autoterrorist" meer dan ooit de lading dekt.
Citaat:
|
België heeft met het Vlaams Gewest ook algemene 70 kmh op alle wegen buiten de bebouwde kom, dit ook op 2+2 wegen gescheiden door wegmarkeringen.
Het gemiddelde van de Europese landen heeft daar 90 kmh. (eilandjes en mini-landen tel ik niet) Maar ook aan het draagvlak van die algemene 70 kmh zal het niet alleen liggen. België heeft ook een slechte reputatie qua gordeldracht en rijden onder invloed. |
Er zijn veel vragen bij dit artikel.
Die bij mij op komen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zo een belabberd- en lappendeken-verkeersreglement vindt men nog niet in ex-Oostblok landen neem ik aan.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook qua alcohol aan het stuur en prullen met de smartphone zijn we wslk de slechtste. https://www.lavenir.net/cnt/dmf20200...ises-habitudes |
Citaat:
|
Citaat:
|
er is gewoon amper een draagvlak voor de belgische verkeers-waanzin.
als we de klok 20 jaar terug zouden draaien zouden er misschien wel nog mensen zijn die de logica ervan inzien. |
Citaat:
Een en andere zal ook wel te maken hebben met het feit dat hoe dommer het individu, hoe mee hij of zijn gebruikt maakt van de auto. Dit wordt nog eens versterkt door het feit dat automobilisten veel met de luchtverontreiniging te maken krijgen die hun hersenen aantast waardoor je een vicieuze cirkel krijgt. Zo zie je dat er nog steeds veel gebruik wordt gemaakt van de smartphone achter het stuur en dat de meeste automobilisten blijkbaar intellectueel niet in staat zijn hun richtingaanwijzer te gebruiken bij het verlaten van een rond punt ( meer dan de helft ). |
Citaat:
|
Ik vind daar niets van terug op de site van Fondation Vinci https://www.fondation-vinci.com/fond...page/index.htm . Dus geen idee waar HLN dat vandaan heeft.
Ik stel me ook vragen bij die Fondation. Zou "goede werken" steunen om de leefbaarheid in de stad te verbeteren terwijl Vinci een bedrijf is dat grof geld verdient aan het parkeren in een stad en dus de leefbaarheid in de stad ondermijnt. |
Citaat:
Je moet veel meer dan 20 jaar terug gaan in de tijd. Ergens midden de jaren 80 werd het snelheidsregime binnen de bebouwde kom gewijzigd van 60 naar 50. Ik heb nooit begrepen wat daar de zin van was. Alles wat er vanaf dan gekomen is mag voor mij direct worden geschrapt. De enige zinvolle regel die in die periode genomen werd, en mag blijven, is de veralgemening van voorrang op een rotonde in de plaats van die idiote voorrang van rechts. |
Citaat:
|
Citaat:
Het probleem in België is dat Belgen geboren zijn met een auto in hun maag en mede het beleid rond de bedrijfswagens heeft gezorgd voor een cultuur waarbij men hier voor iedere verplaatsing - zonder nadenken - in zijn auto ploft. Dergelijke mensen hebben een bijzonder eenzijdig verkeersinzicht en geen affiniteit met de gevaren voor andere weggebruikers. Het zijn ook steeds die mensen die het nut van allerhande verkeersregels niet snappen. Mensen die zowel fietser, automobilist als voetganger zijn, hebben een veel ruimer en beter verkeersinzicht, zijn daardoor ook betere chauffeurs en kunnen die zaken wel allemaal beter plaatsen. |
Citaat:
Beginnen met cliché nummer 1: Belgen kiezen meer dan andere Europeanen de wagen voor hun verplaatsingen. Is dat zo? Antwoord: neen, dat is niet zo. https://ec.europa.eu/eurostat/statis...ometres%29.png Voor ruim 80% van hun verplaatsingen kiezen Belgen voor de wagen en daarmee zitten we ongeveer op het Europese gemiddelde. Die cliché kan je al voorgoed in de vuilbak dumpen. |
Citaat:
Daar heeft Blue Sky wel een hard punt in. En ja, ik ben zelf ook automobilist. Uiteindelijk ben ik een ongelofelijke natuurverwoester. Sinds 1987 heb ik 95 000 km 2takt gereden 450 000 km loodhoudende benzine 380 000 km loodvrije benzine 600 000 km diesel 7500km elektrisch. tijd voor de gaskamer dan maar? |
Citaat:
In Vlaanderen is het zelfs zo erg, dat er zelfs op wegen waar minder dan 500 wagens per dag rijden trajectcontrole is. In de Vlaamse steden zet met bedrijven in om actief op foutparkeerders en vervallen parkeertickets te jagen. En het verkeersregelment is zo ingewikkeld dat zelfs de politie niet eens weet wat nu juist mag en wat niet. In Vlaanderen geen boeten oplopen, is meer een kwestie van geluk dan van het naleven van het verkeersregelment. |
Citaat:
Dan door omstandigheden jarenlang enkel met de auto. Nu rij ik al weer dik 2 jaar met de motorfiets, zuiver voor het plezier, met een 300cc scooter, maar op die ruim 9000km heb ik nog niet ervaren dat iemand me niet gezien had. Eerder het tegendeel. Je hebt het ook over "speciale fietser". Rij je dan met zo een speedelec op het fietspad? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be