Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hilde Crevits en ‘chocoladezoenen’ of ‘xxxxxxxtetten’. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=259095)

Dadeemelee 17 mei 2021 20:51

Hilde Crevits en ‘chocoladezoenen’ of ‘xxxxxxxtetten’.

Wat is dat nu weer? Heeft Hilde Crevits met een provocatieve post racistische reacties willen uitlokken?

https://www.demorgen.be/nieuws/ze-ge...erse~b52a17f0/

Citaat:

Zaterdagochtend was Vlaams minister van Werk Hilde Crevits (CD&V) in haar thuisstad Torhout aanwezig op een startmoment voor De week van de korte keten, met elf lokale handelaars. ’s Avonds plaatste ze een foto op haar Facebook-profiel van een zakje chocolaatjes met het opschrift ‘Korte keten. Discussie over de juiste benaming van deze lekkernij’.

Zucht 17 mei 2021 21:06

Ze heeft de wokers zwaar onderschat. Die zijn bereid om decennia terug in de tijd te delven om ergens iets "kwetsend" te vinden dat ze je kunnen aanwrijven.

Een woker haalt nooit ergens een spons overheen. Zelfs al hebben ze het pleit gewonnen en is zwarte piet geband en negerinnetetten uitgewist. Het blijft voor eeuwig een blaam voor elke witte man of vrouw.

Dadeemelee 17 mei 2021 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9679589)
Ze heeft de wokers zwaar onderschat. Die zijn bereid om decennia terug in de tijd te delven om ergens iets "kwetsend" te vinden dat ze je kunnen aanwrijven.

Een woker haalt nooit ergens een spons overheen. Zelfs al hebben ze het pleit gewonnen en is zwarte piet geband en negerinnetetten uitgewist. Het blijft voor eeuwig een blaam voor elke witte man of vrouw.

Waar het mij om gaat is: waarom ze dat poste. Ze wist best dat het een hoop shit zou geven. En dat werd het ook: racisten tegen ‘wokes’. Om ter ergst.

Xenophon 17 mei 2021 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9679595)
Waar het mij om gaat is: waarom ze dat poste. Ze wist best dat het een hoop shit zou geven. En dat werd het ook: racisten tegen ‘wokes’. Om ter ergst.

Ik denk dat ik uw reactie op twitter heb gezien, iets met het Vlaams Blok en Hitler. :D

CUFI 17 mei 2021 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9679589)

En van wie hebben ze dat geleerd? Die politici.
Vergeet maar niet dat Crevits de aandacht van homogeweld met een dodelijke afloop naar de kerk spitste om toe te voegen aan de haatzaaierij.
Boontje om zijn loontje.

Dadeemelee 17 mei 2021 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9679605)
Ik denk dat ik uw reactie op twitter heb gezien, iets met het Vlaams Blok en Hitler. :D

Was dat die waar ik mijn Lederhosen en de Strijdvlag droeg? :lol:

Xenophon 17 mei 2021 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9679613)
Was dat die waar ik mijn Lederhosen en de Strijdvlag droeg? :lol:

:D

Libro 18 mei 2021 12:24

Dus dit is belangrijke politieke discussie :rofl:

Libro 18 mei 2021 12:26

Citaat:

Waar het mij om gaat is: waarom ze dat postte. Ze wist best dat het een hoop shit zou geven. En dat werd het ook: racisten tegen ‘wokes’. Om ter ergst.

FIFY ;)

We zijn ondertussen al zo ver geëvolueerd, dat de naam van een chocoladesnoepje een rel veroorzaakt :rofl: De ondergang van het Westen.

Universalia 18 mei 2021 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9679915)
FIFY ;)

We zijn ondertussen al zo ver geëvolueerd, dat de naam van een chocoladesnoepje een rel veroorzaakt :rofl: De ondergang van het Westen.

Erg is het inderdaad.

Naast zwarte Piet de negerinnetetten (want zo naamde het snoepje eerst toch?) ook al geschorst.

Der Untergang!!!

Of moeten wij het zien als een manier om rellen te veroorzaken?

Dan rijst de vraag: "Wat kom je met zen allen in het Westen doen als het u niet aanstaat???" (Opl: money, money, money?)

Het 'probleem' Afrika is niet nieuw.

Een 'wreed oud' artikel woensdag 12 maart 2014 'leerde'.

De opkomst van Afrika en de groeiende agressiviteit van het Westen.

Niets nieuws onder de 'zon' dus ... :oops:

De schoofzak 18 mei 2021 16:30

tScheld is zeer goed in politiek, en nog beter in humor.

cookie monster 23 mei 2021 23:57

Ik lust geen chocolade :cry:

patrickve 24 mei 2021 06:17

Citaat:

Ah, nu moeten we al opletten dat we niet iets zouden kunnen zeggen waar een of andere racist zou kunnen op inspelen :-)

Dat doet mij denken aan die chemie dozen voor kinderen destijds: "bevat niet alleen geen gevaarlijke stoffen, maar kan ook geen enkele combinatie opleveren die een gevaarlijke stof zou kunnen produceren" :lol:

Dat gedoe maakt racisme eigenlijk hoe langer hoe aantrekkelijker he.

En nu is de vraag: als je dat met witte chocola maakt, is het dan ook nog raciesties ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be