![]() |
grote verschillen tussen Brussel, Vlaanderen en Walloni
Er zijn grote verschillen in de corona-cijfers tussen de 3 gewesten. Hoe groot deze verschillen werkelijk zijn wordt niet dikwijls vermeld in de media. Vlaanderen haalt momenteel al de grens van 500 mensen op ICU als we het omrekenen naar het bevolkingsaantal. Per miljoen inwoners gaat het dan om ongeveer 43,5 patiënten in ICU. Vlaanderen zit onder dit niveau sinds dit weekend (43).
Het verschil tussen de 3 gewesten is echter zeer groot! De situatie op 16/05/2021 was als volgt (ICU/miljoen inwoners) - Brussel: 87,8 - Vlaanderen: 43 - Wallonië: 61,5 Brussel kent dus het dubbel aantal patiënten op ICU, Wallonië ongeveer 50% meer dan Vlaanderen! Hiermee voldoet Vlaanderen dus aan de voorwaarde waarop op 09/05/2021 moet voldaan zijn om de horeca ook binnen te openen. De tweede voorwaarde was dat 80% van de risicopatiënten en 65-plussers moesten gevaccineerd zijn. Voor de 65-plussers is dat al meer dan 95%. Op de site van Sciensano kan ik de gegevens omtrent de risicopatiënten niet terugvinden. Maar de kans is wel erg groot dat we hier ook die 80% overstijgen. Ook als we naar het aantal overlijdens gaan kijken merken we dat Wallonië en Brussel het veel slechter doen als Vlaanderen. In Vlaanderen overlijden nu 8 mensen aan Covid per miljoen inwoners per week, in Brussel en Wallonië is dat 15,6 en 15,4! Dat is bijna het dubbel. Zullen we de horeca in Vlaanderen maar volledig opengooien? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als de goden goed gezind zijn kunnen we tegen 9/6 de 500 halen. |
Citaat:
|
Citaat:
Brussel is een "Hell hole" . |
Citaat:
vlaanderen onafhanklijk in 2019? remember? :rofl: |
Citaat:
Wat niet is, kan nog komen. |
Citaat:
We zijn op goede weg en komen elke dag iets dichter bij de Vlaamse onafhankelijkheid. |
Citaat:
Vlaanderen onafhankelijk na 2019 :-) |
Citaat:
|
Citaat:
Van die kus mijn....hoef ik geen eieren meer. |
Het volgende verschil tussen Vlaanderen en Franstalig Belgique.... dat uiteindelijk het uiteenvallen van België tot gevolg zal hebben.
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Wie Beringen kent wéét dat de jongere bevolking er hoofdzakelijk uit moslims bestaat. De verklaring is simpel: zij maken veruit de meeste kinderen. |
Zou de hogere bezetting van ICU te maken kunnen hebben met meer gesjoemel met de ICU cijfers aan franstalige kant? De verschillen zijn zo groot dat dit wel eens zou kunnen. Het moet op zijn minst uitgezocht worden.
|
Citaat:
Acht in Franstalig België. Drie in Vlaanderen. Veelzeggend.... |
Citaat:
|
Ik begin nu op de site van "The Brussels Times" (een publikatie die ik waardeer overigens!) te lezen dat geschat wordt dat 1 op 4 vaccinaties in het Brusselse niet aan inwoners zijn toegediend..Of deze aberratie zo verder loopt werd niet vermeld.(dat zou wel heel straf zijn!)
Dit zijn eigenlijk formidabele cijfers.Het betekent dus dat het "Brussels systeem" werkt als versterker van andermans vaccinatiecampagnes,maar ook,als dat zo verder loopt, de lokale vaccinatiecampagne aan het mislukken is want de beoogde doelgroep (de "Brusselaar") onvoldoende bereikt. |
De Gucht: "‘40 tot 50 procent’ van de Belgen heeft antistoffen"
Door vaccinaties én door besmettingen groeit het aandeel van de bevolking dat over antistoffen tegen het coronavirus beschikt met rasse schreden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be